DKW 1000 SP

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nics
Geregistreerd lid

DKW 1000 SP

Bericht door nics » do 14 mei, 2009 21:12

Vandaag bij mijn garage voor weer een hoop dingen aan de 99. In de garage trof ik dit aan, een DKW 1000 SP, met Karmann carrosserie. 3 cylinder tweetakt, blijkbaar de enige in Nederland aanwezige en wellicht zelfs de enige die in rijdbare staat is. Auto is er eentje uit een serie die uiteindelijk heeft geleid tot de Audi 100 coupe, maar is kleiner.

Omdat het tweetakt is, dacht ik dat jullie het wellicht aardig zouden vinden deze te zien. Zie hier:

Afbeelding

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 14 mei, 2009 21:24

zoiets staat/stond er ook bij TNT in Zwolle, kon er zo op afstand geen naam op plakken maar volgens mij is het dus nu een DKW

Gebruikersavatar
nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » do 14 mei, 2009 21:33

Very rare indeed... maar wat een mooie, elegante coupé ! :love:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 15 mei, 2009 2:00

Bij het RWD de JA-55-39 als Auto Union 1000 Super, origineel Nederlands kenteken van 19-3-1964. Per 1 mei 2009 in handen van de huidige eigenaar. Net uit het overgangsjaar 1964 toen Volkswagen het merk DKW had gekocht van Mercedes-Benz die het in 1958 had gekocht. DKW was na de oorlog als enige van de vier Auto Union onderdelen op basis van een onderdelen magazijn Auto Union Erzatsteile GmbH in Ingelstadt en op initiatief van oude medewerkers weer tot leven gewekt. De eerste nieuwe DKW werd in 1949 gepresenteerd.

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 15 mei, 2009 5:21

Wat een ontzettend gaaf dingetje! :P

Zie ik daar verderop nog een camper obv een Ford Transit staan?

Gebruikersavatar
nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 15 mei, 2009 8:13

Nee, daar zie je de laatst overgebleven BARKAS camper, net na de val van de muur gebouwd, twee ervan opgeleverd, eentje is uitgebrand, dit is de laatste die er is..... Uniek ding, heeft op allerlei tentoonstellinen gestaan met Golf motor etc...

Gebruikersavatar
sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 15 mei, 2009 19:32

Geweldig mooie auto, samen met de Melkus en de Sonett (1) de mooiste sportwagen 2-takts die er zijn.
Btw, is dit in Tilburg?
Cornell

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 15 mei, 2009 19:37

@sb153b,
In Brazilië werd er toendertijd ook nog een leuke Puma met die tweetakt driepitter gebouwd.

Plaats reactie