zijn er ook (ex) militairen aanwezig
-
bertus06
- Geregistreerd lid
zijn er ook (ex) militairen aanwezig
semper fi , of zoiets
heb gedient 1970/1979
marn.no 40348
zitten er nog , de echte
mvg bert
heb gedient 1970/1979
marn.no 40348
zitten er nog , de echte
mvg bert
-
Geert9000cse1997
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Opleidngscentrum Koninklijke Marechaussee te Apeldoorn, lichting 90-6.
103 Eskadron Koninklijke Marechaussee te Wezep (onder Zwolle).
Helaas kreeg ik een chauffeur toegewezen als Wachtmeester (= Sergeant).
Edit: voluit geschreven voor de duidelijkheid
Overigens was de taak van het dienstplichtige deel van de KMar voornamelijk het begeleiden van militaire colonnes, meestal naar Duitsland. En daarbij kwam veel verkeerregelen bij kijken.
Helaas kreeg ik een chauffeur toegewezen als Wachtmeester (= Sergeant).
Edit: voluit geschreven voor de duidelijkheid
Overigens was de taak van het dienstplichtige deel van de KMar voornamelijk het begeleiden van militaire colonnes, meestal naar Duitsland. En daarbij kwam veel verkeerregelen bij kijken.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
-
Geert9000cse1997
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
Geert9000cse1997
- Geregistreerd lid
-
Willy en Peter
- Geregistreerd lid
Lichting 85-4. Opgekomen in Blerick (Frederik Hendrik Kazerne), opleiding tot 1-tonner chauffeur (Daf YA-126). Daarna drie maanden opleiding Verbindingsdienst in Ede (Elias Beekman Kazerne). Tot slot negen maanden parate hap in Eibergen (Kamp Holterhoek) als chauffeur/radiotelegrafist-telexist bij 541 Vbdbat/D-cie/Rd-peleton.
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
-
RonaldD
- Geregistreerd lid
Mijn militaire geschiedenis:
nov 1969 - mei 1970, Bussum: SRO-Int (School Reserve-Officieren Intendance), lichting 69-6, werd daarna Vaandrig;
mei 1970 - okt 1976, Ermelo:
Officier Civiele Vakopleidingen, begeleiding (burger-) opleidingen en studies t.b.v. TS-ers en andere Kort-Verbanders;
Commandant Spoorwegverkeersbegeleiding, begeleiden van militaire treinen naar het bekende gebied in de noord-Duitse laagvlakte (in tijden van oorlog en -dreiging het gebied wat NL zou innemen ter verdediging);
Plaatsvervangend Compagniescommandant;
de eerste 2 jaar als 2e Luitenant, daarna 1e Luitenant.
Vervolgens in Den Haag: Diverse Kapitein- en Majoorfuncties, waaronder Personeelsconsulent, Personeelschef, tijdje voor de Marine als Hoofd Bureau Marinebedrijven, Organisatiemedewerker, Organisatie Adviseur en laatstelijk als Hoofd Organisatie t.b.v. het Legerkorps, begeleiding van reorganisaties van onderdelen van het Legerkorps (inclusief functiewaardering en het bepalen van soort en aantal personeel en materieel.
Na de zoveelste reorganisatie binnen de "Haagse "Staf", gebruik gemaakt van een soort VUT-regeling.
Nou, dat was het wel in a "nut-shell".
nov 1969 - mei 1970, Bussum: SRO-Int (School Reserve-Officieren Intendance), lichting 69-6, werd daarna Vaandrig;
mei 1970 - okt 1976, Ermelo:
Officier Civiele Vakopleidingen, begeleiding (burger-) opleidingen en studies t.b.v. TS-ers en andere Kort-Verbanders;
Commandant Spoorwegverkeersbegeleiding, begeleiden van militaire treinen naar het bekende gebied in de noord-Duitse laagvlakte (in tijden van oorlog en -dreiging het gebied wat NL zou innemen ter verdediging);
Plaatsvervangend Compagniescommandant;
de eerste 2 jaar als 2e Luitenant, daarna 1e Luitenant.
Vervolgens in Den Haag: Diverse Kapitein- en Majoorfuncties, waaronder Personeelsconsulent, Personeelschef, tijdje voor de Marine als Hoofd Bureau Marinebedrijven, Organisatiemedewerker, Organisatie Adviseur en laatstelijk als Hoofd Organisatie t.b.v. het Legerkorps, begeleiding van reorganisaties van onderdelen van het Legerkorps (inclusief functiewaardering en het bepalen van soort en aantal personeel en materieel.
Na de zoveelste reorganisatie binnen de "Haagse "Staf", gebruik gemaakt van een soort VUT-regeling.
Nou, dat was het wel in a "nut-shell".
-
WMB
- Geregistreerd lid
Hé, daar zat ik ook. Een van de laatste lichtingen dienstplichtigen, 94-5. In Wezep wel bij 41 Eskadron.aZuL2001 schreef:Opleidngscentrum Koninklijke Marechaussee te Apeldoorn, lichting 90-6.
Veel verkeerregelen was meestal tot vervelens toe in de MB bus of jeep hangen...! Duitsland is heeeel ver weg als je urenlang met 80km/u achter een trosje diepladers met leopards rijd.aZuL2001 schreef:Overigens was de taak van het dienstplichtige deel van de KMar voornamelijk het begeleiden van militaire colonnes, meestal naar Duitsland. En daarbij kwam veel verkeerregelen bij kijken.
-
gj900
- Donateur (9x)

Lichting 88-5. Rij-opleiding in Venlo gehad en daarna paraat in 45PAINFBAT te Steenwijk in de Johan vd Kornputkazerne (daarna asielzoekercentrum geworden en nu op de nominatie voor afbraak heb ik gehoord...). Leuke tijd waarin ik in de onvolprezen DAF 4-tonner de BeNeLux en Duitsland onveilig heb gemaakt gedurende de vele oefeningen waarvoor ik kleding en voedsel aan moest voeren...