AutoRAI '09

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Rutger
Geregistreerd lid

AutoRAI '09

Bericht door Rutger » di 09 dec, 2008 12:44

Ik lees net dat de AutoRAI compleet veranderd wordt: in plaats van merkstands komen er segmentstands, verzorgd door de organisatie van de AutoRAI.

Dat betekent dat de 9-3 dus tussen o.a. de 3 serie, de C klasse en de IS komt te staan. Is dat positief voor een klein merk als SAAB, of juist niet?

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 09 dec, 2008 12:52

Ik denk dat dat positief is voor de positionering van Saab.

Het klopt in de prijsstelling en uitstraling die Saab wil hebben/heeft.
Ze positioneren de 9-3 als concurrent van de 3-serie, C-klasse, Lexus IS, Alfa 159 etc. Op deze manier is dat makkelijk te zien.

ps. BMW komt niet naar de AutoRai toch?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 09 dec, 2008 13:55

Ik weet niet of BMW komt.. Ook weet ik niet of de 9-3 tussen die auto's komt te staan, het was meer een voorbeeld. Als ie daar tussen komt te staan (de premium middenklassers) lijkt mij dat inderdaad ook positief voor een merk als SAAB, want mensen die normaal niet naar de SAAB stand komen, lopen nu toch langs de SAABs.

Echter vraag ik me af hoe de conceptcars nu worden gepresenteerd. Vaak vallen die niet echt binnen een bepaald segment. Zou er een speciale hal komen alleen voor concepts?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 09 dec, 2008 14:09

Ik zit hier niet echt op te wachten. Ze maken het aantrekkelijker voor de fabrikanten om te komen, niet voor de klanten. Op de Saabstand kon je rustig een auto bekijken. Dat hoefde je bij BMW niet te proberen, omdat er meteen 30 bontkraagjes met de mobiele telefooncamera in de auto tof zaten te doen. Dit soort taferelen krijg je nu dus op de hele Rai, omdat iedereen door elkaar heen loopt. Voor mij geen Rai meer in 2009.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 dec, 2008 17:09

Niet zo negatief Thomas, laten we eerst rustig afwachten tot de RAI er daadwerkelijk is. :wink: Het wordt vast hardstikke leuk, in iedergeval vanuit SAAB wel! :D

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 09 dec, 2008 19:29

Dat wordt een soort mini-RAI. :)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 dec, 2008 19:30

De Flok schreef:Ik zit hier niet echt op te wachten. Ze maken het aantrekkelijker voor de fabrikanten om te komen, niet voor de klanten. Op de Saabstand kon je rustig een auto bekijken. Dat hoefde je bij BMW niet te proberen, omdat er meteen 30 bontkraagjes met de mobiele telefooncamera in de auto tof zaten te doen. Dit soort taferelen krijg je nu dus op de hele Rai, omdat iedereen door elkaar heen loopt. Voor mij geen Rai meer in 2009.
Ik had bij SAAB echt het gevoel thuis te komen. Dat kwam inderdaad doordat er niet overal Verraaarie-liefhebbende jongentjes en bontkragen stonden te springen. Ook kwam het doordat de uitstraling typisch SAAB was.
Robbert schreef:Dat wordt een soort mini-RAI. :)
Gezellig. ;)

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

Bericht door Den Silver Kulen » di 09 dec, 2008 20:39

RObbert schreef: dat wordt een soort mini-rai
En de naam is: Craai (lees: cry)

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 09 dec, 2008 20:58

willeme 1 schreef:Nissan, Renault, Honda, Mitsubishi, Peugeot, Citroën, Subaru, Fiat en Lancia hebben afgezegd
Komt dat even goed uit. Meer ruimte voor echte merken :).

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 dec, 2008 21:12

Subaru, Lancia en Citroën vind ik vrij interessant anders. ;)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 dec, 2008 21:14

C5, mooie auto! Lancia, ben wel benieuwd naar de nieuwe Delta. Subaru heeft best mooie auto's maar het blijft Japans.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 dec, 2008 21:36

sjoerdk schreef:C5, mooie auto!
De Berline vind ik nog wel aardig. De Tourer is mij te Duits qua uitstraling.
sjoerdk schreef:Lancia, ben wel benieuwd naar de nieuwe Delta.
Anders ik wel!
sjoerdk schreef:Subaru heeft best mooie auto's maar het blijft Japans.
Hokjesdenken...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 dec, 2008 21:38

Nee hoor, kwestie van goede opvoeding. :P

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 09 dec, 2008 21:39

hahaha :D

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)