Stockholm --> here we come

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
taaffert
Geregistreerd lid

Stockholm --> here we come

Bericht door taaffert » di 30 okt, 2007 11:04

Aanstaande vrijdag vertrek ik met een stel vrienden naar Stockholm.

Wie heeft er goeie tips wat te zien en wat te doen? Ik ben nog nooit in Stockholm geweest. We zijn met z'n achten en allemaal ergens in de 20.

We vliegen heen en terug en hebben een hotel in de stad. Van daaruit kunnen we het een en ander ondernemen.
Dus onderdelenjacht e.d. zit er ff niet in ;)

Afbeelding

Thanks!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 30 okt, 2007 11:43

het is niet echt het seizoen, en je gezelschap is er misschien ook niet echt naar :P maar ik vind wafels met aarbeien en slagroom buiiten eten bij Drottningholm erg leuk. Skansen is ook niet helemaal voor dit gezelschap weggelegd.. :lol:

wat dan wel? de Ice Bar
http://europeforvisitors.com/europe/cou ... ce-bar.htm

Riddarholmen, Gamla Stan, het waterfront bij Skeppsholmen...

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 30 okt, 2007 11:54

Neem twee flessen sterk de neus mee om in te drinken, want daar is het onbetaalbaar en je moet ervoor naar 'de apotheek'. Bij de supermarkt hebben ze alleen van die light-biertjes (2,5%) :drunksingers:

Houd er bij het stappen verder rekening mee dat de echt dikke clubs vaak een onmogelijk deurbeleid hebben voor alles wat niet Zweedse elite is. Wij werden zowel voor Engelsen als Duitsers aangezien :evil: en dat werkte niet in ons voordeel...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 30 okt, 2007 12:03

Dat laatste hebben we vaker gehoord inderdaad. Erg jammer, maar we gaan het wel ervaren.

We nemen alleen handbagage mee, dus sterke drank is een 'no go'. Een iemand in het gezelschap neemt wel een koffer mee, omdat hij meteen door reist vanuit Stockholm naar London, maar denk niet dat daar nog veel flessen sterke drank in zullen passen ;)

Ice Bar is een goeie Jelger, gaan we doen. Gezien de weersvoorspellingen lijkt mij aardbeien met slagroom buiten eten niet de meest voor de hand liggende optie :P

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 30 okt, 2007 12:28

Absolut Ice Bar!! En overweeg een rondvaart van een paar uur. Lijkt oubollig, maar je gaat wel supersnel langs de hotspots van de stad en zo kom je op redelijk tijdsefficiente wijze aan behoorlijk wat leuke kiekjes voor thuis... Hou je tijd over om te..... Whatever! Veel plezier daar

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 30 okt, 2007 16:21

In een week heb je daar nog niet eens alle voor doorsnee toeristen geschikte bezienswaardigheden gezien.
Maar ja, zoals gezegd, het is niet echt seizoen en ik schaar jullie ook niet onder de doorsnee toeristen dus aan de gebruikelijk zaken aldaar je zal wel niet veel hebben :wink: .
Indien toch: Gamla Stan, de boulevard met oude schepen (op de weg daar vlakbij spotte Lian een hevig gekietelde gassende en rokende 96 vv nummers en een klassiek zoeklicht in rallyrode trim 8) ) , div musea wo Cornelis Vreeswijk-, het openlucht museum, de ferry van eiland naar eiland, oude trams enz enz.
Cornell

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 30 okt, 2007 16:54

En gezien de samenstelling van de groep zou ik ff checken in welke uitgaansgelegenheden de studentenchickies zich ophouden :P

Dirkson
Geregistreerd lid

Bericht door Dirkson » di 30 okt, 2007 17:29

Doe een stadsrondvaart (plm. een uur) en een stadsrondrit (eveneens plm. 1 uur) ook leuk is een langere boottocht meer landinwaarts of juist de andere kant op richting scherenkust. Aan boord kan van alles gegeten en gedronken worden.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 01 nov, 2007 21:27

We gaan het zien.

Ik neem m'n navi mee, het hotel staat erin (al opgezocht) en verder pluk de dag, we gaan gewoon veel lol hebben daar.
Eens zien of ik daar nog wat Saabjes kan spotten :P

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 01 nov, 2007 21:31

heen vliegen, terug rijden???? :naughty:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 01 nov, 2007 21:36

dasdaas schreef:heen vliegen, terug rijden???? :naughty:
In dat geval heb ik geen onderdak meer, persona non grata etc... etc...

Maarja, als ik wat zie gaat het wel kriebelen uiteraard :naughty:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 01 nov, 2007 21:41

Vanuit Eindhoven, das dus Ryanair en daar baal ik van.

Jij weet dan ook waar we landen...

Hadden eerst een andere aanbieding, vanuit Dortmund (geen probleem, met de leasert heen) naar écht Stockholm, maar te lang gewacht met boeken en dan konden we dat ook doen, maar niet meer met die maatschappij en was het € 450,- per persoon duurder.

Maar goed, een leuk weekend gaan we sowieso wel hebben, waar we ook langen, ook al is het Moscow :naughty:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 01 nov, 2007 21:44

Martijn Oosterom schreef:
Martijn Oosterom schreef:Welke maatschappij vlieg je Taaf??
?
het is zo low-budget dat het nog geen naam heeft Martijn :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 01 nov, 2007 21:58

Martijn Oosterom schreef:Je komt inderdaad ver buiten Stockholm aan :roll:
Had je met de blauwe gevlogen, had ik nog wat voor je kunnen regelen :wink:
Zegt ie nu!!! 8)

Eerste aanbieding was zo goed, nog minder dan we nu kwijt zijn, maarja, te lang getreuzeld.

Ach, das enige minpuntje, verder mooi hotel enzo, midden in het centrum, kilometertje van centraal station vandaan, gaat helemaal goedkomen.
beerchug:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 03 nov, 2007 23:55

Echt ongelofelijk gaaf hier. Sta nu in een van de hipste clubs van Stockholm, de Spy Bar. Check maar eens op internet. Tot nu toe bestond het hier uit slapen, eten en drinken. Misschien morgen wat cultureels doen, maar ik sluit niet uit dat dat niet gebeurd.
Groet uit Stockholm

taaffert, powertje, boon en voor het forum nog onbekende lieden

Plaats reactie