heb ik dat weer !!!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Silke
Geregistreerd lid

heb ik dat weer !!!

Bericht door Silke » wo 06 jul, 2005 17:51

Mijn Duc (Ducati) is in april opgehaald voor een grote beurt, tandwielen vervangen en de ketting, dochterlief had ook mijn sleutels in de sloot gegooit, moest dus ook nieuw (sleutel...niet de dochter)...
2 maanden later belt die vent met de mededeling dat mijn motor eindelijk klaar is en of ik even 3400 euro wil betalen ... een grote beurt 3400 euro !!! Ik ben dus in een nachtmerrie beland...Hij heeft van alles aan mijn duc "gerepareerd", koppling, remmen en nog het een en ander, 31 uur heeft hij eraan gesleuteld, motorblok eruitgehaald om de kleppen te stellen. Alle onderdelen die hij vervangen heeft zijn er inmiddels niet meer, kan dus niet controleren of het nodig was of niet. Had ik dit van te voren geweten had ik het nooit gedaan, die kerel heeft niet een gebelt dat de beurt uit de hand kan lopen...tja en nu zit ik hier dan, Ducloos...kwaad en op zoek naar hulp. Zou leuk zijn om het een of ander van jullie te horen...

Groetjes
Silke
:cry:

Toevoeging: Hij is geen Ducati dealer en geen BOVAG lid, hij heeft al eerder de motor een kleine beurt gegeven zonder problemen

Erik
Lid van verdienste

Re: heb ik dat weer !!!

Bericht door Erik » wo 06 jul, 2005 17:52

Welke afspraak had je met hem gemaakt?

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 06 jul, 2005 17:55

Mijn opdracht was:

Grote beurt
tandwielen/ketting vervangen
Sleutel

Niet meer en niet minder, ben er al achter dat hij behalve de grote beurt ook reparaties heeft uitgevoerd zonder mijn toestemming te vragen of te bellen.

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 06 jul, 2005 18:04

Ja, da's niet grappig. Maar je hebt waarschijnlijk ook niet afgesproken van te voren dat alles boven een X bedrag bijvoorbeeld eerst overlegd zou moeten worden.

Ik heb zelf mijn eigen motor (Magna V65) wel eens compleet laten 'opknappen' en was toen ook zo'n bedragje kwijt, maar dan in guldens. Dus in verhouding viel dat nog mee. Ik heb toen afgesproken dat de motorshop waar ik het liet doen eerst een kosten-berekening zou doen en als het meer dan 1500,- gulden zou zijn dan zouden we eerst overleggen. Wat dus ook gebeurt is.

Ik kan je geen raad geven hoe je hier verder mee moet. Ik denk dat je niet anders kan dan het bedrag ophoesten en snel een andere shop zoeken voor je onderhoud :?

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 06 jul, 2005 18:11

ik laat het echt niet hier bij zitten en ga echt niet betalen...vrijdag ga ik voor een laatst gesprek naar hem toe, wil hij niet meewerken sleep ik hem voor de rechter. Heb hier een offerte liggen voor hetzelfde van 2021 euro... joh kom niet aan mijn SAAB of Ducatie :twisted:

Hoop dus dat er mensen zijn met een beetje rechtenkennis en goede raad

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 06 jul, 2005 18:16

3400 euro :shock:

Is het een SPS of zo :?

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 06 jul, 2005 18:19

Nee een gewone 748 en hij heeft ook nog een rekenfout gemaakt, de totale kosten komen op zo'n 3800 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joh mijn motor heeft een dagwaarde van 8500 euro, denk je nou echt dat ik dat had gedaan ?????? NEVER NOOIT NIET...

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 06 jul, 2005 19:33

Als je met hem die afspraak hebt gemaakt lijkt me dat duidelijk.
Punt is alleen te bewijzen dat dat alles is wat je hebt afgesproken.

Wat was zijn reactie?

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 06 jul, 2005 19:44

Wellicht proberen om een deal te maken. Bijvoorbeeld de onderdelen tegen inkoop (dus hij geen marge) en de uren fifty/fifty omdat hij het uit eigen beweging heeft gedaan zonder te overleggen. Geen idee waar je dan op uit komt maar moet toch een meer acceptabel bedrag zijn.

