Koni FSD schokdempers

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Koni FSD schokdempers

Bericht door gfgf » di 22 apr, 2008 11:57

Wie heeft ervaring met deze schokdempers? Zou het de moeite waard zijn die onder mijn 9-3 SS te hangen?

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » di 22 apr, 2008 17:44

Goh wij hebbe ooit beslist deze te laten plaatsen maar de dealer had gezegt van eerst iets anders te probere kweet al niet meer wat maar daardoor is het plan eiglijk in het water gevallen, resultaat nog altijd een veel te harde auto... en nu de vraag, is het nog de moeite om deze te plaatsen in een 4 jaar oude auto die binne 3 jaar de deur uit is....
Ik zou zeggen doen en laat weten wat het resultaat is :lol: .

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 22 apr, 2008 19:17

Ik meen dat moderator Hanm die dempers onder zijn auto heeft.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 22 apr, 2008 19:48

Heb er al geruime tijd aan zitten denken, maar loop tegen nogal wisselende berichten aan, desalniettemin ligt er nu een setje klaar om gemonteerd te worden. De originele dempers hebben nu bijna 120.000 km achter de kiezen, dus wil daar nu wel eens van af, mooi moment om de proef op de som te nemen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 22 apr, 2008 20:46

Er was onlangs iemand die zijn oude dempers van de sportsedan op marktplaats aanbod vanwege de vervanging door Koni FSD. Ik heb hem gevraagd wat zijn ervaringen met de Koni's waren. Hier het antwoord:

Ik heb zelf een orgineel sport chassis van saab, maar ik ben zeer tevreden over koni fsd.
De auto word wel wat harder maar je merkt erg goed dat het dempen word aangepast aan het soort wegdek.

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » di 22 apr, 2008 22:38

oej nog harder :shock:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 23 apr, 2008 18:38

t464120 schreef:oej nog harder :shock:
een iets hardere demper zou helemaal niet gek voor de 9440. ik denk dat jullie probleem eerder ligt bij de geplaatste veer.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 28 mei, 2008 9:53

Vanochtend de auto opgehaald met 2 nieuwe veren voor en rondom Koni FSD schokdempers, een eerste impressie.

Het verschil is heel goed merkbaar: stugger en veel strakker op de snelweg, de auto "plakt" meer in lange bochten en deint minder na, terwijl in de stad over tramrails, putdeksels en boomwortels de demping veel soepeler is (stadsritje Capelle-Rotterdam gedaan).

Ook het rammeltje/bonkje achter is weg. Dit lag er blijkbaar aan dat de achterdempers het eerste stukje niet goed werkten, schijnt een kwaal te zijn.

Kortom: vooralsnog geen spijt.

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » wo 28 mei, 2008 13:07

dus comfort op slechte weg gaat er op vooruit??

Michail
Geregistreerd lid

koni FSD

Bericht door Michail » wo 28 mei, 2008 19:53

@ B235 R: wat bedoel met "voor de 9440".. is dat de veer code of de demper code?

Hanm
Lid van verdienste

Re: koni FSD

Bericht door Hanm » wo 28 mei, 2008 20:19

Michail schreef:@ B235 R: wat bedoel met "voor de 9440".. is dat de veer code of de demper code?
Type code voor een 9-3 Sport Sedan

Michail
Geregistreerd lid

Koni FSD

Bericht door Michail » wo 28 mei, 2008 21:40

Weer wat geleerd....

Dacht aan de verschillende codes die voor veer demper combi voor de verschillende type ss/sc/se worden gebruikt.

Doelt B 235 R op dat de veer te stug is en de demper OK? Ergo met een andere veer karakteristiek kun je een vergelijkbaar resultaat behalen.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 01 jun, 2008 10:54

Is FSD er ook voor de 9-5?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 01 jun, 2008 12:18

davidjoost schreef:Is FSD er ook voor de 9-5?
Ja....

Plaats reactie