snoek

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 04 feb, 2009 15:24

Tjah, of het nou echt een geweldig idee is...
Mensen willen gewoon geen geweldig dure Citroen imho.
Kijk maar naar de veel geprezen C6, erg origineel, erg comfortabel en compleet onverkoopbaar.
En dat is ook niet zo gek, als je bijvoorbeeld ziet dat de 3 maanden (!) oude C5 van mij vader nou al kapotte parkeersensoren, knipperlichten en een niet goed werkende achteruitwisser heeft...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 04 feb, 2009 15:46

DS herleven?? :roll:
Ja, maar dan wel als 'premium-uitvoeringen'. :idea:
Wat Nic de Boer voor AutoWeek.nl over de 'nieuwe Citroën DS'en' schreef: Autonieuws | “DS wordt premium-reeks van Citroën”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3 februari 2009 | Tekst: Nic de Boer

In Frankrijk is men bovenop het nieuws gedoken dat de typenaam DS weer terugkeert
bij Citroën. Volgens de laatste berichten daar vandaan wordt het de benaming van een
aantal premium-modellen van het merk en dus geen retro-limousine.

In de Franse pers wordt gesproken over het verschijnen van drie types DS bij Citroën. De eerste
is de DS3. Dat wordt een driedeurs die is gebaseerd op de volgende Citroën C3. Het wordt een
concurrent in de klasse van de Alfa Romeo Mito en de Mini van BMW. Al op de Autosalon van
Genève zou er een voorbode van dit model staan. In 2010 staat de DS3 dan in de showrooms.
De volgende is de DS4. Naar verluidt wordt die geïnspireerd op de C-Sportlounge; een concept car
uit 2005. De DS4 maakt deel uit van de nieuwe generatie C4 en zal dienen als een ruimte-
alternatief voor dat model. Verwacht ‘m rond 2011.
Dan is er nog de DS5. Daarnaar kunnen zelfs de Fransen alleen maar gissen. Wellicht wordt het
een variant van de C-Airscape, de concept car die vooraf ging aan de komst van de
huidige C5. Want dat openlucht-model, kunnen ze in Parijs maar niet vergeten.
De beroemde lettercombinatie heeft in zijn moderne versie niets met godinnen te maken: het staat
voor Distinctive Series.
De link naar het artikel: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10884 . 8)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 04 feb, 2009 15:48

Die C-airscape stond ook in Essen.
Jemig wat een mooie auto was dat zeg :shock:

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: snoek

Bericht door 72sonett3 » wo 04 feb, 2009 16:15

En nu maar wachten op een retro 96...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 04 feb, 2009 16:44

Mooie plannen lijkt me zo! Die C5 Cabrio ziet er op het plaatje trouwens ook fantastisch uit, vooral met de 19" wielen helemaal top.

Thijs Leuven
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs Leuven » wo 04 feb, 2009 17:21

Robert Jansen schreef:Tjah, of het nou echt een geweldig idee is...
Mensen willen gewoon geen geweldig dure Citroen imho.
Kijk maar naar de veel geprezen C6, erg origineel, erg comfortabel en compleet onverkoopbaar.
En dat is ook niet zo gek, als je bijvoorbeeld ziet dat de 3 maanden (!) oude C5 van mij vader nou al kapotte parkeersensoren, knipperlichten en een niet goed werkende achteruitwisser heeft...
Mijn vader is nu met zijn tweede C5 bezig, allebei de duurste uitvoeringen, bijna geen problemen mee gehad. Bij de eerste geen, bij de tweede een kapotte versnellingsbak. Binnen twee weken vervangen door een nieuwe, alles kostenloos binnen de garantie. :)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 04 feb, 2009 17:50

Ik zeg ook niet dat iedere C5 dat heeft en dat het niet goed opgelost gaat worden.
Maar als je voor een flink bedrag (die grote diesel met die chrome randjes en grote wielen) een nieuwe auto koopt wil je je daar gewoon geen zorgen over maken.
De Duitsers begrijpen dat op een of andere manier toch wat beter dan de Fransen...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 04 feb, 2009 17:51

Goed moment om het luxere-segment proberen te veroveren... :roll:

Daarnaast, ze hebben toch al de C6 in dat segment?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 04 feb, 2009 17:52

retro willen zijn, willen doen, is een vorm van artistieke bloedarmoede.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 04 feb, 2009 19:12

jelger schreef:retro willen zijn, willen doen, is een vorm van artistieke bloedarmoede.
Zeker een (vroeger in ieder geval) zo revolutionair merk met haar eigen ideeën over wat een goede grote auto is, zou juist niet aan een retromodel moeten/willen doen.
willeme 1 schreef:geloof dat niet zo, vele ouderen van nu konden toen ze jong waren geen slee kopen

nu wel, het gros woont in afbetaalde huizen en heeft de schaapjes intussen wel op het droge na de economische revolutie van de laatste decennia

laat maar komen die snoek
Koop dan toch een oldtimer...

De (ID)/DS was destijds enorm vernieuwend. Juist van een dermate vernieuwend model moet je geen retro-versie willen maken, mijns inziens. Dan doe je het hele technologisch geavanceerde imago teniet. Dat je een modegebakje maakt als de nieuwe Fiat 500, oké. Maar een auto die destijds het summum was op het gebied van technologie, zou je niet moeten willen "retroviseren".

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 04 feb, 2009 21:33

Ik lig altijd al liever in mijn auto dan er onder, maar of ik daar op jouw leeftijd nog de fut voor zou hebben...

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 05 feb, 2009 6:10

Het feit dat Citroën zelf aangeeft dat DS moet gaan staan voor Distinctive Series, geeft voor mij wel aan dat het merk behoorlijk 'grijs' geworden is.

De Traction Avant, DS, CX, 2CV, BX waren allemaal onderscheidende auto's. Dat was toen de standaard. En dat is waar dit merk weer naar toe moet; dan zijn die retro-achtige verwijzingen helemaal niet nodig.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 05 feb, 2009 17:36

Niet nodig? Erger nog: ze doen het merk meer kwaad dan goed.

GHIA
Geregistreerd lid

Re: snoek

Bericht door GHIA » do 05 feb, 2009 18:37

72sonett3 schreef:En nu maar wachten op een retro 96...
Two Years late and the Clock is ticking ... ;-|+

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 05 feb, 2009 21:29

Henk-Jan schreef:Niet nodig? Erger nog: ze doen het merk meer kwaad dan goed.
We zijn het er dus over eens dat dit een slechte suggestie zou zijn 8)

Plaats reactie