Keversite Circuitdag, 23-07-2005

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Manic
Lid van verdienste

Keversite Circuitdag, 23-07-2005

Bericht door Manic » za 25 jun, 2005 21:12

Even ter informatie voor autoliefhebbers in het algemeen:

http://circuitdag.keversite.nl/
http://circuitdag.keversite.nl schreef:
Keversite Circuitdag 2005

Op 23 juli, 2005 organiseert de Keversite.nl een circuitspektakel op het Midland circuit te Lelystad.

Voor de Nederlandse Volkswagen Kever scène is een nieuw tijdperk aangebroken. Na jaren van eenzijdige evenementen is er onder de huidige keverrijders behoefte aan iets anders, iets vernieuwend. Naar aanleiding hiervan wordt gezamenlijk met de Keversite.nl de “Keversite Circuitdag” georganiseerd. Zoals de titel al luidt, een Circuitdag waarbij ieder persoon met ieder type kever op het Midland Circuit te Lelystad kan racen. Iets unieks in Nederland op Kever gebied.

Het terrein waar het evenement wordt georganiseerd, is het bekende Midland Racing Circuit te Lelystad. Het terrein van circa 100.000 m² wordt verdeeld in vier delen. Het circuit, de kartbaan en het terrein waar de kevers worden tentoongesteld en geparkeerd.

Het circuit zelf biedt vele mogelijkheden, het bestaat uit 2 delen een ovaal van 425 meter en een parcours binnen het circuit van 1100 meter. Hierop zal de gehele dag gereden worden. Aan het circuit zit tevens een complete pitstraat met jurytoren en een tijdwaarneming centrum. Naast deze jurytoren staan 3 tribunes voor de bezoekers. Een van deze drie tribunes is overdekt, gezamenlijk bieden deze tribunes plaats voor 600 personen.

De kartbaan is aantrekkelijk voor het gehele gezin. Jong en oud kunnen hier racen met een kart.

Het evenement zal gericht zijn op het hele gezin en de diversiteit van de keverrijders. Dit is wat dit evenement succesvol maakt.

Niet alleen de keverfreak moet tevreden zijn.

Activiteiten deze dag:

* Oval-race
* Sprint
* Behendigheidsproef
* Onderdelenmarkt
* Occasion show
* Kofferklep verkoop
* Karten
* Motor vermogensbank
* Kinder activiteiten
(een vriend van me is helemaal kevergek, dus de kans is groot dat ik even ga kijken, wellicht dat er meer geïnterresseerden hier rondsurfen).

Greetz,

Dennis

hitcham
Geregistreerd lid

Re: Keversite Circuitdag, 23-07-2005

Bericht door hitcham » za 25 jun, 2005 22:50

Klinkt leuk. Weet je of de dag vrij toegankelijk zal zijn voor iedereen?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 25 jun, 2005 22:52

hitcham schreef:Weet je of de dag vrij toegankelijk zal zijn voor iedereen?
Geen idee, maar lijkt me toch wel. Entree is € 8,00 (circuitgebruik €10,=) lijkt me dat je afgezien van het circuit gewoon welkom bent, ik zal er even een mailtje aan wagen voor de zekerheid.

Gr,

Dennis

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 26 jun, 2005 21:30

HMMM ik krijg flashbacks van een 9000 op het midland circuit :twisted: .

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 30 jun, 2005 22:34

Antwoordt gekregen van de Keversite:

Circuit gebruik is uitsluitend voor luchtgekoelde vw's, maar als bezoeker is iedereen welkom!

Gr,

Dennis

Plaats reactie