Eindelijk: kilometerteller terugdraaien wordt strafbaar
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Eindelijk: kilometerteller terugdraaien wordt strafbaar
Werd ook wel es tijd: http://www.nu.nl/economie/1947405/kilom ... fbaar.html
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
sterker nog, de km stand wordt bij de APK al genoteerd, weet niet of het ook aan de RDW wordt doorgegeven. Maar als het goed is heeft de RDW die gegevens al.....of kunnen ze er vrij makkelijk aan komen. Paar servers opzetten voor de website en klaar (maar zo simpel zal het wel niet kunnen)willeme 1 schreef:das geen gek idee
zouden ze kunnen koppelen aan de apk keuring
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Cornelius
- Donateur (10x)

Je kunt alles wel gaan verbieden, maar het zou handiger zijn als er gewoon een kilometertellerchipje wordt ontwikkeld waarvan de stand alleen uit te lezen is, maar waarbij geen andere waarde ingevoerd kan worden.
Gewoon zorgen dat het geheugen niet direct van buitenaf te bereiken is voor schrijfacties. Ben je over een paar jaar van het probleem af.
Gewoon zorgen dat het geheugen niet direct van buitenaf te bereiken is voor schrijfacties. Ben je over een paar jaar van het probleem af.
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik heb allang met mijn 99CC geleerd dat een echte lage kilometerstand die klopt (+historie) geen garantie is voor het uitblijven van motorische pech.
Ik heb diverse Saabs van boven de 2 ton km gehad (eigenlijk alleen maar tot deze CC), en geen van allen heb ik last gehad van de motorische pech die ik tot nu toe met de 90.000km auto heb gehad.
Het heilige geloof van mensen in het belang van klilometerstanden levert alleen maar zinloze wetgeving op. Weer meer bureaucratie en administratie. Willen we eigenlijk wel dat het ambtenareapparaat krimpt, of is dat alleen maar een loze kreet van velen?
Ik doel verder natuurlijk niet op het goedpraten van bewust terugdraaien om het bedrog, maar het monteren van een andere kilometer teller in je oude klassieker omdat de vorige er mee gekapt is, of omdat je eentje in betere staat hebt. Dat is nu formeel net zo strafbaar als je het niet meldt. Dit heet wat mij betreft wettelijk uithollen van de lol van een hobby.
Ik heb diverse Saabs van boven de 2 ton km gehad (eigenlijk alleen maar tot deze CC), en geen van allen heb ik last gehad van de motorische pech die ik tot nu toe met de 90.000km auto heb gehad.
Het heilige geloof van mensen in het belang van klilometerstanden levert alleen maar zinloze wetgeving op. Weer meer bureaucratie en administratie. Willen we eigenlijk wel dat het ambtenareapparaat krimpt, of is dat alleen maar een loze kreet van velen?
Ik doel verder natuurlijk niet op het goedpraten van bewust terugdraaien om het bedrog, maar het monteren van een andere kilometer teller in je oude klassieker omdat de vorige er mee gekapt is, of omdat je eentje in betere staat hebt. Dat is nu formeel net zo strafbaar als je het niet meldt. Dit heet wat mij betreft wettelijk uithollen van de lol van een hobby.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Wijze woorden van Jelger volgens mij.
Hoe storend een tellerterugdraaier ook is, is het expliciet verbieden er van wat mij betreft een brug te ver.
Vergeet ook niet dat oplichting al langer verboden is, en dat is precies wat iemand doet die met kwade zin een teller terug draait.
Op deze manier zorg je er alleen maar voor dat behalve de echte probleem gevallen ook de mensen die geen kwaad in de zin hebben gepakt kunnen worden.
Wat mij betreft een mooi stukje overbemoedering.
Hoe storend een tellerterugdraaier ook is, is het expliciet verbieden er van wat mij betreft een brug te ver.
Vergeet ook niet dat oplichting al langer verboden is, en dat is precies wat iemand doet die met kwade zin een teller terug draait.
Op deze manier zorg je er alleen maar voor dat behalve de echte probleem gevallen ook de mensen die geen kwaad in de zin hebben gepakt kunnen worden.
Wat mij betreft een mooi stukje overbemoedering.