De vraag is natuurlijk of hij hier zin in heeft. Maar een dergelijk dispuut 'in den minne schikken' (schrijf ik dat goed ?) is volgens mij voor bijde partijen het voordeligste.

Als hij niet mee wil werken kun je bij de onderhandelingen natuurlijk voorzichtig laten vallen dat je dit gebeuren 'van de daken gaat schreeuwen'.... er zijn tenslotte nog veel meer forums :twisted: . Hij zal niet zitten te wachten op negatieve reklame :wink:

danny
Geregistreerd lid

Bericht door danny » wo 06 jul, 2005 19:48

Ik heb wel een klein beetje goed nieuws voor je!! Als hij de oude onderdelen die hij zou hebben vervangen niet kan overleggen, dan heeft HIJ een groter probleem dan jij. Hij kan wel van alles bedenken en dan zonder bewijs. Zo gemakkelijk komt hij er niet van af. Zeker weten. Zou als ik jou was even info bij een advocaat inwinnen en vragen wat je in zo'n brief moet zetten. Suc6 (En anders is het misschien wel een leuk idee om de volgende meeting van het Saab-forum daar te houden. Nemen we gelijk je Duc mee :lol: :lol: :lol: )

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 06 jul, 2005 20:03

Betaal voor de stukken en de uren die je gevraagt hebt en voor de rest niets. Als hij niet akkoord gaat dan vraag je of hij alle stukken die hij vervangen heeft zonder jouw toestemming verwijdert en de oude stukken terug zet. Heeft hij ze echt niet meer? Jammer!

Ik zou het er echt niet bij laten hoor. Iedere normale garage is belt even als er onverwachte kosten zijn. Dennk zelfs dat dat verplicht is vana feen bepaalt bedrag?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 06 jul, 2005 20:41

Het probleem is natuurlijk dat 'grote beurt' maar een vaag begrip is..

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » wo 06 jul, 2005 21:28

misschien even de BOVAG om raad vragen?

Geen idee wie wel of niet in z'n recht staat...

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 06 jul, 2005 21:41

De bovag heb ik uiteraard al gebelt maar die "lieve" jonge is niet aangesloten aan deze club dus...nul op request...

Het is voor mijn gevoel diefstal dat hij mijn oude onderdelen heeft vernietigd, tenslotte heb ik de motor met deze onderdelen gekocht...van mij dus !

a.s. vrijdag middag ga ik naar hem toe voor een laatst gesprek, hij kan van mij 2000 euro contant krijgen of een rechtzaak. Ik ben echt pistoff, kan de boel wel in de fik steken..heb al 3 knokploegen die mijn motor eruit willen halen en hem in het ziekenhuis in willen slaan maar daar pas ik dus weer voor ondanks mijn gevoelens. Ik heb me wel voorgenommen om deze zaak kapot te maken hoe dan ook want dat is hij volgens mij al. Ben er van de week langs gereden en hij was om 11 uus s'ochtends al gesloten, klopt niet...

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 06 jul, 2005 22:48

Silke schreef:De bovag heb ik uiteraard al gebelt maar die "lieve" jonge is niet aangesloten aan deze club dus...nul op request...

Het is voor mijn gevoel diefstal dat hij mijn oude onderdelen heeft vernietigd, tenslotte heb ik de motor met deze onderdelen gekocht...van mij dus !

a.s. vrijdag middag ga ik naar hem toe voor een laatst gesprek, hij kan van mij 2000 euro contant krijgen of een rechtzaak. Ik ben echt pistoff, kan de boel wel in de fik steken..heb al 3 knokploegen die mijn motor eruit willen halen en hem in het ziekenhuis in willen slaan maar daar pas ik dus weer voor ondanks mijn gevoelens. Ik heb me wel voorgenommen om deze zaak kapot te maken hoe dan ook want dat is hij volgens mij al. Ben er van de week langs gereden en hij was om 11 uus s'ochtends al gesloten, klopt niet...
Zorg er dan in ieder geval voor dat je de motor daar weg hebt voordat de boel failliet gaat, anders kan je of naar de motor fluiten of keurig het volle bedrag van de reparatie betalen.

Plaats reactie