Gespot in CH, Italiaan met de deuren en bodem van de 9000;-)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Gespot in CH, Italiaan met de deuren en bodem van de 9000;-)

Bericht door gj900 » zo 25 nov, 2007 23:49

Hij mag niet in de rubriek Gespot Buitenland want geen Saab, maar ik wil hem jullie niet onthouden... Deze handelaar maakt overigens altijd erg fraaie plaatjes... De 8.32 is overigens naar verluid een erg duur ding in onderhoud, maar voor deze zou ik zomaar zwichten als ik de plaats en het geld over had.

LANCIA Thema 8.32 Ferrari
05.89, 112'000 km. Boîte manuelle 5 vitesses, moteur (Ferrari 308 injection) 8 cylindres de 2925 cm3, puissance 205 CV DIN, ABS, direction assistée dépendante de la vitesse, int. en cuir, sièges AV à réglage élec. et chauffants, 2 appuis-têtes AR rabattables aut., 4 vitres élec. verrouillage centralisé avec télécommande, applications en bois, accoudoir central AV, rouleaux pare-soleil AR, volant sportif en cuir, rétroviseurs ext. rabattables élec., jantes alu 15J Speedline, radio CD, carnet de service complet, expertisée du jour, état d'origine exceptionnel !

Te koop bij: http://www.bahmancars.ch/

Geniet even mee:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 25 nov, 2007 23:53

Hee, een SAAB 9000CD met de badges van lancia en 'het hart' van een Ferrari!! :P

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 26 nov, 2007 0:01

Jeetje, wat is dat toch een gave wagen zeg! Interieur van deze is ook erg netjes.
Hoe zou deze het doen op gas? 8)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 26 nov, 2007 0:05

taaffert schreef:Hoe zou deze het doen op gas?
Als je daar al een L.P.G.-installatie voor zou kunnen vinden!! :wink:

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » ma 26 nov, 2007 0:06

wat is er terecht gekomen met lancia tegenwoordig :S dit is echt wel mooie bak :)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 26 nov, 2007 10:04

Omgerekend kost ie 'slechts' €9700.... maar waarom ligt CH toch buiten de EU? :evil:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 26 nov, 2007 10:27

mangox schreef:wat is er terecht gekomen met lancia tegenwoordig :S dit is echt wel mooie bak :)
Tja... Ik vind het nog altijd een mooi merk.
Gedurfde ontwerpen in ieder geval. Geen volumeverkopers alleen

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een keer in zo'n 8.32 gezeten. Ocassionnetje, stond ergens bij een scharrelaar in een dorp hier in de buurt. Maar helaas was hij een beetje verwaarloosd. Al dat mooie leer op het dashboard bobbelde, en de motor startte met moeite. Maar toen het eenmaal liep, man man wat een geluidje...

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 26 nov, 2007 13:12

Een oom van mij had de 8.32 toen die nog in de UK gevoerd werd. Heb een aantal keren erin mogen rijden. Leuke auto, vooral die vreemde in de kofferbak verstopte airdam was apart voor die tijd.
Maar, fluwelen voet was voorgeschreven, op het gas staan was vragen om problemen, ding had last van torque steer, niet te krap. Vooral rotondes (en daar houden we in de UK erg van) waren een soort van hit and miss game.

Bovendien zijn er in de UK een 4tal Thema estates omgebouwd naar dit principe, oftewel een estate "powered by Ferarri".

Ik kan me wel herinneren dat Uncle zich een bult schrok van de onderhoudskosten van de Thema.........

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 26 nov, 2007 13:29

Voor de 8.32 dan? Ik heb een Thema 2.0ie gereden, en die was een cheap ride, kwa onderhoud.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 26 nov, 2007 14:34

erm, yep, deed me erg denken aan de Citroen SM, die ook iedere 3000 tot 6000 km de garage in mocht voor ietwat TLC (Tender Loving Care). 8.32 is erg gevoelig voor het type bougie dat gebruikt wordt en moet regelmatig "schoongeblazen" worden ;-) Olie verversen was ook iets dat erg vaak voorkwam. Kortom, raspaard dat alleen maar presteerde als hij ook het beste kreeg....

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 26 nov, 2007 14:39

Ja, dat noemen zo ook wel karakter :P

Wat een ongekend mooie voiture is dit zeg. Weldadig interieur!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 26 nov, 2007 16:26

Oe... 8)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 26 nov, 2007 16:43

Die Italianen kunnen wel interieurs maken zeg, bah wat mooi!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 26 nov, 2007 17:45

Erg mooie Thema 8.32! Het interieur is werkelijk subliem, klasse! :)

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » ma 26 nov, 2007 17:48

Schtitterende auto!!!

Heb half jaren 90 zelf een Thema overwogen, maar het nooit aangedurfd. De proefritten in de V6 en vooral de 2.0 Turbo blijven me bij, in mijn toenmalig referentiekader een soort raketten op wielen. Deze roept ook weer dat 'wil-hebben' gevoel op (zwijmel...)

Plaats reactie