Theo van Gogh RIP
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Theo van Gogh RIP
wat leven we toch onderhand in een bananenrepubliek! Het feit dat zachte heelmeesters (lees: slap en tolerant zogenaamd politiek correct het land besturen door politici) stinkende wonden maken is vanochtend wel weer op gruwelijke wijze bevestigd. Democratie en vrijemeningsuiting zijn andermaal ernstig aangetast!
Theo van Gogh, 47 jaar is in A'dam (nabij saabgarage Artis; om er toch maar een nutteloze saabtwist aan te geven) vermoord door een man met arabisch uiterlijk. Het schijnt zelfs dat een wegkruipende en stervende Van Gogh nog minutenlang in de ogen gekeken is door zijn moordenaar die voorovergebogen over het lichaam heeft gestaan. En als toegift een mes, met daaraan gespiest een pamflet, in de stervende achtergelaten heeft.
Ik volg Theo van Gogh al jaren, meestal via zijn website wwww.theovangogh.nl en ik ga deze 'agent prvocateur' erg missen in het media-landschap.
Een hele zwarte dag voor Nederland... kan er niets anders van maken. Ik zou een ieder hier willen oproepen om toch vooral zijn laatste film (net klaar) 0605 over de moord op Pim Fortuin te gaan kijken; een mooi posthuum eerbetoon mbt het verlies een markant man én het verlies van een Nederland waarin alles gezegd kan worden.
Theo van Gogh, 47 jaar is in A'dam (nabij saabgarage Artis; om er toch maar een nutteloze saabtwist aan te geven) vermoord door een man met arabisch uiterlijk. Het schijnt zelfs dat een wegkruipende en stervende Van Gogh nog minutenlang in de ogen gekeken is door zijn moordenaar die voorovergebogen over het lichaam heeft gestaan. En als toegift een mes, met daaraan gespiest een pamflet, in de stervende achtergelaten heeft.
Ik volg Theo van Gogh al jaren, meestal via zijn website wwww.theovangogh.nl en ik ga deze 'agent prvocateur' erg missen in het media-landschap.
Een hele zwarte dag voor Nederland... kan er niets anders van maken. Ik zou een ieder hier willen oproepen om toch vooral zijn laatste film (net klaar) 0605 over de moord op Pim Fortuin te gaan kijken; een mooi posthuum eerbetoon mbt het verlies een markant man én het verlies van een Nederland waarin alles gezegd kan worden.
-
brinky
- Donateur

Re: Theo van Gogh RIP
Ik wil deze man niet verdedigen, maar die conclusie mag je pas trekken als deze bewuste man schuldig is bevonden. Ook dat is een onderdeel van onze rechtstaat.Theo van Gogh, 47 jaar is in A'dam (nabij saabgarage Artis; om er toch maar een nutteloze saabtwist aan te geven) vermoord door een man met arabisch uiterlijk.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Wat mij nog het meest pijn doet is dat we dan wel in een democratie leven maar dat er van vrijheid van meningsuiting niets meer over is. Dit is al de tweede moord in zeer korte tijd die zeer vermoedelijk met de standpunten van de slachtoffers te maken had. En ik ben bang dat Theo van Gogh niet de laatste persoon zal zijn die om vergelijkbare redenen om het leven wordt gebracht.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

klopt Brinky, je hebt gelijk!
Heb net de persconferentie gezien en de verdachte (=mogelijke dader) is een 26 jarige man met zowel Nederlandse als marokaanse nationaliteit.
Heb net de persconferentie gezien en de verdachte (=mogelijke dader) is een 26 jarige man met zowel Nederlandse als marokaanse nationaliteit.
