Truuk om onder veel te dure verzekering uit te komen
-
Oosthoek
- Donateur

Truuk om onder veel te dure verzekering uit te komen
Mn autoverzekering is sinds november verlengd met een jaar en ik ben helaas te laat geweest om het op te zeggen. Ik baal hier wel nogal van, want het is mogelijk om een verzekering te krijgen voor de helft van de prijs die ik nu betaal... Ik had bedacht om mijn auto over te schrijven op iemand anders naam en daarna meteen weer op mijn naam te zetten. Met het vrijwaringsbewijs kan ik dan de verzekering opzeggen en een nieuwe goedkopere verzekering afsluiten.
Stom idee of zou dit werken? Waar zijn de verzekeringsexperts?
Stom idee of zou dit werken? Waar zijn de verzekeringsexperts?
-
Cabouter
- Geregistreerd lid
Ik ben geen verzekeringsexpert, maar je kunt de polisvoorwaarden erop naslaan. Meestal staat er in dat de verzekering beeindigd op het moment dat de eigendom wordt overgedragen. Dus als jij de auto overschrijft, draag je het eigendom over. Dus: legale reden om verzekering te beeindigen.
Ik weet alleen niet wat de RDW van dit gegoochel gaat vinden en wat de gevolgen voor de wegenbelasting is (2x betalen of zo). Maar ik verwacht dat dit geen probleem is.
Ik weet alleen niet wat de RDW van dit gegoochel gaat vinden en wat de gevolgen voor de wegenbelasting is (2x betalen of zo). Maar ik verwacht dat dit geen probleem is.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Geen probleem zolang je dit grapje niet dagelijks uithaalt. Ook geen probleem met wegenbelasting. Kost alleen 2 x 9,- Euro voor het overschrijven.Cabouter schreef:Ik weet alleen niet wat de RDW van dit gegoochel gaat vinden en wat de gevolgen voor de wegenbelasting is (2x betalen of zo). Maar ik verwacht dat dit geen probleem is.
-
Oosthoek
- Donateur

-
Mike's
- Geregistreerd lid
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
-
9900
- Donateur

-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
Werkt wel, heb namelijk nergens last van gehad. Zolang er geen belasting wordt ontdoken, wat heeft de RDW er voor 'n belang bij dan? Bovendien spreek je volgens mij niet uit ervaringjelleiden schreef:Werkt niet. Wordt gecheckt bij RDW. Moet een behoorlijke tijd tussen zitten.Oscar900T schreef:en een paar dagen later weer terugschrijven. Wie het laatst lacht...
Iemand anders nog suggesties?
-
Cabouter
- Geregistreerd lid
Zo'n situatie kan ook voorkomen als de andere partij (familie of vriend) spijt krijgt van de koop of het afgesproken bedrag achteraf niet meer op tafel kan leggen ivm een andere financiële tegenvaller9900 schreef:Ik denk dat als je er 2 weken tussen laat zitten en niks aan gedaan kan worden. Als motief kan je altijd nog zeggen dat je na 2 weken spijt kreeg van de verkoop.
Jij kan er dan niets aan doen dat de verzekering al was opgezegd. Eventueel heel even wachten met terugschrijven van de auto totdat je de bevestiging van de ouder verzekeraar hebt ontvangen.
En ik verwacht niet dat een verzekeraar elke opzegging grondig onder de loep gaat nemen (te kostbaar)
@Oosthoek: heb je al een besluit genomen?
-
jelleiden
- Geregistreerd lid