beste manier naar zweden te reizen
-
ss50marc
- Donateur

beste manier naar zweden te reizen
Wie heeft er allemaal ervaring met reizen naar Zweden? Met de auto bedoel ik dan. Welke boot is aan te raden? Of zijn er inmiddels ook bruggen? Bedoeling is om met 2 personen een weekje naar Zweden te gaan in de zomervakantie om ff Trollhattan en het museum te checken en beetje rond te kijken aldaar. Overnachten gaan we met een tent op een camping doen. Iemand tips voor een camping of juist bepaalde campings niet te doen? Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt, Marc
Alvast bedankt, Marc
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: beste manier naar zweden te reizen
Ik neem altijd de boot van Puttgarden(D) naar Rodby(DK) en vervolgens de brug van Kopenhagen naar Malmo.
Eventueel zou je ook de slaapboot kunnen nemen van Kiel(D) naar Goteborg(S)
Tarieven kan je hier vinden:
http://www.scandlines.de/de/main.htm
Eventueel zou je ook de slaapboot kunnen nemen van Kiel(D) naar Goteborg(S)
Tarieven kan je hier vinden:
http://www.scandlines.de/de/main.htm
-
verde900
- Donateur

Ik neem ook altijd de boot van Puttgarden(D) naar Rodby(DK) maar vervolgens de boot van Helsingor (DK)
naar Helsingborg (S)
Lekker even de benen strekken, een kop koffie drinken en wat eten en even aan dek kijken,
qua prijs is het te vergelijken met de brug, maar meer ontspannen en minder (om)rijden.
naar Helsingborg (S)
Lekker even de benen strekken, een kop koffie drinken en wat eten en even aan dek kijken,
qua prijs is het te vergelijken met de brug, maar meer ontspannen en minder (om)rijden.
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Dit doe ik ook meestal. Prettige route, niet al te lang op de boot en volgens mij het goedkoopst. Je kunt ipv de brug van Kopenhagen-Malmö ook met de boot van Helsingør-Helsingborg. Dit is iets duurder, maar scheelt niet veel.Ik neem altijd de boot van Puttgarden(D) naar Rodby(DK) en vervolgens de brug van Kopenhagen naar Malmo.
Dit heb ik de eerste keer gedaan. Het was een stuk duurder, maar het scheelt je natuurlijk een overnachting. Ik vond het niets, veel te lang op zo'n boot waar je eigenlijk niets meer kan doen dan drinken aan de bar en gokken. Maar goed, dat is persoonlijk...Eventueel zou je ook de slaapboot kunnen nemen van Kiel(D) naar Goteborg(S)
Veel plezier! Het is nu nog fris in Zweden, neem een dikke trui mee![/list]
-
ss50marc
- Donateur

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de boot van Grena (DK) naar Varberg (S)? Eerst iets verder Denemarken door dus en dan nog maar een relatief klein stukje door Zweden naar Trollhattan. Of kun je in Denemarken niet zo lekker doorrijden als in Zweden?
-
verde900
- Donateur

Daarmee kom je idd iets hoger in Zweden uit, waarom dan niet meteen van Frederikshaven (DK) naar Götheborg (S)?ss50marc schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe! Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de boot van Grena (DK) naar Varberg (S)? Eerst iets verder Denemarken door dus en dan nog maar een relatief klein stukje door Zweden naar Trollhattan. Of kun je in Denemarken niet zo lekker doorrijden als in Zweden?
daarvandaan is Trollhättan heel dichtbij.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Zelf geef ik ook de voorkeur aan deze route. Al schijnt die nieuwe brug ook mooi te zijn.verde900 schreef:Ik neem ook altijd de boot van Puttgarden(D) naar Rodby(DK) maar vervolgens de boot van Helsingor (DK)
naar Helsingborg (S)
De slaapferry Kiel-Malmö is mij niet erg bevallen zonder hut. Wel kun je, afhankelijk van het tijdstip dat je afvaart, gebruik maken van zwembad en sauna.
Ik had natuurlijk de pech de sauna te moeten delen met een troep padvinders en hun akela. (Grmbl ...) Daarna naar de bioscoop voor een slaapplaats maar toch geen oog dichtdoen.
Nee, doe mij maar gewoon de routes met de korte oversteek.
En dan die prachtige route van Helsingborg langs de kust omhog naar Göteborg en Trollhättan. En daarna eventueel nog verder boven het Vänern langs door naar Stockholm bijvoorbeeld.
-
verde900
- Donateur

