Voor wie het niet weet, Google mail is vergelijkbaar met hotmail, maar zonder relkame zooi en met ruim 2 GIGABYTE
Gegadigden graag opstellen in rijen van vier
Yahoo is inderdaad ook bruikbaar en met 1 Gb een goede tweede. Het voordeel van Google is vooral de 'schone' web-interface (geen reklame, dit is bij Yahoo echt een ramp), maar bovenal de mogelijkheid om gewoon in je mail-programma een pop-account te maken voor je gmail-box.jelger schreef:tja... ik vind 1GB bij yahoo ook best meer dan genoeg om de dagelijkse 50 spam emails af te vangen
Errrmmm..... volgens mij heb je bij MSN/hotmail 'maar' 250 Mb (ik heb zelf ook een hotmail account). Of je moet een betaald account hebben. Enne, hotmail heeft GEEN pop3-toegang, dus je kunt dat alleen gebruiken met Outlook Express als mailprogramma (en da's echt niet verstandig). Overigens kun je nu met Thunderbird ook webmail ophalen (hotmail, yahoo, etc.) maar dat is toch wel een gedoe om telkens upgrades te installeren als hotmail weer eens iets veranderd aan de site.Oostland schreef:K heb ook hotmail, of msn hoe je het maar wilt noemen en ik heb ook 2GB aan ruimte...
ik vind het wel mee vallen met de reclame.. mijn ogen zijn er blind voor... ik kan de web interface na 10 jaar wel dromen...tgremlin schreef: Yahoo is inderdaad ook bruikbaar en met 1 Gb een goede tweede. Het voordeel van Google is vooral de 'schone' web-interface (geen reklame, dit is bij Yahoo echt een ramp), maar bovenal de mogelijkheid om gewoon in je mail-programma een pop-account te maken voor je gmail-box.
HeLeonardo da Vinci schreef:BESTE IS GMX! 1GB ZOALS YAHOO! (EN IK GELOOF TOT 20MB ATTACHMENT) MET AUTOMATISCH STANDAARD POP 3 ACCOUNT, DUS HOEF JE NIET TE SURFEN NAAR GMX ZELF. JE ONTVANGT WEL GMX MAGAZINE RECLAME, AF EN TOE. OOK MOET JE EEN DUITS OF OOSTENRIJKS ADRES HEBBEN WAT BRUIKBAAR IS. ZOEK EEN SCHOOL OP IN BERLIJN BV EN GEBRUIK DAT ADRES. (MISCHIEN MOET JE OOK EEN MOBIEL NUMMER HEBBEN, TER BESCHIKKING). OOK DAT KUN JE OPZOEKEN, EN GEWOON VAN EEN OF ANDERE SUKKEL OVERNEMEN.
HET ZIET ER OOK BETER UIT. BV LDV@YAHOO.COM VINDT IK GOEDKOOP. LDV@GMX.NET STEMT BETER.
Oostland schreef:Ik heb msn.com zelfde als hotmail.com presies de zelfde site enzo.
En ik heb 2000 MB geheugen geen 250 MB want dat kon ik niet krijgen omdat ik msn.com heb, ik heb zomaar uit het niets van 2 MB 2000MB gekregen, voor mij een groot raadsel maar ben er wel blij mee.
En wat is eigelijk het voordeel van pop3?
Daar hebben wij ook een paar van maar daar hebben we regelmatig problemen mee gehad omdat de pop3 niet klopte.
Ik Heb er ook niet zo heel erg veel verstand van maar weet dat ik blij ben met mijn hotmail.
Met pop3 hoef je dus niet meer naar de website om je mail te lezen, maar kun je dit gewoon met je email programma. Daarnaast hebben email programma's natuurlijk meer mogelijkheden dan welk webmail systeem dan ook.Oostland schreef:En wat is eigelijk het voordeel van pop3?
Daar hebben wij ook een paar van maar daar hebben we regelmatig problemen mee gehad omdat de pop3 niet klopte.
Met Google mail kun je dus ook gewoon je gegevens instellen in je mailprogramma. En krijg je jouw mail dus ook gewoon binnen. Maar juist omgekeerd staat er ook een copie in archief op je webmail account. Heeft mij al een keer gered met gegevens van een bestelling. Die mail ging bij het ophalen de mist in. Bij een normaal pop3 account is zo'n mail dan gewoon verdwenen (niet ontvangen en wel verwijderd van de server), maar in dit geval stond er nog een kopie in het archief op mijn web-account.Leonardo da Vinci schreef:ik gebruik mac osx, en Mail stel je in op de pop3 gegevens wat je krijgt waneer je de account opstelt. Zelfde geld voor dat andere programma van de rijkste man ter wereld. En je mail gaat dus direkt naar je Hard Drive, dus of het nou 1 of 10GB is maakt niet uit. In ieder geval kun je ook niet per ongeluk je data verliezen (mocht je account worden opgeheven) net zoals je voor onbekende redenen 2000mb kreeg. Voordeel van een mail applicatie is dat de interface niet reclame is, en ook html met afbeeldingen enz. wat beter geintegreerd is. Dus krijg je bv gegevens toegestuurd van een SAAB verkoper, zit het in je mail inbox, met fotos en al, en hoef je niet online te gaan.