-
B235R
- Lid van verdienste
jammer dat die gozer in zijn poten is geschoten en niet zo'n 50 c.m. hoger.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Ik vind het zowieso knap dat ze hem in zijn been hebben geschoten aangezien de verdachte een soort van jurk aanhad waardoor je de benen niet kan zien. Dat wil zeggen dat die agenten of een toevalstreffer op de juiste plek hebben gehad of zeer hun best hebben gedaan juist op de benen te richten. Als je op de romp schiet heb je meer kans van raken maar is de kans groter dat je de verdachte dodelijk treft. En uiteindelijk moet verdachte nog wel schuldig worden bevonden en een veroordeling krijgen van de rechter. En dat we dit figuur maat nooit terug mogen zien in de maatschappij. Al vrees ik dat hij weer binnen 10 jaar op straat staat.B235R schreef:jammer dat die gozer in zijn poten is geschoten en niet zo'n 50 c.m. hoger.
-
B235R
- Lid van verdienste
voor een nederlandse agent is het idd wel een prestatie raak te schieten.
maar mocht hij dodelijk geraakt zijn, dan was dat niet zo'n probleem aangezien hij de politie ook probeerde te raken.
maar mocht hij dodelijk geraakt zijn, dan was dat niet zo'n probleem aangezien hij de politie ook probeerde te raken.
NU.nl schreef:Tijdens de achtervolging door het Oosterpark werd heen en weer geschoten. Een motoragent raakte daarbij gewond, de dader werd in zijn been geschoten. De dader is overgebracht naar het ziekenhuis. De politie heeft het gebied hermetisch afgesloten.
Style ik ben het helemaal met je eens.Style & Co on the mov schreef:wat leven we toch onderhand in een bananenrepubliek! Het feit dat zachte heelmeesters (lees: slap en tolerant zogenaamd politiek correct het land besturen door politici) stinkende wonden maken is vanochtend wel weer op gruwelijke wijze bevestigd. Democratie en vrijemeningsuiting zijn andermaal ernstig aangetast!
-
brinky
- Donateur

Als deze Marokaanse man daadwerkelijk de dader is en deze moord met 'arabische motieven' heeft gepleegd, zal dit weer een flinke discussie worden.Style & Co on the mov schreef:klopt Brinky, je hebt gelijk!
Bedoel je hiermee zijn ballen of zijn hoofd? In het eerste geval kan ik het wel met je eens zijn...B235R schreef:jammer dat die gozer in zijn poten is geschoten en niet zo'n 50 c.m. hoger.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Bananenrepubliek? Daar lijkt het wel op. De huidige regering politiek correct noemen? Geenzins. Ik denk dat juist door de huidige verharding van de regering Balkenende 2 juist meer bijdraagt aan het creeren van een bananen republiek. Weinig ruimte meer voor nuances, ivoren toren besturing lijkt me meer sprake van.Free Style schreef:wat leven we toch onderhand in een bananenrepubliek! Het feit dat zachte heelmeesters (lees: slap en tolerant zogenaamd politiek correct het land besturen door politici) stinkende wonden maken is vanochtend wel weer op gruwelijke wijze bevestigd. Democratie en vrijemeningsuiting zijn andermaal ernstig aangetast!
Lijkt me dat de Politie met een vooruitziende blik te werk is gegaan. Het is wel heel erg middeleeuws om de (vooralsnog) vermeende dader per direct neer te knallen. Ik denk overigens dat (afhankelijk van welke eenheid er opereerde, reguliere politie, Arrestatie Team, BSB of BBS) ze wel degelijk in staat zijn om iemand meteen dodelijk te raken.jammer dat die gozer in zijn poten is geschoten en niet zo'n 50 c.m. hoger.
Feit blijft dat dit niet bijdraagt aan een maatschappelijke danwel politieke klimaatsverbetering. Er zullen weer massa's mensen de meest domme dingen gaan uitkramen en zich laten leiden door die onderbuikgevoelens die vormgegeven zullen worden door slechte journalistiek, stemmingmakerij en klinkklare xenofobie. Angst zal de grote gemene deler worden in de hoofden van alle betrokken partijen....Voor zover daar niet al sprake van is.
De wereld gaat naar de verd*mmenis
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Mensen, mensen...
Theo van Gogh is neergeschoten en -gestoken. Ik moet zeggen dat ik er geen moment van wakker lig, maar da's meer omdat ik nou niet bepaald een fan ben van TvG.
