kroymans stopt cadillac

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

kroymans stopt cadillac

Bericht door Den Silver Kulen » di 09 dec, 2008 20:38

18 uur geleden gepost. Ik was even ergens anders (werken), maar dan toch:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=2751864

Kroymans stopt definitief met de import van cadillac, corvette en hummer maar gaat wel door met de service voor verkochte auto's. Lees en huiver. VOor eenieder die daar werkt. Hartstikke veel sterkte!!

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 09 dec, 2008 22:22

Toch jammer voor Cadillac, die probeerden zich steeds meer te richten op de Europeaan. En langzaam aan was het ze ook aan het lukken.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 09 dec, 2008 22:54

Rutger schreef:Toch jammer voor Cadillac, die probeerden zich steeds meer te richten op de Europeaan. En langzaam aan was het ze ook aan het lukken.
van 196 nieuw verkochte Cadillacs en 20 Hummers kun je zo'n prestigieus paleis aan de A2 niet openhouden.
Cadillac was in Europa een zeer onbetekende speler die voor een deel van het programma zelfs aan badgeenginering deed

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 10 dec, 2008 0:14

Las vanmorgen in het AD dat Kroymans ook alle dealerships in Belgie en Duitsland wil afstoten. Er werd niet vermeld of het om alle dealerships ging of alleen die van bepaalde merken.

Ivo

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 10 dec, 2008 0:23

Voor Cadillac en de andere amerikaanse GM merken is dit een soort tien jarige cyclus, die zich al een paar keer heeft herhaald: GM start nieuw offensief met nieuwe "op europese leest geschoeide" modellen, er verschijnt weer een importeur, ze verkopen een paar jaar mondjesmaat wat auto's, en dan is het weer crisis en afgelopen. De importeur geeft het op/wordt opgedoekt, GM trekt zich terug op een of andere locatie van waaruit heel Europa wordt bediend, en dan gaan er vervolgens weer wat garagehouders zelfstandig grijze import doen, het gaat weer even beter met de economie, GM herwint zelfvertrouwen, en dan begint het weer van voor af aan. Ik heb het een keer of drie aangezien nu. 80er, 90er en nu weer.

[ongenuanceerde moppermodus]De onderliggende grap is dat ze keer op keer denken dat ze met hun inferieur ontworpen en kwalitatief bedroevende bakken toch martkaandeel moeten kunnen veroveren in Europa (omdat de europese merken daar toch kennelijk wel altijd in het luxe segment voet aan wal houden) en dat ze iedere keer weer "the hard way" moeten leren dat als het puntje bij paaltje komt ze het onderspit delven. [/ongenuanceerde moppermodus]

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » wo 10 dec, 2008 0:25

nelfrikandel schreef: [ongenuanceerde moppermodus]De onderliggende grap is dat ze keer op keer denken dat ze met hun inferieur ontworpen en kwalitatief bedroevende bakken toch martkaandeel moeten kunnen veroveren in Europa (omdat de europese merken daar toch kennelijk wel altijd in het luxe segment voet aan wal houden) en dat ze iedere keer weer "the hard way" moeten leren dat als het puntje bij paaltje komt ze het onderspit delven. [/ongenuanceerde moppermodus]
Dit zal ik maar niet doorvertellen op het Cadillac Forum waar jij gesignaleerd bent ;)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 10 dec, 2008 0:45

Ow ja... Uhhhh.

(Toen ik nog een klein frikandelletje was, reed papa Frikandel Cadillac, en was ik vanzelfsprekend cadillac fan. Mijn bittere reactie is meer een verwoording van de teleurstelling het steeds te hebben zien mislukken, en de ontelbare malen dat we pech hadden met die bakken, eentje specifiek, de eldo uit 79)

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » wo 10 dec, 2008 12:01

(Toen ik nog een klein frikandelletje was, reed papa Frikandel Cadillac, en was ik vanzelfsprekend cadillac fan. Mijn bittere reactie is meer een verwoording van de teleurstelling het steeds te hebben zien mislukken, en de ontelbare malen dat we pech hadden met die bakken, eentje specifiek, de eldo uit 79)
hehe :D

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 10 dec, 2008 15:22

Met als illustratie een anekdote uit de oude doos met onze eerste caddy, een Seville uit 1976: Daar brak toen de auto nog geen jaar oud was domweg de antenne af toen we we een keer op een lange vakantierit 160 hadden gecruised. Die waren namelijk niet bestand tegen de luchtweerstand van meer dan pakweg 120Km/h... Logisch toch als je in je thuis land maar 55Mph mag... :roll: (maar een beetje kortzichtig als je ook in andere landen je product perobeert af te zetten, waar misschien wel eens harder gereden wordt). Mooi voorbeeldje van GM's kwaliteitsnormen c.q. de kortzichtigheid van amerikaanse producenten...

Enkhorst
Geregistreerd lid

Bericht door Enkhorst » do 11 dec, 2008 0:54

nelfrikandel schreef:Logisch toch als je in je thuis land maar 55Mph mag... :roll: ..
Op de highway vaak 55Mph, maar dat hangt wel van de staat af. Ga maar eens naar Nevada, daar is vaak ook 75Mph toegestaan en een enkele keer zelfs 80Mph. Geen Duitse snelheden, maar toch.

Wel lullig dat ik aangehouden werd toen ik 88Mph reed op een 70Mph weg ... door zo'n zwart-witte cruiser die mij tegemoet kwam met een lasergun en vervolgens grof gillend achter mij aan draaide. Enfin, viel mee. De diender had ooit gewerkt in Brussel en kende Amsterdam ( :shock: ) erg goed. En Alkmaar ligt op dat moment echt aan de rand van Amsterdam :lol: Kwam er vanaf met $95,00 boete (te betalen per money order), want het werd verlaagd naar 75Mph (op schrift, jawel). Yes Sir! Sorry Sir!

Plaats reactie