Koni FSD schokdempers
-
gfgf
- Donateur (2x)

Koni FSD schokdempers
Wie heeft ervaring met deze schokdempers? Zou het de moeite waard zijn die onder mijn 9-3 SS te hangen?
-
t464120
- Geregistreerd lid
Goh wij hebbe ooit beslist deze te laten plaatsen maar de dealer had gezegt van eerst iets anders te probere kweet al niet meer wat maar daardoor is het plan eiglijk in het water gevallen, resultaat nog altijd een veel te harde auto... en nu de vraag, is het nog de moeite om deze te plaatsen in een 4 jaar oude auto die binne 3 jaar de deur uit is....
Ik zou zeggen doen en laat weten wat het resultaat is
.
Ik zou zeggen doen en laat weten wat het resultaat is
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
shearwater
- In memoriam †
Er was onlangs iemand die zijn oude dempers van de sportsedan op marktplaats aanbod vanwege de vervanging door Koni FSD. Ik heb hem gevraagd wat zijn ervaringen met de Koni's waren. Hier het antwoord:
Ik heb zelf een orgineel sport chassis van saab, maar ik ben zeer tevreden over koni fsd.
De auto word wel wat harder maar je merkt erg goed dat het dempen word aangepast aan het soort wegdek.
Ik heb zelf een orgineel sport chassis van saab, maar ik ben zeer tevreden over koni fsd.
De auto word wel wat harder maar je merkt erg goed dat het dempen word aangepast aan het soort wegdek.
-
B235R
- Lid van verdienste
-
gfgf
- Donateur (2x)

Vanochtend de auto opgehaald met 2 nieuwe veren voor en rondom Koni FSD schokdempers, een eerste impressie.
Het verschil is heel goed merkbaar: stugger en veel strakker op de snelweg, de auto "plakt" meer in lange bochten en deint minder na, terwijl in de stad over tramrails, putdeksels en boomwortels de demping veel soepeler is (stadsritje Capelle-Rotterdam gedaan).
Ook het rammeltje/bonkje achter is weg. Dit lag er blijkbaar aan dat de achterdempers het eerste stukje niet goed werkten, schijnt een kwaal te zijn.
Kortom: vooralsnog geen spijt.
Het verschil is heel goed merkbaar: stugger en veel strakker op de snelweg, de auto "plakt" meer in lange bochten en deint minder na, terwijl in de stad over tramrails, putdeksels en boomwortels de demping veel soepeler is (stadsritje Capelle-Rotterdam gedaan).
Ook het rammeltje/bonkje achter is weg. Dit lag er blijkbaar aan dat de achterdempers het eerste stukje niet goed werkten, schijnt een kwaal te zijn.
Kortom: vooralsnog geen spijt.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Re: koni FSD
Type code voor een 9-3 Sport SedanMichail schreef:@ B235 R: wat bedoel met "voor de 9440".. is dat de veer code of de demper code?
-
Michail
- Geregistreerd lid
Koni FSD
Weer wat geleerd....
Dacht aan de verschillende codes die voor veer demper combi voor de verschillende type ss/sc/se worden gebruikt.
Doelt B 235 R op dat de veer te stug is en de demper OK? Ergo met een andere veer karakteristiek kun je een vergelijkbaar resultaat behalen.
Dacht aan de verschillende codes die voor veer demper combi voor de verschillende type ss/sc/se worden gebruikt.
Doelt B 235 R op dat de veer te stug is en de demper OK? Ergo met een andere veer karakteristiek kun je een vergelijkbaar resultaat behalen.