25 jaar en ouder en kmheffing

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Thom
Donateur
Donateur

25 jaar en ouder en kmheffing

Bericht door Thom » ma 16 feb, 2009 13:48

Ik heb begrepen dat per 2012 er een kmheffing komt en dat tegelijkertijd de wegenbelasting vervalt.
Nu zijn vanaf 2012 alleen auto's ouder dan 1987 wegenbelastingvrij.

Nu vraag ik mij af .... wat is het voordeel van een auto van voor 1987 als toch alle auto's wegenbelastingvrij zijn. Komt er een voordeel m.b.t. de kmheffing?

Heeft iemand een link naar een site waar hier wat over staat vermeld?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 16 feb, 2009 14:01

De kilometerheffing gaat bij mijn weten niet gelden voor auto's van vóór 1987. Die zijn dus echt belastingvrij. Alle auto's die jonger zijn zullen belasting moeten gaan betalen voor het aantal km's die ze gaan rijden.

Wat ik me afvraag is of je nog zult moeten betalen voor km's die je in het buitenland maakt. Ik neem aan van niet. Maar dan wordt het wel interessant om een luxe auto er bij te houden voor mooie roadtrips door europa bijv. Weinig vaste lasten.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 16 feb, 2009 14:03

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 18 feb, 2009 17:37

denk dat-ie verhoogd wordt want er komt te weinig belastinggeld binnen :)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 18 feb, 2009 17:39

Thom schreef:denk dat-ie verhoogd wordt want er komt te weinig belastinggeld binnen :)
Dat is zo slecht voor de economie, ik denk dat ze zich daar niet aan zullen wagen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 18 feb, 2009 17:44

Een beetje het dillemma op het moment. De overheid geeft te veel geld uit en krijgt te weinig binnen en moet dus eigenlijk bezuinigen.

Aan de andere kant gaat het slecht met de economie dus de overheid zou meer geld moeten uitgeven.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 18 feb, 2009 17:50

Bezuinigen op de juiste posten lijkt me een beter idee dan binnenhalen op posten die de economie schaden. Een extra heffing die de mobiliteit (en dus de handel) zwaar treft lijkt me voor NL niet de beste optie in ieder geval. De vliegbelasting is daar ook een fijn voorbeeld van. Levert waarschijnlijk niet op wat het aan economische schade heeft gebracht...

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 18 feb, 2009 17:53

Maar het weer afschaffen wel? Die vliegtax (een paar tientejes) zal toch niet het verschil maken van wel of niet op vakantie gaan.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 18 feb, 2009 18:07

Het schijnt nogal veel mensen naar buitenlandse vliegvelden te jagen, vooral in de grensstreken. Mijzelf incluis overigens. Ik vlieg in maart naar Thailand via Dusseldorf, vele malen goedkoper dan via schiphol.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 18 feb, 2009 18:08

Als je wekelijks moet vliegen voor je werk, dan neem ik aan dat je baas daar anders over denkt. ;)

Edit: Was voor de post van Robbert bedoeld.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 18 feb, 2009 21:08

Oosthoek schreef:Het schijnt nogal veel mensen naar buitenlandse vliegvelden te jagen, vooral in de grensstreken. Mijzelf incluis overigens. Ik vlieg in maart naar Thailand via Dusseldorf, vele malen goedkoper dan via schiphol.
Dat is niet alleen de vliegtax. Die is niet meer dan een paar tientjes.

Plaats reactie