Los daarvan: we hebben nog steeds vrijheid van meningsuiting. Dat een of andere gek TvG neersteekt doet daar niets aan af. Misschien kent hij die wandelende onderkin helemaal niet eens. Bovendien is er aan een vrije meningsuiting al sinds jaar en dag een risico verbonden en TvG nam dat voor lief door continu in de publiciteit te treden, daarmee niet suggererende dat het terecht is dat hij is neergeschoten.
Jullie stellen al een dader en een motief vast, terwijl hierover officieel nog niets bekend is! Als ik de groenteboer neersteek, lust ik dan zijn aardappels niet?
Ergo: ik zie niet in waarom onze vrijheid van meningsuiting hierdoor beperkt is of wordt. Daarvan is pas sprake als er een algemeen verbod op vvm geldt en dat is niet het geval. De dader zal dan ook bestraft worden. Er worden tegenwoordig mensen neergestoken omdat ze geen voorrang verlenen aan een zebra-ganger. Dat heeft toch ook niets met vvm te maken?
Zet je reacties om in actie: Kijk om je heen en bied je medemens de helpende hand, vraag een allochtoon eens de weg in plaats van een blanke, spreek de buurvrouw eens aan en je bent al een heel eind op weg om de samenleving draaglijker te maken. Gekken lopen er altijd rond. Zelfs in Groningen.
Ewout.
Theo van Gogh is neergeschoten en -gestoken. Ik moet zeggen dat ik er geen moment van wakker lig, maar da's meer omdat ik nou niet bepaald een fan ben van TvG.
Los daarvan: we hebben nog steeds vrijheid van meningsuiting. Dat een of andere gek TvG neersteekt doet daar niets aan af. Misschien kent hij die wandelende onderkin helemaal niet eens. Bovendien is er aan een vrije meningsuiting al sinds jaar en dag een risico verbonden en TvG nam dat voor lief door continu in de publiciteit te treden, daarmee niet suggererende dat het terecht is dat hij is neergeschoten.
Jullie stellen al een dader en een motief vast, terwijl hierover officieel nog niets bekend is! Als ik de groenteboer neersteek, lust ik dan zijn aardappels niet?
Ergo: ik zie niet in waarom onze vrijheid van meningsuiting hierdoor beperkt is of wordt. Daarvan is pas sprake als er een algemeen verbod op vvm geldt en dat is niet het geval. De dader zal dan ook bestraft worden. Er worden tegenwoordig mensen neergestoken omdat ze geen voorrang verlenen aan een zebra-ganger. Dat heeft toch ook niets met vvm te maken?
Zet je reacties om in actie: Kijk om je heen en bied je medemens de helpende hand, vraag een allochtoon eens de weg in plaats van een blanke, spreek de buurvrouw eens aan en je bent al een heel eind op weg om de samenleving draaglijker te maken. Gekken lopen er altijd rond. Zelfs in Groningen.
Ewout.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Als je met een vuurwapen en mes op pad gaat als Marokkaanse man in gewaad en je steekt/schiet iemand als Theo van Gogh dood om vervolgens een mes of meerdere messen te gebruiken om een pamflet op hem te steken dan ken je die persoon echt wel.Ewout900 schreef:Mensen, mensen...
Ewout.
Voor mijn persoontje wordt ik niet zozeer in mijn vrijheid van meningsuiting beperkt maar mensen die regelmatig in de media zijn te vinden kunnen kennelijk hun kritiek/mening niet ongestraft meer uitten. Ze lopen vervolgens de kans om vanwege hun kritiek/mening door een of andere idioot vermoord te worden.
Zowieso voel ik er niets voor om te letten op iemands huidskleur of geloof als ik de weg wil vragen, ik vraag liever de weg aan een ieder die ik als eerste tegenkom en waarvan ik het vermoeden heb dat hij/zij de weg kent en mij wil helpen.
