Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 22 apr, 2008 11:25
Eergisteren de jaguar XK een keer getest. Prachtige wagen (zeker de snuit en de look van de wielkasten gezien via de zijspiegels) en ook erg snel maar wat een gebrek aan snelheidsensatie. Voor je het weet, rijd je 200 per uur en dat vind ik eigenlijk jammer. Ik hou wel van de stamp in de kont) of liever er tegen) of het geval van in de zetel gedrukt te worden maar bij de XK geen van dit alles. Zelfs de uitlaat is alleen bij lage snelheid hoorbaar.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » di 22 apr, 2008 12:26
Dat is ook precies de bedoeling van een snelle limousine, me dunkt.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » di 22 apr, 2008 12:39
Oosthoek schreef:Dat is ook precies de bedoeling van een snelle limousine, me dunkt.
XK? Limousine?
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Bericht
door jonatas 900s » di 22 apr, 2008 12:47
Sorry, maar zo'n auto met energielabel F. Terijl er in die klasse auto's met meer vermogen met label B rondrijden..
Die ook nog eens minder kosten, beter sturen en completer zijn.
Ouderwetse techniek dus.

-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 22 apr, 2008 13:30
Rutger schreef:Oosthoek schreef:Dat is ook precies de bedoeling van een snelle limousine, me dunkt.
XK? Limousine?
Ik noem het eerder een sportwagen.

-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » di 22 apr, 2008 13:31
Juice schreef:Rutger schreef:Oosthoek schreef:Dat is ook precies de bedoeling van een snelle limousine, me dunkt.
XK? Limousine?
Ik noem het eerder een sportwagen.

Ik ook, maar misschien is Oosthoek in de war met de XF?
-
Juice
- Geregistreerd lid
Bericht
door Juice » di 22 apr, 2008 13:32
jonatas 900s schreef:Sorry, maar zo'n auto met energielabel F. Terijl er in die klasse auto's met meer vermogen met label B rondrijden..
Die ook nog eens minder kosten, beter sturen en completer zijn.
Ouderwetse techniek dus.

Verbruik was verrassend genoeg slechts 14l/100km. En ik kan je garanderen dat hij de sporen heeft gekregen.

-
Ruud
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ruud » di 22 apr, 2008 13:45
Die energielabels kijk ik niet naar, tenzij het verbruik gewoon exorbitant is, maar kan sowieso geen touw vast knopen aan wanneer volgens hun een auto groen of rood is...
Wel vind ik de XK een erg mooie auto! Al vind ik de XKR altijd net iets meer ''af''.
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Bericht
door Pluseight » wo 23 apr, 2008 21:23
Als ik deze zomer mijn rijbewijs haal, ga ik zeker even langs de Jaguar-dealer! Ik vind het ook echt een mooie wagen, nog niet live kunnen bewonderen.
Ook een auto met een hoog James Bond gehalte. Vooral die 'iDrive' is schitterend:

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » wo 23 apr, 2008 21:25
Het gaat om de XK, niet om de XF.
Wat overigens ook een prachtige wagen is!
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » wo 23 apr, 2008 21:33
Rutger schreef:Oosthoek schreef:Dat is ook precies de bedoeling van een snelle limousine, me dunkt.
XK? Limousine?
Shit ik was een beetje in de war met de XJ, sorry
De oude XK vind ik spuuglelijk overigens. De huidige gaat wel, maar het is helaas wel van mijlenver herkenbaar als een ford imho.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » wo 23 apr, 2008 21:42
Pluseight schreef:Als ik deze zomer mijn rijbewijs haal, ga ik zeker even langs de Jaguar-dealer!
Je moet wel met een verdomd goed lulverhaal aan komen wil je een XF/XK (of wat voor Jag dan ook) mee krijgen op je 18e met 1 dag rij-ervaring

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » wo 23 apr, 2008 21:45
Mhaw, moet kunnen.
Als bekenden klant zijn bij Jaguar en vrienden een baantje bij een dealer hebben.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » wo 23 apr, 2008 21:47
sjoerdk schreef:Mhaw, moet kunnen.
Als bekenden klant zijn bij Jaguar en vrienden een baantje bij een dealer hebben.
Weet niet over wat voor baantje we het hebben maar autowassers, aftankers, poetsers en figuren met dat soort rangen hebben meestal weinig bevoegdheden om auto's uit te delen

-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Bericht
door jonatas 900s » wo 23 apr, 2008 21:53
Er is nog maar één mooie jag op dit moment, imho.
En vroeger deze.