Surseance voor Kroymans Corp. edit: per 01-04-09 failliet
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
Surseance voor Kroymans Corp. edit: per 01-04-09 failliet
Geen goed nieuws :
Surseance voor Kroymans
20-03-2009 14:43 bron : www.automotive-online.nl
Vandaag is surseance van betaling aangevraagd en verkregen voor de vennootschappen Kroymans Corporation, Kroymans Import Europe, Kroymans Retail Groep en Kroymans Car Import.
De surseance van betaling geldt niet voor de leasing- en financieringsdivisie. Tot bewindvoerders zijn Mr J.L.M. Groenewegen en Mr C. de Jong benoemd.
"Het is zwaar teleurstellend dat wij niet de tijd en de ruimte hebben gekregen om ons herstelplan uit te voeren", aldus ceo Peter Cornelis. "Als onderneming kunnen we niet anders dan uitstel van betaling aanvragen, om op die manier te kijken hoe we nu voor onze verschillende werkmaatschappijen en voor onze mensen de best denkbare oplossing kunnen creëren."
Voor Kroymans Financial Services, dat lease-, financiële- en verzekeringsproducten levert, is geen surseance aangevraagd. “Kroymans Financial Services is een gezond bedrijf en onze activiteiten gaan gewoon door”, aldus Jacques Huysmans, algemeen directeur van de divisie. “Over de eerste maanden van 2009 hebben wij positieve resultaten behaald. En ook al zullen de slechte omstandigheden in de automotive markt onze groei wel enigszins beperken, onze verwachtingen voor de rest van het jaar blijven positief.”
Dit zijn vervelende berichten zeg voor de dealers en hun personeel, maar ook voor klant die nog auto's in bestelling hebben staan, klinkt allemaal niet best
Surseance voor Kroymans
20-03-2009 14:43 bron : www.automotive-online.nl
Vandaag is surseance van betaling aangevraagd en verkregen voor de vennootschappen Kroymans Corporation, Kroymans Import Europe, Kroymans Retail Groep en Kroymans Car Import.
De surseance van betaling geldt niet voor de leasing- en financieringsdivisie. Tot bewindvoerders zijn Mr J.L.M. Groenewegen en Mr C. de Jong benoemd.
"Het is zwaar teleurstellend dat wij niet de tijd en de ruimte hebben gekregen om ons herstelplan uit te voeren", aldus ceo Peter Cornelis. "Als onderneming kunnen we niet anders dan uitstel van betaling aanvragen, om op die manier te kijken hoe we nu voor onze verschillende werkmaatschappijen en voor onze mensen de best denkbare oplossing kunnen creëren."
Voor Kroymans Financial Services, dat lease-, financiële- en verzekeringsproducten levert, is geen surseance aangevraagd. “Kroymans Financial Services is een gezond bedrijf en onze activiteiten gaan gewoon door”, aldus Jacques Huysmans, algemeen directeur van de divisie. “Over de eerste maanden van 2009 hebben wij positieve resultaten behaald. En ook al zullen de slechte omstandigheden in de automotive markt onze groei wel enigszins beperken, onze verwachtingen voor de rest van het jaar blijven positief.”
Dit zijn vervelende berichten zeg voor de dealers en hun personeel, maar ook voor klant die nog auto's in bestelling hebben staan, klinkt allemaal niet best
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
ArjenH
- Geregistreerd lid
-
N2024
- Geregistreerd lid
-
DiedX
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Bubba
- Geregistreerd lid
Tja, zoals alle "Quality Car" bedrijven: een dure voorraad en werkplaatsuitrusting, veel personeel en een mega showroom met TFT-schermen, koffiehoekjes etc....gj900 schreef:Vreemd dat een conglomeraat als Kroymans zover komt... Waar hebben ze al dat in de booming tijd verdiende geld toch gelaten?
Dat verbaasde me altijd bij Driessen in Eindhoven. Hummer, Cadillac en Saab bij elkaar in een RAI-achtige opzet? Wauw........
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Een surseance is nog geen faillissement, maar kan daar wel een voorbode van zijn. Het is gewoon een fase om nog alles op een rij te zetten en de schuldeisers op een afstand te houden.
Of die importeurschappen zomaar mogen worden doorverkocht lijkt mij sterk, dat zullen wel ontsnappingclausules inzitten. Grote kans dat GM/Saab direct eieren voor zijn geld kiest een het kontrakt openbreekt.
Ik had allang die Krooymans er uit gewerkt als ik het bij GM/Saab voor het zeggen had en de Benelux via de Belgische importeur laten bevoorraden.
Wel erg vervelend voor de Saab-dealers deze impasse.
Of die importeurschappen zomaar mogen worden doorverkocht lijkt mij sterk, dat zullen wel ontsnappingclausules inzitten. Grote kans dat GM/Saab direct eieren voor zijn geld kiest een het kontrakt openbreekt.
Ik had allang die Krooymans er uit gewerkt als ik het bij GM/Saab voor het zeggen had en de Benelux via de Belgische importeur laten bevoorraden.
Wel erg vervelend voor de Saab-dealers deze impasse.
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
Vreemd ? als je omzet stil ligt en de kosten lopen door van zo'n gigantische situatie loopt het hard achteruit hoor, zelfs de meest gezonde organisatie kan hier niet tegenop... Hoeveel man zouden er werken, 2.000 die gemiddeld 2500 euro verdienen, moet je is uitrekenen als je nagenoeg geen geld meer binnen haalt wat je per maand moet inlveren en dan heb je het alleen nog maar over salarissen....gj900 schreef:Vreemd dat een conglomeraat als Kroymans zover komt... Waar hebben ze al dat in de booming tijd verdiende geld toch gelaten?
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
als je ziet dat gemiddeld na surseance 98% failliet gaat....en in deze situatie hebben ze al aangegeven dat het om een probleem met de liquiditeiten gaat, banken zijn al bijgesprongen, de oude Kroymans heeft prive gestort, nou vrees dat er weing op een rij te zetten valt....carlsson schreef:Een surseance is nog geen faillissement, maar kan daar wel een voorbode van zijn. Het is gewoon een fase om nog alles op een rij te zetten en de schuldeisers op een afstand te houden.
Of die importeurschappen zomaar mogen worden doorverkocht lijkt mij sterk, dat zullen wel ontsnappingclausules inzitten. Grote kans dat GM/Saab direct eieren voor zijn geld kiest een het kontrakt openbreekt.
Ik had allang die Krooymans er uit gewerkt als ik het bij GM/Saab voor het zeggen had en de Benelux via de Belgische importeur laten bevoorraden.
Wel erg vervelend voor de Saab-dealers deze impasse.
-
gj900
- Donateur (9x)

Gezonde bedrijven hebben eigen vermogen waarop ze in slechte tijden terug kunnen vallen... Was Hr. Kroymans niet een zeer vermogend man in de top X van NL?ArjenH schreef:Vreemd ? als je omzet stil ligt en de kosten lopen door van zo'n gigantische situatie loopt het hard achteruit hoor, zelfs de meest gezonde organisatie kan hier niet tegenop.......