Schuurvondsten

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Schuurvondsten

Bericht door Tenfour » di 23 jun, 2009 17:49

Vanmiddag meegeholpen bij een boer met het opruimen van enkele antieke spullen, totdat ik iets aantrof onder de viezigheid... Een viertal auto's waarvan de eigenaars zich niet meer hebben laten horen.

Nr 1, een 2cv uit 1979(?):

Afbeelding

Nr 2, een Volvo 164E uit 1972 op LPG(!):

Afbeelding

Nr 3, een Citroën Gs Panhard 17b uit 1963 (vermoed ik):

Afbeelding

Afbeelding

Nr 4, een Triumph Spitfire MkIII uit 1969:

Afbeelding

Afbeelding

Laatstgenoemde krijgt misschien een nieuwe eigenaar :lol:, de rest mag de boer zelf verkopen... Maar hoe regel je een overschrijving zonder papieren?

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 23 jun, 2009 18:18

Niet ... de oude eigenaar moet de papieren opnieuw aanvragen. Toch even opsporen dus, anders kan je er niks mee of de oude eigenaar krijgt een reeks bekeuringen voor bijv. onverzekerd langs de weg staan oid

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » di 23 jun, 2009 18:20

Overschrijving zonder papieren: als de boer wel de eigenaar was kan hij een duplicaat van het kentekenbewijs aanvragen, en met dat duplicaat kun je 'm overschrijven. Was hij niet de eigenaar, dan wordt het lastiger en dan is een telefoontje naar de RDW misschien de meest aangewezen optie...

Succes met het project in ieder geval!

Overigens, hoe was de 2cv er aan toe, trouwens?

Bas P
Geregistreerd lid

Bericht door Bas P » di 23 jun, 2009 18:30

OOoooh die Panhard! Wat een vondst.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » di 23 jun, 2009 19:18

Roger, geweldig :!: Het is wel de week van de schuurvondsten :)

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » di 23 jun, 2009 21:55

Wat een vondsten (op de eend na, daar heb ik helemaal niets mee)!

Idd even RDW bellen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 23 jun, 2009 22:15

papieren kopen (los chassis, sloper, enz.) en iemand zoeken die de tools heeft om een nieuw chassisnr erin te slaan.
dan met een bloedend neusje naar het rdw.

met de juiste kennissen kom je een aardig eind in het classic-circuit.

Of dat in dit geval ook zo verstandig is, weet ik echter niet... (maar de vraag op zich zou al genoeg moeten zeggen ;) )

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » di 23 jun, 2009 22:20

dommelrules schreef:Wat een vondsten (op de eend na, daar heb ik helemaal niets mee)!
Die vind ik dan weer geweldig :)

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » di 23 jun, 2009 22:23

Ik vind ze eng, een auto van karton met een stukje vinyl als dak.

heb slechts één keer een leuke gezien. Dat was een eend met het onderstel van een Suzuki SJ40.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 23 jun, 2009 22:36

Dat spul heeft nog een eigenaar en die zou ik maar gauw opsporen als ik jou was :naughty:

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 24 jun, 2009 0:30

Die Volvo ziet eruit alsof ie nog heel graag heel erg hard wil glimmen. Lijkt wel alsof ie niet eens gepoetst hoeft te worden, dat alleen een plens water genoeg is :shock:

Bas P
Geregistreerd lid

@dommelrusles

Bericht door Bas P » wo 24 jun, 2009 8:40

@dommelrules: heb je wel es in een eend gereden? Wij hadden er vroeger thuis eendje (!). Toen ik net mijn rijbewijs had heb ik daar enorm van genoten. Het rijdt als een tierelier! Het maakt een lekker geluidje, maar trekt best op zelfs. Een eend weegt namelijk niets juist doordat ie van bordkarton is. En de vering is fenomenaal... vol gas een drempel nemen zonder dat je er iets noemenswaardigs van merkt, het overhangen in de bochten... Dat gekke schakelen, het cabriogevoel 'zomers... Het is ontzettend leuk.

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » wo 24 jun, 2009 8:52

@Bas P

Ik heb er zelf nooit in gereden. Ben wel bekend met het fenomeen AK Diana (of hoe je het ook maar schrijft), waar ik vroeger met voetbal in moest.

Ik heb het niet zo op "ondergemotoriseerde" zeepkisten, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Ik begrijp WEL dat er mensen zijn die deze auto's heel erg leuk vinden.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 24 jun, 2009 9:23

Heel erg leuk idd - een Acadiane of was het Acadyane - met 4 man erin haakse bochten met 70 km/h.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 25 jun, 2009 6:00

Dat zijn toch weer leuke dingen om bij op de 1e rang te zitten, 10-4 :)

Plaats reactie