verzekering opzeggen --> vrijwaring kwijt!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Coby01
Geregistreerd lid

verzekering opzeggen --> vrijwaring kwijt!

Bericht door Coby01 » za 28 mar, 2009 13:58

Ik heb in dec. mijn eerst saab verkocht, en ben vergeten de verzekering op te zeggen. nu ben ik daar achteraan gegaan, maar de verzekering wil een vrijwaringsbewijs! RDW is niet bereikbaar in het weekend, dus ik kan hen nu even niet bellen, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

THX

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 28 mar, 2009 16:17

Wellicht is de nieuwe eigenaar genegen een eigendomsverklaring naar je te mailen, zodat je dat kan doorspelen naar je verzekeraar?
Natuurlijk wel v.v. de juiste codes, nummers en data.

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » za 28 mar, 2009 16:22

ik heb geen idee meer wie dat is, ik heb een printje gemaakt van de RDW site van zowel de laatste registratie datum en van de auto's die op mijn naam staan, en heb dat naar ze opgestuurd, ben benieuwd welke reactie ik daar op krijg...

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 28 mar, 2009 19:09

Tevens heeft elke auto een eigen meldcode dat bij het kenteken hoort, als die koper die auto heeft aanmeld voor zijn verzekering meldt die verzekeraar dit bij de RWD met het kenteken en de meldcode.
Er is dus ook te achterhalen of die auto na de verkoop weer is verzekerd. De schadevrij jaren worden tegenwoordig geregistreerd via Roy-Data, in plaats van de voormalige royementsverklaring.
De helpdesk van Roy-Data is te bereiken onder nummer 071-3641872 uiteraard niet in het week-end.

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » vr 03 apr, 2009 11:18

Coby01 schreef:ik heb geen idee meer wie dat is, ik heb een printje gemaakt van de RDW site van zowel de laatste registratie datum en van de auto's die op mijn naam staan, en heb dat naar ze opgestuurd, ben benieuwd welke reactie ik daar op krijg...
En vandaag bericht gekregen dat mijn auto vanaf de vrijwaringsdatum uit de verzekering is gehaald, en dat ik het teveel betaalde bedrag teruggestort krijg!

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » za 04 apr, 2009 21:06

mooi zo! Vroeg me al af of dat nog goed zou komen maar goed ze kunnen idd wel zien dat hij is overgeschreven.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 05 apr, 2009 6:13

Opgelost dus :P

Plaats reactie