Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » di 30 dec, 2008 23:25
Recentelijk heb ik voor Autogetest.nl de Jeep Grand Cherokee SRT8 een lang weekend te leen gehad. Een sensationele rijervaring die ik graag in tekst, beeld en geluid met jullie deel!
Dit keer maar eventjes een linkje naar de test, scheelt mij een hoop kopieerwerk:
http://www.autogetest.nl/index.php?comp ... &type=test
Alvast een voorproefje:
Het filmpje van deze auto staat onderaan de test en op youtube!
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » di 30 dec, 2008 23:44
Wat een brute auto he! Fantastisch

-
nacra 93
- Donateur

Bericht
door nacra 93 » wo 31 dec, 2008 0:13
wel mooi
-
ivo 71
- In memoriam †
Bericht
door ivo 71 » wo 31 dec, 2008 0:17
Kortom, een klassieke Yankse musclecar: veel teveel pk's voor de te simpele techniek van de wielophanging (starre achteras? bladveren soms ook nog???), de aandrijving kan de power zelfs met 4WD niet aan, gaat als de gesmeerde bliksem rechtuit maar moet stapvoets de bocht door, interieur als 'the best little whorehouse in Texas'. Geen bullhorns op het dak? Zou er wel bij passen.
We zijn weer terug in de 'sixties. Het lijkt wel zo'n Duster (of iets van dat soort, GTO? 'Cuda?) uit de film Vanishing Point, maar dan verkleed als terreinwagen. Net zoiets als de GMC Typhoon. Hoe lang zou de aandrijving van deze meegaan?
I love it.
Ivo
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » wo 31 dec, 2008 10:36
Super vette auto, aparter dan een Cayenne Turbo S en ook nog eens sneller! In Autovisie 7-2007 klokte ze de SRT-8 twee keer achter elkaar van 0-100 km/h in een spectaculaire 4.47 seconden!

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » wo 31 dec, 2008 10:39
Heel vet. Maar mooi kan ik 'm niet vinden.
Dan een RR, hè Sjoerd?

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » wo 31 dec, 2008 11:51
sjoerdk schreef:Super vette auto, aparter dan een Cayenne Turbo S en ook nog eens sneller! In Autovisie 7-2007 klokte ze de SRT-8 twee keer achter elkaar van 0-100 km/h in een spectaculaire 4.47 seconden!

Helaas hadden wij niet zo'n 'losgereden' exemplaar als AutoVisie. Deze kregen we echt niet onder de 5 tellen naar de 100...

Heb er wel steeds BP Ultimate mee getankt!

-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coenwagner » wo 31 dec, 2008 12:47
Hier in de garage van de woontoren waar ik in woon, staat wel eens zo'n beul! Rechts gestuurd uit GB. Wel een dik apparaat

-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Bericht
door ivanzon » do 01 jan, 2009 10:14
aan nacra's foto te zien hoeft california customs er alleen nog spinners op te ztten om de doelgroep het ding te laten kopen...
Jeep is ook niet meer wat het geweest is..
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » do 01 jan, 2009 10:58
Ik ben benieuwd wie er na het lezen van dit stuk nog in durft te rijden...
"All we know is that he's called..." Hij misschien?
Kennelijk is het ding zo gevaarlijk dat 'ie zelf z'n eigen afzetmarkt om zeep zal helpen; bedankt voor de waarschuwing DJ! Leuk gedaan.
-
jacques1967
- Geregistreerd lid
Bericht
door jacques1967 » do 01 jan, 2009 12:32
Naast mijn 9000 2.3i cse heb ik ook een Ford Explorer. Voor mijn werk rijdt ik prive in mijn Saab en voor de fun dus die Ford. Ook daarmee moet je rustig de bocht om anders staat de neus zo de andere kant op. Maar op het korte rechte stuk ,bij droog weer is het altijd weer lachen met zo,n stuk ijzer bij het stoplicht. Daaaag VW,BMW ,Honda enz.
Waar ik ook van kan genieten is ,zijn de gezichten van ouderen vol afschuw als je aan komt scheuren met gierende bandjes(?!)ff gasgeven hehe
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » ma 05 jan, 2009 1:31
Reub schreef:Ik ben benieuwd wie er na het lezen van dit stuk nog in durft te rijden...
"All we know is that he's called..." Hij misschien?
Kennelijk is het ding zo gevaarlijk dat 'ie zelf z'n eigen afzetmarkt om zeep zal helpen; bedankt voor de waarschuwing DJ! Leuk gedaan.
Het was inderdaad geen auto waar ik makkelijk de bestuurdersplek van zou afstaan... Diverse vrouwen (waaronder een paar vriendinnen en mijn moeder) vonden het een ronduit angstaanjagende auto...