ACTIE??
-
Guido900T
- Donateur (3x)

ACTIE??
ALS IEDEREEN MEEDOET DAN HELPT HET
Controle over de benzineprijzen: Zoals het ernaar uit ziet, zullen voor de zomervakanties de benzineprijzen een recordhoogte bereiken. Experts verwachten enorm hoge benzineprijzen.
Maar iedereen wil toch juist dat de benzineprijzen omlaag gaan? Daarom hebben we een gezamenlijke en goede actie nodig. Niet zo'n idee dat we alleen maar op een bepaalde dag niet gaan tanken.
De oliemaatschappijen lachen daarom. Ze weten toch dat men op een bepaald moment weer moet gaan tanken. Is het niet vandaag dan is het morgen, dus dit heeft geen zin.
Philipp Holsworth had een betere idee, dat beduidend meer kans van slagen heeft: Wij moeten de oliemaatschappijen laten zien dat wij - de klanten - de macht hebben en niet omgekeerd.
Met de regelmatig stijgende benzineprijzen moeten wij hierop als klant reageren. De enige mogelijkheid om de benzineprijzen naar beneden te krijgen is om enkele oliemaatschappijen financieel pijn te doen door HUN benzine niet te kopen.
Dit kan een grote invloed hebben op de totale benzineprijs en kan tot een benzineprijs - oorlog leiden.
HET IDEE:
Geen benzine meer tanken bij twee van de grootste benzinemaatschappijen: Als beiden veel minder benzine verkopen, (en minder in de shop) worden ze gedwongen om met de prijs naar beneden te gaan om het voor de klanten weer aanlokkelijk te maken om bij hen te tanken. Het werkt echt! Kijk maar hoe het uitwerkte toen boze klanten hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden!!
Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn zit weer op zijn oude omzetcijfers!
En weet U nog toen Shell een booreiland in de Oceaan wilde dumpen. Toen hebben we onze tanden laten zien. Binnen een week was de omzet met bijna 25% gedaald.
SHELL en ESSO!!!!!!!
Zij hebben de prijstouwtjes in handen. Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan dan moeten de overigen ook weer volgen. Als de prijzen weer omhoog gaan dan begint het spel weer opnieuw. Doe allemaal zelf mee, reken er dus niet op dat anderen dit effect voor jou bereiken. En vergeet dus een paar maanden je airmiles of andere spaarpunten!
Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze E-Mail.
Als iedereen die deze mail krijgt dit echt doet en dit ook naar alle bekenden stuurt dan wordt Nederland binnen no-time overspoelt met deze mail en kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen.
IEDEREEN MOET ER WEL VAN OVERTUIGD ZIJN EN VOLHOUDEN TOTDAT SHELL EN
ESSO BEGINNEN MET HUN PRIJZEN TE VERLAGEN.
IN CANADA GING DE PRIJS NA DEZE ACTIE 12 CENT NAAR BENEDEN. VOORAL IN DE
KOMENDE VAKANTIEPERIODE EN EXTRA FEESTDAGEN KAN HET EFFECT AL GROOT ZIJN ALS ER BIJ SHELL EN ESSO NIET MEER GETANKT WORDT.
Stuur dit bericht door en stop met tanken bij Shell en Esso....!!!!!!!!!!!!
WE DOEN HET MET Z'N ALLEN U OOK DAN SLAAGT HET!!!! ACTIE ACTIE ACTIE
Controle over de benzineprijzen: Zoals het ernaar uit ziet, zullen voor de zomervakanties de benzineprijzen een recordhoogte bereiken. Experts verwachten enorm hoge benzineprijzen.
Maar iedereen wil toch juist dat de benzineprijzen omlaag gaan? Daarom hebben we een gezamenlijke en goede actie nodig. Niet zo'n idee dat we alleen maar op een bepaalde dag niet gaan tanken.
De oliemaatschappijen lachen daarom. Ze weten toch dat men op een bepaald moment weer moet gaan tanken. Is het niet vandaag dan is het morgen, dus dit heeft geen zin.
Philipp Holsworth had een betere idee, dat beduidend meer kans van slagen heeft: Wij moeten de oliemaatschappijen laten zien dat wij - de klanten - de macht hebben en niet omgekeerd.
Met de regelmatig stijgende benzineprijzen moeten wij hierop als klant reageren. De enige mogelijkheid om de benzineprijzen naar beneden te krijgen is om enkele oliemaatschappijen financieel pijn te doen door HUN benzine niet te kopen.
