Als Jags zó lelijk moeten worden...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Reub
Geregistreerd lid

Als Jags zó lelijk moeten worden...

Bericht door Reub » zo 18 jan, 2009 7:02

om een snelheidsrecord te verbreken, dan zeg ik: laat maar zitten.

Op http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10768 valt te zien hoe de vormgeving van de achterkant totaal in dienst gesteld is van het doel. En dat moeten ze met een Jag nou net niet doen, vind ik.

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

snelste jag

Bericht door Den Silver Kulen » zo 18 jan, 2009 9:04

Ja, de XJ220 leek tenminste nog ergens op. En wat nou de bedoeling is? Ik zie nooit een Jag harder dan 90 gaan waar 120 is toegestaan (vluchtstrook nearby?) :D

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 18 jan, 2009 11:30

lijkt van de zijkant uit de verte net een 9-3 sport-sedan :twisted:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 18 jan, 2009 19:12

Gaat jouw 9-3SS zó hard dan? Ik kan het verschil echt wel zien en ik vind de Jag niet de mooiste van de twee :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 18 jan, 2009 19:13

De standaard Jaguar XFR vind ik op de foto's prachtig om te zien, evenals de vernieuwde XKR. Zeer stijlvol en erg snel dankzij de nieuwe 5.0 V8. :)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 18 jan, 2009 19:17

Die XFR vind ik anders flink verkloot!

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 18 jan, 2009 19:20

Maar zonder geamputeerde en elders bijgeplakte delen op de kont. En zo hoort een Jag te zijn; ingetogen, zonder al te veel opsmuk :)

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 19 jan, 2009 15:56

Jaguar heeft wel eens vaker wat vreemde "tupperware" aan haar auto's geplakt, Reub ;-)
Och, een gentleman's carriage in a slight state of a rush mag wel eens.

Maar ben het met je eehns, ik hoop niet dat ze hem zo gaan verkopen (lijkt me trouwens niet eens mogen, al die scherpe delen eraan ;-) )

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » ma 19 jan, 2009 18:23

He ja bah, al die Praxis Jaguars, moet je zien, zelfs toen al :wink:
Afbeelding
Grapje, dit vind ik dus echt ge-wel-dig

En van de andere kant, mijn Saab gaat nog steeds geen 360, hoe lelijk ik hem ook maak. :lol:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 20 jan, 2009 6:54

nics schreef: Och, een gentleman's carriage in a slight state of a rush mag wel eens.
Dan zou men in mijn ogen een compleet nieuw pakket moeten maken, waarin functie en doel het uiterlijk bepalen. Soort van Bugatti Veyron.
Dat is helemaal een klasse apart. Ik vind de auto overbodig en niet mooi.
Toch zit er wel samenhang in het ontwerp en die is bij deze Jag totaal verstoord.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 20 jan, 2009 12:12

ik schreef ook mag wel eens, oftewel, niet altijd ;-) Zit me af en toe te verbijten als weer eens zo een tupperware fabrikant (oh ja, tuner heet dat geloof ik) een zooitje aan een auto hangt.
Afgelopen Vrijdag me een rolberoerte gelachen om een "optisch" getunde Audi TT, wel handig zo een picnic tafel achterop, ze waren alleen de barkrukken vergeten ;-).

Of zo een Porsche PC Hoofd tractor die eruit ziet alsof die met enige vertraging in een kast vol met plastic tot stilstand is gekomen ;-) Ding is al behoorlijk lelijk van zichzelf, daar heeft met geen tuner voor nodig.

Heb in duitsland die laatste broodtrommel van Mercedes gezien, ook daar moeten blijkbaar allerlei toestanden op en aan gehangen worden ;-)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 jan, 2009 12:17

Reub schreef: functie en doel het uiterlijk bepalen. Soort van Bugatti Veyron. .
eh, ik denk dat de Bugatti nog teveel design zonder functie is.
Neem dan gewoon de Gumpert als lichtend voorbeeld. :headbang2:

Plaats reactie