Truuk om onder veel te dure verzekering uit te komen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oosthoek
Donateur
Donateur

Truuk om onder veel te dure verzekering uit te komen

Bericht door Oosthoek » di 23 dec, 2008 21:26

Mn autoverzekering is sinds november verlengd met een jaar en ik ben helaas te laat geweest om het op te zeggen. Ik baal hier wel nogal van, want het is mogelijk om een verzekering te krijgen voor de helft van de prijs die ik nu betaal... Ik had bedacht om mijn auto over te schrijven op iemand anders naam en daarna meteen weer op mijn naam te zetten. Met het vrijwaringsbewijs kan ik dan de verzekering opzeggen en een nieuwe goedkopere verzekering afsluiten.

Stom idee of zou dit werken? Waar zijn de verzekeringsexperts?

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » di 23 dec, 2008 21:51

Ik ben geen verzekeringsexpert, maar je kunt de polisvoorwaarden erop naslaan. Meestal staat er in dat de verzekering beeindigd op het moment dat de eigendom wordt overgedragen. Dus als jij de auto overschrijft, draag je het eigendom over. Dus: legale reden om verzekering te beeindigen.

Ik weet alleen niet wat de RDW van dit gegoochel gaat vinden en wat de gevolgen voor de wegenbelasting is (2x betalen of zo). Maar ik verwacht dat dit geen probleem is.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 23 dec, 2008 21:57

Cabouter schreef:Ik weet alleen niet wat de RDW van dit gegoochel gaat vinden en wat de gevolgen voor de wegenbelasting is (2x betalen of zo). Maar ik verwacht dat dit geen probleem is.
Geen probleem zolang je dit grapje niet dagelijks uithaalt. Ook geen probleem met wegenbelasting. Kost alleen 2 x 9,- Euro voor het overschrijven.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 23 dec, 2008 22:04

[]Dan denk ik dat ik binnenkort maar eens een vriend van me inschakel voor dit verhaal. Die 2x9 euro valt namelijk redelijk in het niet bij de 300 euro besparing :roll:

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » wo 24 dec, 2008 17:02

Is geen enkel probleem.

Mike's
Geregistreerd lid

Bericht door Mike's » wo 24 dec, 2008 17:08

zelf ook wel eens gedaan, kunnen ze niks tegen doen.
Vaak hoef je zelfs geeneens vrijwaring op te sturen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 27 dec, 2008 17:35

Om die reden is er bij mijn werk eens een opzegging geweigerd.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 27 dec, 2008 22:07

[]Hoe bedoel je dat precies?

bergra
Geregistreerd lid

Bericht door bergra » zo 28 dec, 2008 2:55

Ik zou het gewoon doen :lol:

:green_many:

Rudolf :cooldude2:

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 30 dec, 2008 20:54

Ik heb dat ook een keer gedaan ... vent heel bijdehand aan de telefoon nee die kan je niet opzeggen dit en dat.
Oh nee? :D Gewoon overschrijven en een paar dagen later weer terugschrijven. Wie het laatst lacht...;)

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » vr 09 jan, 2009 14:32

Oscar900T schreef:en een paar dagen later weer terugschrijven. Wie het laatst lacht...;)
Werkt niet. Wordt gecheckt bij RDW. Moet een behoorlijke tijd tussen zitten.
Iemand anders nog suggesties?

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » vr 09 jan, 2009 15:17

Ik denk dat als je er 2 weken tussen laat zitten en niks aan gedaan kan worden. Als motief kan je altijd nog zeggen dat je na 2 weken spijt kreeg van de verkoop.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » vr 09 jan, 2009 17:15

jelleiden schreef:
Oscar900T schreef:en een paar dagen later weer terugschrijven. Wie het laatst lacht...;)
Werkt niet. Wordt gecheckt bij RDW. Moet een behoorlijke tijd tussen zitten.
Iemand anders nog suggesties?
Werkt wel, heb namelijk nergens last van gehad. Zolang er geen belasting wordt ontdoken, wat heeft de RDW er voor 'n belang bij dan? Bovendien spreek je volgens mij niet uit ervaring :roll:

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » vr 09 jan, 2009 17:43

9900 schreef:Ik denk dat als je er 2 weken tussen laat zitten en niks aan gedaan kan worden. Als motief kan je altijd nog zeggen dat je na 2 weken spijt kreeg van de verkoop.
Zo'n situatie kan ook voorkomen als de andere partij (familie of vriend) spijt krijgt van de koop of het afgesproken bedrag achteraf niet meer op tafel kan leggen ivm een andere financiële tegenvaller :roll:

Jij kan er dan niets aan doen dat de verzekering al was opgezegd. Eventueel heel even wachten met terugschrijven van de auto totdat je de bevestiging van de ouder verzekeraar hebt ontvangen.
En ik verwacht niet dat een verzekeraar elke opzegging grondig onder de loep gaat nemen (te kostbaar) :wink: .

@Oosthoek: heb je al een besluit genomen?

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » vr 09 jan, 2009 17:50

Oscar900T schreef: Bovendien spreek je volgens mij niet uit ervaring :roll:
Toch wel...

Plaats reactie