Dit kan een grote invloed hebben op de totale benzineprijs en kan tot een benzineprijs - oorlog leiden.
HET IDEE:
Geen benzine meer tanken bij twee van de grootste benzinemaatschappijen: Als beiden veel minder benzine verkopen, (en minder in de shop) worden ze gedwongen om met de prijs naar beneden te gaan om het voor de klanten weer aanlokkelijk te maken om bij hen te tanken. Het werkt echt! Kijk maar hoe het uitwerkte toen boze klanten hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden!!
Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn zit weer op zijn oude omzetcijfers!
En weet U nog toen Shell een booreiland in de Oceaan wilde dumpen. Toen hebben we onze tanden laten zien. Binnen een week was de omzet met bijna 25% gedaald.
SHELL en ESSO!!!!!!!
Zij hebben de prijstouwtjes in handen. Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan dan moeten de overigen ook weer volgen. Als de prijzen weer omhoog gaan dan begint het spel weer opnieuw. Doe allemaal zelf mee, reken er dus niet op dat anderen dit effect voor jou bereiken. En vergeet dus een paar maanden je airmiles of andere spaarpunten!
Om met dit systeem succesvol te zijn moeten zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Stuur naar zoveel mogelijk mensen deze E-Mail.
Als iedereen die deze mail krijgt dit echt doet en dit ook naar alle bekenden stuurt dan wordt Nederland binnen no-time overspoelt met deze mail en kunnen we iets doen aan de abnormaal hoge benzineprijzen.
IEDEREEN MOET ER WEL VAN OVERTUIGD ZIJN EN VOLHOUDEN TOTDAT SHELL EN
ESSO BEGINNEN MET HUN PRIJZEN TE VERLAGEN.
IN CANADA GING DE PRIJS NA DEZE ACTIE 12 CENT NAAR BENEDEN. VOORAL IN DE
KOMENDE VAKANTIEPERIODE EN EXTRA FEESTDAGEN KAN HET EFFECT AL GROOT ZIJN ALS ER BIJ SHELL EN ESSO NIET MEER GETANKT WORDT.
Stuur dit bericht door en stop met tanken bij Shell en Esso....!!!!!!!!!!!!
WE DOEN HET MET Z'N ALLEN U OOK DAN SLAAGT HET!!!! ACTIE ACTIE ACTIE
-
MISTY
- Geregistreerd lid
De prijs van een vat olie is idd gestegen.(vraag en aanbod)
De oliemaatschapijen zijn in dit geval geen schuld. Het is de overheid die de belasting steeds blijft verhogen.
Zelfs de pomphouders worden er momenteel eerder slechter dan beter aan.
V olgens mij is het meer een ontmoedigingsbeleid van europees niveau.
Nog ff en ik bouw een illegale lpg instalatie in mn cabrio

De oliemaatschapijen zijn in dit geval geen schuld. Het is de overheid die de belasting steeds blijft verhogen.
Zelfs de pomphouders worden er momenteel eerder slechter dan beter aan.
V olgens mij is het meer een ontmoedigingsbeleid van europees niveau.
Nog ff en ik bouw een illegale lpg instalatie in mn cabrio
-
jelger
- Geregistreerd lid
sorry..daar kan ik niet bij...De prijs van een vat olie is idd gestegen.(vraag en aanbod)
eerst verkondig je dat de markt (lees: niet-overheid) ervoor zorgt dat de (ruwe) olie duurder wordt, en vervolgens is het niet te wijten aan de oliebedrijven dat de prijzen omhoog gaan van benzine want de overheid verhoogt de tax alleen maar
de stijging in de afgelopen 4 maanden van 1.18 naar 1.40 komt geheel op conto oliebedrijven (marktwerking of niet, zij bepalen deze stijging aan de pomp) .. en niet op conto den haag.
sorry, maar tegen zulke sprookjes kan ik echt niet en noem ik het gezwel van de nederlanse samenleving.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Helaas Misty,
De overheid doet niet alles goed en ik kan me voorstellen dat met de huidige prijzen aan de pomp de overheid als zakkenvuller wordt gezien, dit Klopt echter niet helemaal.
Marktleider Shell maakt per jaar een schandalig bedrag aan winst en wil dit het jaar daar op minimaal iets zien stijgen. Bij een hogere inkoop kun je er voor kiezen om iets minder winst te maken, maar ja je kunt nooit genoeg winst maken toch
. Dus inkoopprijs omhoog, verkoopprijs met minimaal hetzelfde omhoog, maar liever net iets meer. Gaat de inkoopprijs nu iets omlaag dan hoor je even niks van shell.
