Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Bericht
door marcelgerry » di 09 dec, 2008 22:37
Voormalig Saabdealer Caspers in de problemen.
GRONINGEN - De Jaguar-dealer in de stad sluit hoogstwaarschijnlijk deze week nog de deuren. Het 85-jarige familiebedrijf Caspers kan het hoofd niet langer boven water houden.
Sinds de kredietcrisis worden er nauwelijks nog Jaguars verkocht.
Bij Caspers werken 9 mensen. Deze week wordt nog met man en macht een poging gedaan om de zaak te redden. Zo zijn er gesprekken met verschillende financiers.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » wo 10 dec, 2008 6:44
Triest genoeg, maar het zal de laatste niet zijn die opdoekt.
-
Emile
- Geregistreerd lid
Bericht
door Emile » wo 10 dec, 2008 22:02
Ik heb het ook gehoord

-
Ewout
- Donateur (5x)

Bericht
door Ewout » wo 10 dec, 2008 23:06
Mijn vader is daar klant en ik begreep dat ze een rentelast van anderhalf miljoen euro op onverkoopbare gebruikte wagens hadden. Dan kan het snel gaan met een rendement van ergens tussen de 1 en 2,5%...
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » do 11 dec, 2008 0:27
Ik wil dat Jaguar beeld wel hebben wat daar voor de deur staat.
-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Bericht
door ViggenNL » do 11 dec, 2008 10:29
Even geen autobedrijf, maar autogerelateerd;
Zegwaard Autotransport is failliet verklaard.
Ongeveer 90 mensen op straat.
Blankespoor Transport in Apeldoorn ook failiet verklaard.
En dan is het einde van het jaar nog niet eens gehaald.
Zal mij benieuwen de komende tijd...
-
dommelrules
- Geregistreerd lid
Bericht
door dommelrules » do 11 dec, 2008 12:34
Triest, maar het komt niet als donderslag bij heldere hemel.
Ze werden niet voor niets verkooppunt van Saab. Het ging al niet zo heel goed.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » do 11 dec, 2008 13:39
Tja, en dan wel Jaguar-werkplaats-prijzen rekenen naar die arme Saab-rijders.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 11 dec, 2008 14:41
ViggenNL schreef:Even geen autobedrijf, maar autogerelateerd;
Zegwaard Autotransport is failliet verklaard.
Ongeveer 90 mensen op straat.
En dan is het einde van het jaar nog niet eens gehaald.
Zal mij benieuwen de komende tijd...
Zegwaard heeft zelf de stekker eruit getrokken, had nog wel eerst een Maybach Landaulet besteld

"Inclusief BTW en BPM komt dat op een astronomische 1.476.260 euro" citaat uit Autoweek.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » do 11 dec, 2008 14:44
Grappig, Zegwaard woont hier misschien 10 minuten vandaan. Staat ook in de Quote 500 met een geschat vermogen van 85 miljoen euro. Heeft 'ie zich als vuilnisman toch aardig omhoog gewerkt.

-
Emile
- Geregistreerd lid
Bericht
door Emile » do 11 dec, 2008 14:57
JanWessel schreef:Tja, en dan wel Jaguar-werkplaats-prijzen rekenen naar die arme Saab-rijders.
Ze hadden toch een speciale Saabtarief

Was die dan toch net zo hoog als Jaguar

-
ivo 71
- In memoriam †
Bericht
door ivo 71 » do 11 dec, 2008 15:06
Even puntjes op de i: Zegwaard Autotransport is vorig jaar overgenomen door het management en omgedoopt tot Oosterhout Autotransport. De trucks bleven eigendom van Willem Zegwaard c.q. de Zegwaard groep. Is hetzelfde. Zegwaard verhuurde ze aan Oosterhout. De wagens staan nu te roesten in Delft, dus als iemand toevallig nog een autotransporter nodig heeft? Kan Willem nog een vierde remlicht of zo voor zijn Maybach kopen.
De eigenaar van Oosterhout heeft wegens gebrek aan opdrachten zelf het faillissement aangevraagd. Inderdaad, 90 man op straat. En er gaan er nog veel meer volgen, vrees ik, want de distributie van nieuwe auto's van importeur naar dealers is vrijwel stil komen te liggen.
Ivo
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » do 11 dec, 2008 15:11
ivo 71 schreef: En er gaan er nog veel meer volgen, vrees ik...
Ik hoor net op TV dat
Vos Logistics een groot aanal mensen gaat ontslaan...
-
dommelrules
- Geregistreerd lid
Bericht
door dommelrules » do 11 dec, 2008 15:40
Hoorde ik vanochtend ook al op de radio. Is volgens mij de grootste van NL.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 11 dec, 2008 15:57
dommelrules schreef:Hoorde ik vanochtend ook al op de radio. Is volgens mij de grootste van NL.
een van de grotere in Europa...