Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 12 jun, 2008 21:21
Beste medeforummers,
Graag wil ik jullie mijn nieuwste rijtest onder de aandacht brengen!
Dit keer heb ik de Volvo S80 als 2.0D aan de tand gevoeld. Ik was vooraf érg sceptisch over deze motor i.c.m. zo'n slagschip als de S80, maar in de test zullen jullie wel lezen wat mijn uiteindelijke bevindingen waren!
Rijtest Volvo S80 2.0D
Graag weer de opbouwende kritiek zoals die ook op de rijtest van de Jaguar X-type is gegeven!
Groeten,
David Joost
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » do 12 jun, 2008 21:29
Zoals ik je net al vertelde: een erg aardige test met fraai beeldmateriaal, ik las er snel doorheen!
Ben benieuwd naar meer tests, keep up the good work!
-
nics
- Geregistreerd lid
Bericht
door nics » do 12 jun, 2008 21:31
Goed verhaal, met plezier gelezen. Informatief en duidelijk.
Je geeft een goed inzicht op of een 2 liter diesel wel goed genoeg is.
Je bent op de goede weg. Inleiding misschien wat korter houden. Waarom schrijf je in de 'we' vorm?
Volgens mij maakt de 'ik' vorm het nog beter, wellicht zelfs persoonlijker.
-
ecke
- Geregistreerd lid
Bericht
door ecke » do 12 jun, 2008 22:08
Leuke suggestie van je om deze test even door te lezen. Leuke impressie, mooie foto's.
Willem
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 12 jun, 2008 22:15
Dankjewel!

Zo erg anti-diesel ben ik dus niet...

(of eigenlijk had die Volvo ook kleinere velgen moeten hebben!

)
-
Greg
- Geregistreerd lid
Bericht
door Greg » do 12 jun, 2008 22:21
Leuke test DJ, maar dat weet je al.
En mensen, kijk vooral ook even bij de Renault Laguna Estate en de Range Rover Sport TDV8!

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » do 12 jun, 2008 22:22
Already done, ook voor meneer Gregory alle complimenten, hoor!

-
nics
- Geregistreerd lid
Bericht
door nics » do 12 jun, 2008 22:22
och ik rijdt een S80 twin in Dubai met andere velgen en banden ivm hitte daar

Vreemde is dat de test van de V70 2.0 D minder goed zijn, enig idee waarom die motor daarin minder voldoet?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » do 12 jun, 2008 22:25
De V70 2.0D is 62 kg zwaarder dan de S80 2.0D, daarom krijgt die laatste ook een A ipv een B label in het geval van de V70 met dezelfde motor.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » vr 13 jun, 2008 13:09
Achja, iedereen stelt andere eisen aan vermogen. Voor mij persoonlijk zou het ook niet voldoende zijn, maar ik denk dat ik er toch prima mee zou kunnen leven als er budgetair niet meer mogelijk was. Dat had ik vooraf niet gedacht...!

-
nics
- Geregistreerd lid
Bericht
door nics » vr 13 jun, 2008 15:06
vandaar dat ik me opperbest vermaak met de tractor

gewoon relaxed meetuffen met de stroom maar heerlijk op van die engelse B wegen, dan komt dat koppel lekker tot zijn recht. Harder dan 80 ga je toch niet, maar genietend van de combinatie van een lekker schakelende bak, goede wegligging en spelend met het turbootje

-
V6Aero
- Donateur (4x)

Bericht
door V6Aero » vr 13 jun, 2008 16:16
Leuke test met hele mooie foto's. Mijn complimenten!

-
ervani
- Geregistreerd lid
Bericht
door ervani » vr 13 jun, 2008 18:40
De D5 is een stuk sneller, met name op lagere snelheid
?
Sneller op lagere snelheid? Ik snap wat je bedoeld maar staat toch vreemd.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Bericht
door V6Aero » vr 13 jun, 2008 18:46
Ik kan wel beamen dat de D5 vooral erg snel is van pakweg 40 tot ongeveer 80 à 100 km/h. Ik denk dat daarop gedoeld wordt. Boven de 140 gaat het niet echt hard meer en volgas vanuit stilstand gaat ook niet echt rap.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » vr 13 jun, 2008 19:31
9-5 aero-estate schreef:Boven de 140 gaat het niet echt hard meer en volgas vanuit stilstand gaat ook niet echt rap.
In wat voor auto bedoel je dat? Als ik met onze V70 D5 hard weg wil trekken heb ik vooral moeite met het temmen van de wielspin. Vind 'm verder tot de ca. 170 prima doortrekken, maar daarna gaat het inderdaad wel iets minder rap (maar nog steeds wel vlot).