Caspers Groningen in de problemen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
marcelgerry
Geregistreerd lid

Caspers Groningen in de problemen

Bericht door marcelgerry » di 09 dec, 2008 22:37

Voormalig Saabdealer Caspers in de problemen.

Afbeelding

GRONINGEN - De Jaguar-dealer in de stad sluit hoogstwaarschijnlijk deze week nog de deuren. Het 85-jarige familiebedrijf Caspers kan het hoofd niet langer boven water houden.

Sinds de kredietcrisis worden er nauwelijks nog Jaguars verkocht.

Bij Caspers werken 9 mensen. Deze week wordt nog met man en macht een poging gedaan om de zaak te redden. Zo zijn er gesprekken met verschillende financiers.

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 10 dec, 2008 6:44

Triest genoeg, maar het zal de laatste niet zijn die opdoekt.

Gebruikersavatar
Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » wo 10 dec, 2008 22:02

Ik heb het ook gehoord :bluecry:

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 10 dec, 2008 23:06

Mijn vader is daar klant en ik begreep dat ze een rentelast van anderhalf miljoen euro op onverkoopbare gebruikte wagens hadden. Dan kan het snel gaan met een rendement van ergens tussen de 1 en 2,5%...

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 11 dec, 2008 0:27

Ik wil dat Jaguar beeld wel hebben wat daar voor de deur staat.

Gebruikersavatar
ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » do 11 dec, 2008 10:29

Even geen autobedrijf, maar autogerelateerd;

Zegwaard Autotransport is failliet verklaard.
Ongeveer 90 mensen op straat.

Blankespoor Transport in Apeldoorn ook failiet verklaard.

En dan is het einde van het jaar nog niet eens gehaald.
Zal mij benieuwen de komende tijd...

Gebruikersavatar
dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » do 11 dec, 2008 12:34

Triest, maar het komt niet als donderslag bij heldere hemel.

Ze werden niet voor niets verkooppunt van Saab. Het ging al niet zo heel goed.

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 11 dec, 2008 13:39

Tja, en dan wel Jaguar-werkplaats-prijzen rekenen naar die arme Saab-rijders.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 11 dec, 2008 14:41

ViggenNL schreef:Even geen autobedrijf, maar autogerelateerd;
Zegwaard Autotransport is failliet verklaard.
Ongeveer 90 mensen op straat.
En dan is het einde van het jaar nog niet eens gehaald.
Zal mij benieuwen de komende tijd...
Zegwaard heeft zelf de stekker eruit getrokken, had nog wel eerst een Maybach Landaulet besteld :? "Inclusief BTW en BPM komt dat op een astronomische 1.476.260 euro" citaat uit Autoweek.

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 11 dec, 2008 14:44

Grappig, Zegwaard woont hier misschien 10 minuten vandaan. Staat ook in de Quote 500 met een geschat vermogen van 85 miljoen euro. Heeft 'ie zich als vuilnisman toch aardig omhoog gewerkt. :lol:

Gebruikersavatar
Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » do 11 dec, 2008 14:57

JanWessel schreef:Tja, en dan wel Jaguar-werkplaats-prijzen rekenen naar die arme Saab-rijders.

Ze hadden toch een speciale Saabtarief :?: Was die dan toch net zo hoog als Jaguar :?:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 11 dec, 2008 15:06

Even puntjes op de i: Zegwaard Autotransport is vorig jaar overgenomen door het management en omgedoopt tot Oosterhout Autotransport. De trucks bleven eigendom van Willem Zegwaard c.q. de Zegwaard groep. Is hetzelfde. Zegwaard verhuurde ze aan Oosterhout. De wagens staan nu te roesten in Delft, dus als iemand toevallig nog een autotransporter nodig heeft? Kan Willem nog een vierde remlicht of zo voor zijn Maybach kopen.

De eigenaar van Oosterhout heeft wegens gebrek aan opdrachten zelf het faillissement aangevraagd. Inderdaad, 90 man op straat. En er gaan er nog veel meer volgen, vrees ik, want de distributie van nieuwe auto's van importeur naar dealers is vrijwel stil komen te liggen.

Ivo

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 11 dec, 2008 15:11

ivo 71 schreef: En er gaan er nog veel meer volgen, vrees ik...
Ik hoor net op TV dat Vos Logistics een groot aanal mensen gaat ontslaan...

Gebruikersavatar
dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » do 11 dec, 2008 15:40

Hoorde ik vanochtend ook al op de radio. Is volgens mij de grootste van NL.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 11 dec, 2008 15:57

dommelrules schreef:Hoorde ik vanochtend ook al op de radio. Is volgens mij de grootste van NL.
een van de grotere in Europa...

Plaats reactie