Productie Cadillac BLS gestaakt.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Bart W.
Geregistreerd lid

Productie Cadillac BLS gestaakt.

Bericht door Bart W. » vr 28 aug, 2009 20:53

Op 6 juni jl. heeft Cadillac de productie van de BLS gestaakt. Er zijn slechts 7300 stuks geproduceerd, waarvan ik er een in bezit heb. Ik vrees overigens dat er ook nog vele duizenden geparkeerd staan op een parkeerterrein in de Rotterdamse haven....

verde900
Donateur
Donateur

Re: Productie Cadillac BLS gestaakt.

Bericht door verde900 » vr 28 aug, 2009 20:59

Bart W. schreef:Op 6 juni jl. heeft Cadillac de productie van de BLS gestaakt. Er zijn slechts 7300 stuks geproduceerd, waarvan ik er een in bezit heb. Ik vrees overigens dat er ook nog vele duizenden geparkeerd staan op een parkeerterrein in de Rotterdamse haven....
daar wordt nog geen € 8.000,-- p/st op geboden door de handel, magistrale misrekening van Cadillac (en Kroymans)

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » vr 28 aug, 2009 21:47

da's toch die nep saab (made in trolhattan) waar een v8 in past?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 28 aug, 2009 21:53

mag ik zeggen dat ik de BLS een geslaagde makeover vind van de huidige 9-3? a) masculienere uitstraling b) meer value for money (zelfde motor en uitrustingsniveau scheelt dik over de 5 mille)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 28 aug, 2009 22:03

voor € 8.000,-- past een estate me wel...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 28 aug, 2009 22:08

verde900 schreef:voor € 8.000,-- past een estate me wel...
zou niet raar staan te kijken dat het niet veel scheelt dat je aan dit bod gehouden wordt (mocht je t uitspreken bij een wanhopige cadadillac verkopert)

edit

ps mij ook... 180 pk diesel of een 210 pk benzieeeen aub

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 28 aug, 2009 22:28

De BLS Kan aansluiten in een lange rij van onbegrijpelijke marketing blunders van Cadillac... Om er een paar te noemen: De '79 Seville (zo lelijk), De Cimarron, de Allanté, de V8 Dieselmotor, de V-8-6-4 (V8 met uitschakelbare cylinders) etc. etc. etc.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 28 aug, 2009 22:48

Ik heb zo'n BLS 2 jaar geleden eens van nabij bekeken in Trollhättan.... de 9-3SS/SC was al geen toonbeeld van fraai afwerkingsniveau, maar de BLS spande de kroon.... Her en der zelfs al roest in de motorruimte bij een nieuwe auto :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 28 aug, 2009 22:50

Die seville is eigenlijk best gaaf. zoooo amerikaans.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 28 aug, 2009 22:52

gj900 schreef:maar de BLS spande de kroon.... Her en der zelfs al roest in de motorruimte bij een nieuwe auto :roll:
ik vind dat soort verschillen op 1 en dezelfde produktielijn frapant en eigenlijk onverklaarbaar, anders dan dat er bewust anders omgegaan wordt door de crews op de produktielijn. Zo van "laten we die verrekte caddy's even anders behandelen".

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 28 aug, 2009 23:09

jelger schreef:Die seville is eigenlijk best gaaf. zoooo amerikaans.
De eerste Seville is gaaf (vanaf 76?), de 79'er was echt walgelijk...

Afbeelding

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 28 aug, 2009 23:29

Lijkt in technisch opzicht toch verrekte veel op een Saab.
Dus je snapt niet dat de Saab-dealers zich niet over de verkoop van dat restant BLS-en ontfermen.
Wie van Saabs met eens Amerikaans sausje houdt ziet met die mini-caddy ook niet helemaal verkeerd.
Trouwens Buicks zijn zelfs beter en worden hier helemaal niet importeerd.
Vreemd genoeg schijnen de Zwitsers traditioneel nogal van Ami's te houden, waarschijnlijk worden ze wel op gepaste wijze van Cadillac's en Buick voorzien.
Helaas heeft Frits met dat dumpen van BLS-en gelijk de 9.3 verkopen benadeeld.

Bart W.
Geregistreerd lid

Bericht door Bart W. » za 29 aug, 2009 8:57

Style&Co schreef:mag ik zeggen dat ik de BLS een geslaagde makeover vind van de huidige 9-3? a) masculienere uitstraling b) meer value for money (zelfde motor en uitrustingsniveau scheelt dik over de 5 mille)
Daarom heb ik 2 jaar geleden gekozen voor een BLS!!! Ik denk er sterk aan om de auto prive te kopen als het lease contract is afgelopen. Wordt vast een collectors item!

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 29 aug, 2009 10:38

Bart W. schreef:
Style&Co schreef:mag ik zeggen dat ik de BLS een geslaagde makeover vind van de huidige 9-3? a) masculienere uitstraling b) meer value for money (zelfde motor en uitrustingsniveau scheelt dik over de 5 mille)
Daarom heb ik 2 jaar geleden gekozen voor een BLS!!! Ik denk er sterk aan om de auto prive te kopen als het lease contract is afgelopen. Wordt vast een collectors item!
Collectors item year right :lol: :lol: , als tie op de productielijn al roest dan gaat die zeker de 25 jaar niet halen. En zelden word een lelijke auto een collectors item misschien uit passie voor een merk maar niet uit finacieel oogpunt. Al die amerikanen zijn in ons klimaat na 10-15 jaar rijp voor het kerkhof.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » za 29 aug, 2009 10:42

carlsson schreef:Lijkt in technisch opzicht toch verrekte veel op een Saab.
Dus je snapt niet dat de Saab-dealers zich niet over de verkoop van dat restant BLS-en ontfermen.
Wie van Saabs met eens Amerikaans sausje houdt ziet met die mini-caddy ook niet helemaal verkeerd.
Trouwens Buicks zijn zelfs beter en worden hier helemaal niet importeerd.
Vreemd genoeg schijnen de Zwitsers traditioneel nogal van Ami's te houden, waarschijnlijk worden ze wel op gepaste wijze van Cadillac's en Buick voorzien.
Helaas heeft Frits met dat dumpen van BLS-en gelijk de 9.3 verkopen benadeeld.
Ik snap wel waarom de dealer zich hierover niet ontvermd, hun eigen product is onverkoopbaar, showroomvulling heb je niets aan en dan komt het goed uit dat er geen saab op staat. Ze hebben al zat ellende aan hun hoofd met een gebrilde 9-5, een onverkoopbare 9-7.

Plaats reactie