Ping pong volvo?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

Ping pong volvo?

Bericht door Den Silver Kulen » di 09 dec, 2008 22:01

Lees net op marketwatch http://www.marketwatch.com/news/story/f ... 43B0594017 dat Ford praat met Changan Automobile Group over de overname van Volvo. Nieuw model de B (ami) 70?
Nog niet gesproken over de reactie direct na de verkoop van die nieuwe B70 aan de eerste klant (sambal bij?)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 10 dec, 2008 10:57

Toch niet naar die Aziaten he...
Die willen het allemaal wel hebben, maar komt niet echt iets uit en vind ik zonde van het merk.
Het moet wel een Europees/Westers merk blijven.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 dec, 2008 17:18

Ruud schreef:Toch niet naar die Aziaten he...
Die willen het allemaal wel hebben, maar komt niet echt iets uit en vind ik zonde van het merk.
Het moet wel een Europees/Westers merk blijven.
Generaliseren is ook wat zeg. :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 dec, 2008 17:26

Ik denk dat dat weinig met generaliseren te maken heeft, als wel met de historie van het merk. Zelf zie ik het liever ook niet naar Aziaten gaan, veel geld, maar minder respect voor de historie. Krijg je allemaal gekloonde Aziaten met een SAABbadge erop. :?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 dec, 2008 17:31

Nieuwe Toyota's, Daihatsu's, Subaru's en Lexussen (Lexi? ;)) zijn inderdaad identiek. Een een Honda en een Acura en een Nissan en een Infiniti lijken ook steeds minder op elkaar.

Ik zie niet zo graag SAAB of Volvo in de handen van een Chinees bedrijf komen, maar met Toyota aan het roer maakt SAAB volgens mij een aardige kans om de crisis op een goede manier (dus zonder tekort te doen aan het imago en dergelijke) door te komen.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 10 dec, 2008 19:39

Henk-Jan schreef:Nieuwe Toyota's, Daihatsu's, Subaru's en Lexussen (Lexi? ;)) zijn inderdaad identiek. Een een Honda en een Acura en een Nissan en een Infiniti lijken ook steeds minder op elkaar.

Ik zie niet zo graag SAAB of Volvo in de handen van een Chinees bedrijf komen, maar met Toyota aan het roer maakt SAAB volgens mij een aardige kans om de crisis op een goede manier (dus zonder tekort te doen aan het imago en dergelijke) door te komen.
Begrijp me niet verkeerd, er iets niets mis met Aziaten of Aziatische bedrijven op zich.
Echter zie ik ze niet graag aan het roer bij een Europees merk. Vaak hebben Aziatische merken veel meer de nadruk liggen op allemansvriend en massaproductie. Dat zit in de cultuur en lijkt mij niet geschikt voor Volvo, ben bang dat het dan een imagoloos en saai merk wordt.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 dec, 2008 19:56

Amerikanen aan de leiding heeft volgens mij vaak hetzelfde tot resultaat, alleen dan zijn de geldzaken niet in orde en laat de kwaliteit te wensen over.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 10 dec, 2008 20:00

Henk-Jan schreef:Amerikanen aan de leiding heeft volgens mij vaak hetzelfde tot resultaat, alleen dan zijn de geldzaken niet in orde en laat de kwaliteit te wensen over.
Klopt, we hebben het niet voor het kiezen. Jammer genoeg hadden Saab en Volvo dat zelf ook niet voordat ze over genomen werden.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 dec, 2008 20:05

Ik maak mij er geen zorgen om. De Zweden zijn tegendraads genoeg (de Trollen en diens aanhangers in ieder geval) om zich niet al te snel onder te laten sneeuwen.

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

henk jan

Bericht door Den Silver Kulen » wo 10 dec, 2008 22:41

Haha, Henk-Jan, zie het al voor me. Dan praat heel China in 2010 zweeds :D :D

Plaats reactie