Zo is dat! en dan allemaal Zweden met SAAB's om je heen, je SAAB lijkt zich hier zelfs wel meer op zijn gemak te voelen.Steve-O schreef:En dan die prachtige route van Helsingborg langs de kust omhog naar Göteborg en Trollhättan. En daarna eventueel nog verder boven het Vänern langs door naar Stockholm bijvoorbeeld.
-
jelger
- Geregistreerd lid
varieteit aan routes gehad met mijn ouders (en op mezelf) - zelf geen bezwaar tegen lange overtochten, lekker slapen en rusten - het is tenslotte vakantie. met een eigen cabine is het makkelijk.
tegenwoordig (bij gebrek aan de amsterdam-g'burg route
) zou ik de puttg/rodby - hels/hels route nemen - mooie route om te rijden. (dat is .. pas na aankomst in DK...
Duitsl is erg saai...)
wat overnachten betreft : ga langs de kust omhoog ri- noorwegen - zo mooi ! heb dat in 92 gefietst onderweg naar ludvika (dalarna) Lysekil was onze eerste stop na aankomst met boot in gothenburg - 125 km op de 1e dag op het ijzeren ros er doorheen gerost
de omgeving daarna doorsteken naar het Vanern meer via Dals-Ed is erg mooi .. ik denk dat die hoek je het leukste bied om rond Troll heen te draaien.
tegenwoordig (bij gebrek aan de amsterdam-g'burg route
wat overnachten betreft : ga langs de kust omhoog ri- noorwegen - zo mooi ! heb dat in 92 gefietst onderweg naar ludvika (dalarna) Lysekil was onze eerste stop na aankomst met boot in gothenburg - 125 km op de 1e dag op het ijzeren ros er doorheen gerost
de omgeving daarna doorsteken naar het Vanern meer via Dals-Ed is erg mooi .. ik denk dat die hoek je het leukste bied om rond Troll heen te draaien.
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Binnenkort naar Zweden, Halmstad.
1. Raden jullie aan tickets voor de boot van te voren online te boeken? Ik vind het namelijk lastig in te schatten hoelaat ik daar aankom (willen ze graag weten), maar als ik daar vervolgens uren moet wachten, omdat ik ter plaatse nog een kaartje moet kopen en er gaan plaats blijkt te zijn...
2. Het rijden via Odense lijkt tol en veerpontvrij. Is dit heel veel om? En wordt dit omrijden niet gecompenseerd door ''veerbootgedoe''. Ik rijd liever dan dat ik sta te wachten (zie 1.
).
Alvast bedankt!
Ik heb begrepen dat dit een relaxte route is. Twee vragen voor de regelmatige Zwedengangers:Marc schreef:Ik neem altijd de boot van Puttgarden(D) naar Rodby(DK) en vervolgens de brug van Kopenhagen naar Malmo.
1. Raden jullie aan tickets voor de boot van te voren online te boeken? Ik vind het namelijk lastig in te schatten hoelaat ik daar aankom (willen ze graag weten), maar als ik daar vervolgens uren moet wachten, omdat ik ter plaatse nog een kaartje moet kopen en er gaan plaats blijkt te zijn...
2. Het rijden via Odense lijkt tol en veerpontvrij. Is dit heel veel om? En wordt dit omrijden niet gecompenseerd door ''veerbootgedoe''. Ik rijd liever dan dat ik sta te wachten (zie 1.
Alvast bedankt!
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Het is allemaal wel goed te doen. Ligt eraan waar je moet zijn natuurlijk.
Ik ben fan van Frederikshaven-Götheborg. Er is een leuk pension op 300meter van de haven in Frederikshaven. Daar lekker overnachten en de volgende dag de eerste snelboot naar Götheborg. Dan uurtje naar Trollhättan.
Stadscamping in T'hättan is trouwens prima.
Ik ben fan van Frederikshaven-Götheborg. Er is een leuk pension op 300meter van de haven in Frederikshaven. Daar lekker overnachten en de volgende dag de eerste snelboot naar Götheborg. Dan uurtje naar Trollhättan.
Stadscamping in T'hättan is trouwens prima.
-
jelleiden
- Geregistreerd lid