Cïtroën uit 1929

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
marcelgerry
Geregistreerd lid

Cïtroën uit 1929

Bericht door marcelgerry » vr 19 jun, 2009 19:11

Wat doe je als een collegae, woonachtig in Germany met het volgende verhaal op de proppen komt zetten.

"Mars, ik was afgelopen zaterdag even bij mijn buurman (oud baasje) om hem in de garage te helpen. Ik wist niet wat ik zag. Een oude citroën vrachtwagen uit 1929. Hij wil hem wel verkopen."

Aangezien mijn collegae alleen in het weekend thuis is moest ik dus de hele week wachten op foto's. En maar Googlen deze week :wink: Vanavond kreeg ik dan eindelijk de foto's binnen. Wat zou zoiets nog moeten kosten is de vraag. Ik zal stiekum eens een balletje opgooien op het citroënforum :)

Afbeelding
Afbeelding

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 19 jun, 2009 20:05

Gaaaaf zeg! Ik zeg: koets zo laten en alleen technisch aanpakken. :)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 19 jun, 2009 20:17

Niks opknappen, direct een museum inrollen! :shock:

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » vr 19 jun, 2009 20:29

Heb mij inmiddels aangemeld op het citroënforum :oops: Een undercover aktie :wink:

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » vr 19 jun, 2009 21:23

Ben al citroenforumlid; zal je in de gaten houden :bullie:. Trouwens een prachtig ding. Belastingvrij, veel bergruimte, hoog boven het plebs zoals in een SUV; wat wil een mens nog meer :D

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » za 20 jun, 2009 11:35

FF de link naar het Citroënforum:

Citroën uit 1929
En Duitsers zijn ook niet bepaald dom.

Trouwens, zou mij niet eens verbazen als dat ding in '44 uit Frankrijk naar Duitsland is gereden en sindsdien in die schuur staat :) :)
Wat een stel slechterikken daar op dat forum :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 20 jun, 2009 11:55

Die Steenwijkers weer hoor. :roll: :wink:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 21 jun, 2009 11:06

Leuke barnfind, Marcel. Zoiets moet je koesteren, mits in redelijke tot goede staat.
Komt de 92b niet in het gedrang?

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » zo 21 jun, 2009 13:40

De 92 staat bij Pieter in de schuur. Als deze wagen naar Nederland gaat komen wordt het een project voor op de lange baan :) Ik verwacht binnenkort een fotoshoot van deze wagen :!:

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 22 jun, 2009 11:36

Ik ben er inmiddels achter hoe de huidige eigenaar aan de auto komt. Hij heeft hem zo'n 15 jaar geleden overgenomen van een Italiaan. Deze beste man runde een ijssalon en kreeg nieuwe glazen in zijn pand. Geld had hij echter niet, wel een citroën uit 1929 :)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 22 jun, 2009 11:40

Kijk, dat is alvast een heel interessant en ook smakelijk stukje historie bij deze auto :)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 22 jun, 2009 13:13

Een Italiaan oppassen want die schijnen nogal eens de tellers terug te draaien :lol:

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 22 jun, 2009 16:10

Zal er geen NAP bij zitten :) Shit, volgend weekend pas de uitgebreide fotoshoot van de Citroën :(

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » ma 22 jun, 2009 16:38

Probeer het anders een bij Jaap van den Broek van Classic Jaap vwb een waardebepaling van een dergelijke vondst. Hij heeft zelf een 1931 citroen vrachtwagen met rupsbanden achter te koop staan

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 22 jun, 2009 21:10

Dank je, ga er een mailtje aan wagen :)

Plaats reactie