Back to the Eighties

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

Back to the Eighties

Bericht door taaffert » za 12 jul, 2008 15:36

Digitale Dashboards

Zo vet, een van de beste vind ik nog altijd die van de Renault 11 Electronic.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CQV2fcuUCAc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CQV2fcuUCAc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

En zoals deze staan er nog meer op die site.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 12 jul, 2008 15:51

Dat waren de Renault R11 TSE en de 11 TXE-uitvoeringen, maar ook de Renault 21 TSE en 21 TXE, waar ik vroeger,
voor mijn werk, nog aan gesleuteld heb, bij de vroegere Renault-dealer in Rotterdam met de naam Kriesel en daarvoor
bij de toenmalige Renault-dealer Auto Renault Dijkwel in Vlissingen. :wink:
Wat de 'looks' betreft een heel leuk systeem, maar wanneer de zon of ander licht op viel, dan was het een ramp om die
dingen af te lezen en wat ik altijd bijzonder ben blijven vinden is dat de kilometerstand met een 'ouderwetse telraam'
werkt, zoals de mechanische snelheids-/kilometerteller van bijvoorbeeld de SAAB 900 Classic. :idea:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 12 jul, 2008 16:13

Wat ik altijd handig heb gevonden aan de Renaults was de olieniveaumetert.

Heb na mijn diensttijd een jaartje bij een Renaultgarage gewerkt met een bijna gepensioneerde bekvechtende tweeling als bazen. Erg grappig. Doe mij maar de 20TX met 2.2 motor

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 12 jul, 2008 16:35

marq101 schreef:Heb na mijn diensttijd een jaartje bij een Renaultgarage gewerkt met een bijna gepensioneerde bekvechtende tweeling als bazen. Erg grappig. Doe mij maar de 20TX met 2.2 motor
Zo'n Renault 20 TX (bij Renault intern aangeduid als de R1279) heb ik een paar maanden gehad en daarvoor een
20TS (bij Renault intern bekend als de R1272) en dat is het oude type 2-literblok dat voorzien is van een ouder-
wetse ontsteking met contactpuntjes en mijn keus is nog altijd die 20TS wat het rijden betreft. :P
Trouwens, die heb ik inder tijd ook 'gepimpt' ,vergelijkbaar met de SAAB 900c die ik nu heb eb die behoorlijk veel
lijkt op een Turbo versie, zo was die Renault 20 'gepimpt als een Renault 30TX, wat inerieur en exterieur betreft en
ik heb wel eens bijna ruzie met iemand gekregen die volhield dat ik een Renault 30TX (bij Renault intern bekend als
de R1278) had, totdat ik de motorkap opende en ik de beste man bijna van schrik zag omvallen omdat hij niet geloven
kon dat ik alsnog gelijk had. 8)
Was overigens ook niet zo gek, ik had elk detail overgezet, zoals de juiste ruiten, het gehele interieur, elke sierlijst die
een R30 wel had en een R20 niet, de TRX-wielen en ga zo maar door. :D

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » zo 13 jul, 2008 17:07

ja dat is stoer he :) zo´n ding heb ik nog bijna een keer gekocht. Ik heb ook een lange tijd in een Renault 25 TXE gereden, altijd een van mijn favoriete auto´s gebleven de 25. Tijdje terug nog over zitten denken om een 25 Turbo Baccara te kopen :P

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 13 jul, 2008 17:14

Oscar900T schreef:Tijdje terug nog over zitten denken om een 25 Turbo Baccara te kopen
Die Renaults 25 waren ook fantastisch, zeer zeker de uitvoering die jij noemt, de Baccara-versie, maar wist je ook
dat de Renault 25 Baccara als Turbo Diesel geleverd is dan ook nog eens met een automatische versnellingsbak?? :roll:
Zelf heb ik ook zo'n 1,5 jaar in een zilvergrijze Renault 25 GTS automaat, uit hoe kan het ook anders, 1988 gereden, maar
die heb ik verkocht, omdat ik de SAAB 900 GLs, die oorspronkelijk van mijn broer geweest is, niet verkocht kreeg en dat
heb ik later nooit meer als jammer ervaren, hoe geweldig fijn die Renault 25 ook was en ik daar zeer weinig problemen mee
gehad heb, op 'normaal onderhoud' na dan en het kenteken was TS - 86 - BX, een kenteken dat niet meer bekend is bij de
R.D.W. :sad: en was een van de eerste van de Phase II uitvoeringen in Nederland en de ex-directiewagen van de Roteb . :wink:

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » zo 13 jul, 2008 17:19

Een Baccara Turbo-D automaat :D handig voor de kilometers ... alleen die automaten waren nooit zo heel best van Renault maar toch zijn er wel enkele jongens die er zeer veel kilometers mee hebben gereden.

Mijn vader heeft ook een 25 automaat gehad, een TX op LPG. Die was alleen op het einde wel echt he-le-maal kapot

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 13 jul, 2008 17:23

Oscar900T schreef:Een Baccara Turbo-D automaat handig voor de kilometers ... alleen die automaten waren nooit zo heel
best van Renault maar toch zijn er wel enkele jongens die er zeer veel kilometers mee hebben gereden.
Ik kocht die Renault 25 GTs automaat met een km.stand van ±142.000 en verkocht die na ±1,5 met een
km.stand van ±220.000. :wink:

Plaats reactie