Dus eigenlijk moeten we Shell in ieder geval even voorbij rijden. Net als de Total, die durven tegenwoordig zelfs voor lucht geld te vragen. Wil je je banden oppompen dan kost dat je 0,50 euro. En hoeveel winst maakte ze vorig jaar????
[/b]
De overheid doet niet alles goed en ik kan me voorstellen dat met de huidige prijzen aan de pomp de overheid als zakkenvuller wordt gezien, dit Klopt echter niet helemaal.
Marktleider Shell maakt per jaar een schandalig bedrag aan winst en wil dit het jaar daar op minimaal iets zien stijgen. Bij een hogere inkoop kun je er voor kiezen om iets minder winst te maken, maar ja je kunt nooit genoeg winst maken toch
Dus eigenlijk moeten we Shell in ieder geval even voorbij rijden. Net als de Total, die durven tegenwoordig zelfs voor lucht geld te vragen. Wil je je banden oppompen dan kost dat je 0,50 euro. En hoeveel winst maakte ze vorig jaar????
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid
(marktwerking of niet, zij bepalen deze stijging aan de pomp) .. en niet op conto den haag.
Als de olievoorraad ontoereikend is zoals gezegd word stijgen de prijzen.
Dit lijkt mij een normale ontwikkeling op de handelsmarkt.
Den haag mag vandaag nog de belasting op brandstof afschaffen,en je zult schikken van de (lage)prijs.
Als de olievoorraad ontoereikend is zoals gezegd word stijgen de prijzen.
Dit lijkt mij een normale ontwikkeling op de handelsmarkt.
Den haag mag vandaag nog de belasting op brandstof afschaffen,en je zult schikken van de (lage)prijs.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Het bovenstaande bericht stond in een mail die ik kreeg..stuur hem door zou ik zeggen..
Ook ik denk dat de grote maatschappijen hun zakken aan het vullen zijn..
Dat zelfde geldt wat mij betreft voor de overheid.. maar ja, daar valt niet veel aan te doen. Als je hun belasting niet "vrijwillig" betaalt ga je de bak in
Ook ik denk dat de grote maatschappijen hun zakken aan het vullen zijn..
Dat zelfde geldt wat mij betreft voor de overheid.. maar ja, daar valt niet veel aan te doen. Als je hun belasting niet "vrijwillig" betaalt ga je de bak in
-
op
- Donateur (4x)

-
tgremlin
- Geregistreerd lid
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Om het maar even in perspectief te plaatsen: als de olie-maatschappij de prijs met 2 cent per liter verhoogt, dan komt daar dus onmiddelijk weer pakweg 8 cent belasting bij. Dus een prijsverhoging van 2 cent van de maatschappij betalen we uiteindelijk 10 cent voor.
Vandaar dat een schommeling van enkele centen in de brandstof prijs hier in Nederland meteen in dubbeltjes wordt omgezet
Vandaar dat een schommeling van enkele centen in de brandstof prijs hier in Nederland meteen in dubbeltjes wordt omgezet
-
jelger
- Geregistreerd lid
http://www.minfin.nl/DEFAULT.ASP?CMS_IT ... 104B3FBE32tgremlin schreef:Er staat mij iets bij dat de brandstofprijs in Nederland voor meer dan driekwart (ik meen zelfs iets van 85%) bestaat uit belastingen en andere toeslagen (zoals het beruchte 'kwartje').
Euro benzine Per liter (afgerond)
Accijns € 0,67
Voorraadheffing € 0,01
Totaal belasting, excl. BTW € 0,68
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X58290X83
Het aandeel van de belastingen op benzine en diesel neemt af als de prijs stijgt. De belasting bestaat nl uit twee componenten, btw en accijns. De btw is een percentage van de prijs. De accijns is een vast bedrag per 1000 liter en dus onafhankelijk van prijsstijgingen.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Zoals ik al zei: je moet mij er niet op vast pinnen.
Uit deze link blijkt dus wel dat het totaal aan belasting dus 67% van de totale prijs is (dat is dus 'bijna' driekwart, maar in ieder geval ruim tweederde). En ook al bestaat die belasting uit twee delen, en gaat mijn verhaal van die 2cent/8cent daardoor niet op, het blijft belachelijk.jelger schreef:http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X58290X83