Kenteken; ik wil van mijn 1 af

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Marrrcel
Geregistreerd lid

Kenteken; ik wil van mijn 1 af

Bericht door Marrrcel » vr 06 mar, 2009 11:10

Beste SF'ers,

Sinds 3 maanden ben ik de trotse bezitter van een 9-3 lpt SE uit '99 en de auto bevalt geweldig. Ik erger me alleen nogal aan het ééntje op de kentekenplaat die je krijgt toegewezen nadat zo'n kentekenplaat vermist is. Werd dat systeem met die nummertjes niet afgeschafd, ofzo? Ik heb wat gezocht op het forum, maar kon er niets over vinden.

Kan ik gewoon naar de kentekenboer met de oude platen en nieuwe laten drukken zonder 1 (en met dikke letters)?

Alvast bedankt voor de reacties.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 06 mar, 2009 11:22

Bel eens met een Lasaulec, of een ander bedrijf dat platen maakt, ik vind het zelf ook een allemachtig dom gezicht :?

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Kenteken; ik wil van mijn 1 af

Bericht door Wouter » vr 06 mar, 2009 11:29

Marrrcel schreef:Kan ik gewoon naar de kentekenboer met de oude platen en nieuwe laten drukken zonder 1 (en met dikke letters)?
Antwoord is nee. De kentekenboer vraagt om je papieren en legitimatie. Als er duplicaatcode 01 op het kentekenbewijs staat, zal hij dit ook op de nummerplaat moeten zetten.

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » vr 06 mar, 2009 11:35

Kheb met mijn vorige auto een hele tijd gereden met het "normale" kenteken, terwijl de vorige eigenaar het al twee keer opnieuw had aangevraagd. Er zou dan ook een 2 moeten staan op het kenteken.

Hier kwam ik pas achter bij de eerste keer staande gehouden te worden door de snorren. Nooit een boete voor gekregen, maar wel elke volgende keer dat ik in gesprek kwam met hen er op aangesproken. Ze wisten alleen nooit zo goed wat ze er mee moesten;

"de volgende keer dat we je aan houden dient het aangepast te zijn!"

of;

"We hebben het genoteerd en kijken op het bureau of dit beboet kan worden, je krijgt nog bericht".

-----
Dus om op je vraag terug te komen;

Ja, je kunt het eentje er af halen, mits je het geen probleem vindt om elke keer het verhaaltje hierboven te moeten aan horen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 06 mar, 2009 11:35

daarnaast zal het later, als je al een plaat zonder 1 weet te bemachtigen, weer bij de APK tot problemen leiden.

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » vr 06 mar, 2009 11:38

[]Daar hebk nooit last mee gehad Jelger, en de auto is toch zeker 5 keer gekeurd.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 06 mar, 2009 11:43

Dat met die 1tjes was toch al afgeschaft?

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » vr 06 mar, 2009 11:52

Nog een keer kwijt raken, ben je van je 1 af, want dan krijg je een 2....sorry ;-)

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » vr 06 mar, 2009 11:54

Bedankt voor al jullie snelle antwoorden :thumbup: . Ik had viavia ook begrepen dat die 1'tjes afgeschaft waren. Ik ga ff de RDW bellen/mailen...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 06 mar, 2009 11:56

marrrcel, zie hiervoor bijvoorbeeld: http://www.autoadviezen.nl/Dupl%20code%20en%20Gaik.htm . :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 06 mar, 2009 11:59

regeling lijkt inderdaad veranderd te zijn, er zijn extra nuances aangebracht om het kostenplaatje voor de burger te beperken.. :

http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... eersgebied

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » vr 06 mar, 2009 12:10

Ik heb even met een dame van de RDW gesproken en zij vertelde mij wat in de link van De900C-GAS (edit: en het verhaal van hannes85) beschreven wordt:

- Voor APK hoeft diplicaatcode en kentekenbewijs niet overeen te komen
- Wanneer een (brom)snor je staande houdt :facts: riskeer je een boete, €?,- ;-(+
- De plaatboeren hebben verbinding met de RDW en zullen niet zomaar een plaat zonder diplicaatcode drukken

Wat ik hiermee ga doen, :paleconfused: we zien het wel...

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » vr 06 mar, 2009 12:25

gelukkig, dan klopt mijn verhaal dus ook ;)

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 06 mar, 2009 12:26

En volgens mij moet Jelger z'n nuances nuanceren. :lol:

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » vr 06 mar, 2009 12:31

Hoe genuanceerd het ook moge zijn, zo'n 1'tje is als een vork in mijn oogbal

Plaats reactie