Surseance voor Kroymans Corp. edit: per 01-04-09 failliet

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArjenH
Geregistreerd lid

Surseance voor Kroymans Corp. edit: per 01-04-09 failliet

Bericht door ArjenH » vr 20 mar, 2009 16:16

Geen goed nieuws :

Surseance voor Kroymans
20-03-2009 14:43 bron : www.automotive-online.nl

Vandaag is surseance van betaling aangevraagd en verkregen voor de vennootschappen Kroymans Corporation, Kroymans Import Europe, Kroymans Retail Groep en Kroymans Car Import.

De surseance van betaling geldt niet voor de leasing- en financieringsdivisie. Tot bewindvoerders zijn Mr J.L.M. Groenewegen en Mr C. de Jong benoemd.

"Het is zwaar teleurstellend dat wij niet de tijd en de ruimte hebben gekregen om ons herstelplan uit te voeren", aldus ceo Peter Cornelis. "Als onderneming kunnen we niet anders dan uitstel van betaling aanvragen, om op die manier te kijken hoe we nu voor onze verschillende werkmaatschappijen en voor onze mensen de best denkbare oplossing kunnen creëren."

Voor Kroymans Financial Services, dat lease-, financiële- en verzekeringsproducten levert, is geen surseance aangevraagd. “Kroymans Financial Services is een gezond bedrijf en onze activiteiten gaan gewoon door”, aldus Jacques Huysmans, algemeen directeur van de divisie. “Over de eerste maanden van 2009 hebben wij positieve resultaten behaald. En ook al zullen de slechte omstandigheden in de automotive markt onze groei wel enigszins beperken, onze verwachtingen voor de rest van het jaar blijven positief.”


Dit zijn vervelende berichten zeg voor de dealers en hun personeel, maar ook voor klant die nog auto's in bestelling hebben staan, klinkt allemaal niet best

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 mar, 2009 17:13

Ik hou m'n hart vast....

Gebruikersavatar
aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 20 mar, 2009 17:16

Sjoerd, heb je wel lekker lang zomervakantie ;)


Maar los daarvan, geen goed nieuws...
Sterkte aan het personeel

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 mar, 2009 17:43

Die had ik al, alleen dan liever met een baantje. :(

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 20 mar, 2009 17:56

Woow... als dit een faillissement wordt heeft dat best verstrekkende gevolgen voor veel Saabrijders.

Gebruikersavatar
ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » vr 20 mar, 2009 18:03

[]ja en al die andere mensen en vooral natuurlijk voor het personeel. dat is toch het ergste....

Gebruikersavatar
N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 20 mar, 2009 18:34

Wouter schreef:Woow... als dit een faillissement wordt heeft dat best verstrekkende gevolgen voor veel Saabrijders.
Saab wordt dan toch gewoon door iemand anders geïmporteerd neem ik aan? Wel k.t!

Gebruikersavatar
DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » vr 20 mar, 2009 18:59

Zuur, zuur, zuur :( Hoewel het een echte garage is met echte tarieven was het ook een geweldige zaak om door te lopen. Veel sterkte voor de eigenaren en medewerkers (incluis Sjoerd ;))

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 20 mar, 2009 19:20

Vreemd dat een conglomeraat als Kroymans zover komt... Waar hebben ze al dat in de booming tijd verdiende geld toch gelaten?

Gebruikersavatar
dwars
Geregistreerd lid

Bericht door dwars » vr 20 mar, 2009 19:27

[]In aandelen Fortis? :lol:

Gebruikersavatar
Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 20 mar, 2009 19:28

gj900 schreef:Vreemd dat een conglomeraat als Kroymans zover komt... Waar hebben ze al dat in de booming tijd verdiende geld toch gelaten?
Tja, zoals alle "Quality Car" bedrijven: een dure voorraad en werkplaatsuitrusting, veel personeel en een mega showroom met TFT-schermen, koffiehoekjes etc....
Dat verbaasde me altijd bij Driessen in Eindhoven. Hummer, Cadillac en Saab bij elkaar in een RAI-achtige opzet? Wauw........

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 20 mar, 2009 19:52

Een surseance is nog geen faillissement, maar kan daar wel een voorbode van zijn. Het is gewoon een fase om nog alles op een rij te zetten en de schuldeisers op een afstand te houden.
Of die importeurschappen zomaar mogen worden doorverkocht lijkt mij sterk, dat zullen wel ontsnappingclausules inzitten. Grote kans dat GM/Saab direct eieren voor zijn geld kiest een het kontrakt openbreekt.
Ik had allang die Krooymans er uit gewerkt als ik het bij GM/Saab voor het zeggen had en de Benelux via de Belgische importeur laten bevoorraden.
Wel erg vervelend voor de Saab-dealers deze impasse.

Gebruikersavatar
ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » vr 20 mar, 2009 19:55

gj900 schreef:Vreemd dat een conglomeraat als Kroymans zover komt... Waar hebben ze al dat in de booming tijd verdiende geld toch gelaten?
Vreemd ? als je omzet stil ligt en de kosten lopen door van zo'n gigantische situatie loopt het hard achteruit hoor, zelfs de meest gezonde organisatie kan hier niet tegenop... Hoeveel man zouden er werken, 2.000 die gemiddeld 2500 euro verdienen, moet je is uitrekenen als je nagenoeg geen geld meer binnen haalt wat je per maand moet inlveren en dan heb je het alleen nog maar over salarissen....

Gebruikersavatar
ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » vr 20 mar, 2009 19:57

carlsson schreef:Een surseance is nog geen faillissement, maar kan daar wel een voorbode van zijn. Het is gewoon een fase om nog alles op een rij te zetten en de schuldeisers op een afstand te houden.
Of die importeurschappen zomaar mogen worden doorverkocht lijkt mij sterk, dat zullen wel ontsnappingclausules inzitten. Grote kans dat GM/Saab direct eieren voor zijn geld kiest een het kontrakt openbreekt.
Ik had allang die Krooymans er uit gewerkt als ik het bij GM/Saab voor het zeggen had en de Benelux via de Belgische importeur laten bevoorraden.
Wel erg vervelend voor de Saab-dealers deze impasse.
als je ziet dat gemiddeld na surseance 98% failliet gaat....en in deze situatie hebben ze al aangegeven dat het om een probleem met de liquiditeiten gaat, banken zijn al bijgesprongen, de oude Kroymans heeft prive gestort, nou vrees dat er weing op een rij te zetten valt....

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 20 mar, 2009 20:10

ArjenH schreef:Vreemd ? als je omzet stil ligt en de kosten lopen door van zo'n gigantische situatie loopt het hard achteruit hoor, zelfs de meest gezonde organisatie kan hier niet tegenop.......
Gezonde bedrijven hebben eigen vermogen waarop ze in slechte tijden terug kunnen vallen... Was Hr. Kroymans niet een zeer vermogend man in de top X van NL?

Plaats reactie