Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
AlvarJens
- Geregistreerd lid
Bericht
door AlvarJens » ma 16 feb, 2009 16:50
Dus hier moet de 9-3X Estate tegenop gaan boksen:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10954
Altijd grappig om te zien dat er bij het verslagje over het model van Saab wordt gesproken over de mogelijke concurrenten zoals deze Audi, en bij het verslag over de Audi wordt er met geen woord over een concurrent gerept. Alsof het in hun ogen zo een perfect product is dat er geen concurrent voor te verzinnen is.
Wij zijn thuis toevallig reeds gelange tijd geabbonneerd op AW, maar ik proef wel altijd een duidelijk merkbare voorkeur voor de Duitse merken bij de Nederlandse neef van het Duitse AutoBild, of was het AutoWoche.

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 16 feb, 2009 19:01
Wow! Die is lelijk!

-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » ma 16 feb, 2009 19:03
Ik heb de hele tijd het idee bij die dwars foto dat ik een A6 zie.
Is dat nou een teken van goed "familie-design" of saaie eenvormigheid?
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 16 feb, 2009 19:05
[]Ik dacht laatst dat er een A3 Sportback aankwam rijden, bleek het een A4 te zijn...

-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
Bericht
door Oscar900T » ma 16 feb, 2009 20:46
AlvarJens schreef:
Altijd grappig om te zien dat er bij het verslagje over het model van Saab wordt gesproken over de mogelijke concurrenten zoals deze Audi, en bij het verslag over de Audi wordt er met geen woord over een concurrent gerept. Alsof het in hun ogen zo een perfect product is dat er geen concurrent voor te verzinnen is.
Haha, ik vind dat altijd wel mooi. Bovendien vind ik eerlijk gezegd die Saab ook niet echt een concurrent. Maar dan wel denkende aan de A6

-
B235R
- Lid van verdienste
Bericht
door B235R » ma 16 feb, 2009 23:46
grappig dat ik een saab reclame blok midden in de tekst heb staan...
een 2.0 TFSI met 211 pk. Daarmee sprint de hoogpotige stationwagon in 6,9 seconden
pfff nette cijfers... maar dat moet voor een 2.0T XWD geen probleem zijn.
2.0 TDi versus 1.9 TTiD geen probleem, saab is stiller en vermogen bouwt prettiger op. zo'n rauwe 2.0 TDi die dingen klinken als een tufje dat draait met geen olie, of defecte klepstoters...
maar zo'n schattige 3.0 TDi lekker hoor, jammer dat daar geen tegenhanger voor is.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 17 feb, 2009 0:03
Die 2.0T XWD bijt dik in het stof als 'ie een sprintje doet tegen de 2.0 TFSI van Audi: Met de M6 bak gaat de Saab van 0-100 in 8.5 seconden, de Audi zoals gezegd in 6.9 s. Zelfs met de Hirschtuning scheelt het nog 0.9 seconden ten opzichte van de Allroad.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coenwagner » di 17 feb, 2009 0:11
sjoerdk schreef:Die 2.0T XWD bijt dik in het stof als 'ie een sprintje doet tegen de 2.0 TFSI van Audi: Met de M6 bak gaat de Saab van 0-100 in 8.5 seconden, de Audi zoals gezegd in 6.9 s. Zelfs met de Hirschtuning scheelt het nog 0.9 seconden ten opzichte van de Allroad.
@#$ Opel blok ook

-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » di 17 feb, 2009 0:17
sjoerdk schreef:Die 2.0T XWD bijt dik in het stof als 'ie een sprintje doet tegen de 2.0 TFSI van Audi: Met de M6 bak gaat de Saab van 0-100 in 8.5 seconden, de Audi zoals gezegd in 6.9 s. Zelfs met de Hirschtuning scheelt het nog 0.9 seconden ten opzichte van de Allroad.
Sjoerd, dat zijn fabriekscijfers he. Je weet zelf hoe voorzichtig Saab daar altijd mee is. Mijn lpt-tje trekt in 8,8 naar de 100, een 2.0T met 210 pk en XWD moet dat toch ruim vlotter doen. Anders is er iets mis met die bak.
Moet wel zeggen dat ik die 2.0T als automaat erg traag vind overkomen, voor wat je ervan verwacht. Toen de 9-3 SS Cabrio uitkwam, heb ik een keer een ritje gemaakt in een Aero met automaat, dat schoot niet echt op.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 17 feb, 2009 1:03
Helaas geldt dat Saab in het geval van de 2.0T eens niet pessimistisch is geweest met het opgeven van de sprinttijden. De 7.7 s van Hirsch na tuning bewijzen dat de 8.5 tel van Saab wel zullen kloppen. Zeven tiende eraf op het sprintje met een winst van 30 PK is trouwens ook wat mager.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » di 17 feb, 2009 1:06
gelukkig koop ik, en velen met mij, een auto niet op die 2 tellen.
Het is dus vooral een statuskwestie. Iets wat nu juist een eigenzinnig merk past er voor te passen.
let wel, ik bagatelliseer het dus niet tot een 2CV acceleratie...
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 17 feb, 2009 10:50
Jammer dat nu zelfs SAABliefhebbers naar de "0-100"-sprint gaan kijken. Daar draait het toch niet om? Dat zouden juist de SAABliefhebbers moeten weten...
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » di 17 feb, 2009 11:00
Het zou mij ook een zorg zijn. Hoeveel vermogen die heeft boeit me ook niet zoveel, als het maar voldoende is

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » di 17 feb, 2009 17:51
Audi Q5 2.0TFSI 211pk zou volgens de fabriek 0-100 in 7,2 sec moeten doen.
Meting DJ: 8,3 sec
Meting GTO: 8,4 sec
En zo is mij wel vaker opgevallen dat Audi soms erg optimistische fabrieksopgaves heeft, vooral voor de 3.0TDI (in bijv. de A5) zijn het echt onhaalbare cijfers die voor de pk/gewichtsverhouding onrealistisch zijn. Pin je dus niet vast op de opgegeven cijfers... Saab is daarentegen vaak realistisch en voor de automaten zelfs bescheiden in haar opgaves.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 17 feb, 2009 18:00
Henk-Jan schreef:Jammer dat nu zelfs SAABliefhebbers naar de "0-100"-sprint gaan kijken. Daar draait het toch niet om? Dat zouden juist de SAABliefhebbers moeten weten...
Tussensprints hetzelfde verhaal, de 2.0T Aero is helaas niet zo snel als de andere Aero's. Gelukkig bied de TTiD wel weer genoeg tegenstand tegen de 2.0 TDI van Audi.