"Positieve" discriminatie ben ik een gigantische tegenstander van. Men denkt namelijk dat men hiermee mensen helpt maar uiteindelijk willen mensen gewoon net zo behandeld worden als elke andere persoon. Bovendien heb je altijd een groep die "positieve" discriminatie misbruikt om hun zin te krijgen.
Ik beoordeel mensen voornamelijk op hun gedrag en kwaliteiten en niet op welk kleurtje ze hebben of welk geloof ze aanhangen.
Deze moorden hebben niets te maken met de huidige regering, de moord op Fortuyn was namelijk onder het laatste paarse kabinet en dit is iets wat het resultaat is van meer dan 30 jaar verslonzen en doorschuiven van problemen. En zelfs nu deze verschrikkelijke dingen gebeuren zal men verder gaan met verslonzen en doorschuiven, net zo lang tot de bom goed ontploft.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Mijn punt is dat jij en ik dat risico net zo goed lopen zodra er een gestoorde gek over straat loopt.dpw_vd_wijk schreef:Voor mijn persoontje wordt ik niet zozeer in mijn vrijheid van meningsuiting beperkt maar mensen die regelmatig in de media zijn te vinden kunnen kennelijk hun kritiek/mening niet ongestraft meer uitten. Ze lopen vervolgens de kans om vanwege hun kritiek/mening door een of andere idioot vermoord te worden.
Exactly my point, maar ik las in het condoleanceregister alweer allerlei onzinnige opmerkingen over 'snap je nu waarom ik een hekel heb aan Marokkanen' en zo. Maar eerlijk: van wie verwacht je eerder dat hij de weg weet en je deze ook nog kan wijzen: van een autochtoon of van een ogenschijnlijk allochtoon? En wat zegt de praktijk?dpw_vd_wijk schreef:Zowieso voel ik er niets voor om te letten op iemands huidskleur of geloof als ik de weg wil vragen, ik vraag liever de weg aan een ieder die ik als eerste tegenkom en waarvan ik het vermoeden heb dat hij/zij de weg kent en mij wil helpen.
Same here.dpw_vd_wijk schreef:"Positieve" discriminatie ben ik een gigantische tegenstander van.
Ik verwacht niet dat de bom gaat ontploffen. Misschien is dat ook wel het probleem... Ik treur echter wel bij de zinloze stille tocht, die vanavond weer gehouden gaat worden. Niet zinloos uit het oogpunt van de verwerking van dit verschrikkelijke voorval; wel zinloos uit het oogpunt van 'aandacht vragen voor zinloos geweld'.dpw_vd_wijk schreef:En zelfs nu deze verschrikkelijke dingen gebeuren zal men verder gaan met verslonzen en doorschuiven, net zo lang tot de bom goed ontploft.
Ik hou erover op, er is alweer veel te veel aandacht aan besteed. Uiteindelijk denken wij normale mensen er toch hetzelfde over en toch gebeurt het.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Ik vind het echt walgelijk wat er is gebeurt. Echt een fan van Theo was ik niet direct, soms waren z'n uitspraken misschien te lomp, van de andere kant ook wel goed, schudde de mensen wakker en zette ze aan het denken. Het moet gewoon niet kunnen dat iemand om zijn mening wordt vermoord.
Het is nu wel tijd dat er meer actie komt in de vorm van radicale imams het land uit etc. Dit gebeurt in diverse Europese landen al lang.
Verder hoop ik dat mensen echt zien wat er gebeurt is en het niet over 1 of 2 weken alweer min of meer vergeten zijn, maar wel echt beseffen dat er heel wat moet veranderen binnen de ''samenleving''.
Het is nu wel tijd dat er meer actie komt in de vorm van radicale imams het land uit etc. Dit gebeurt in diverse Europese landen al lang.
Verder hoop ik dat mensen echt zien wat er gebeurt is en het niet over 1 of 2 weken alweer min of meer vergeten zijn, maar wel echt beseffen dat er heel wat moet veranderen binnen de ''samenleving''.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
heel triest allemaal maar nederland laat zich toch niet gek maken
door EEN gek die niet voor rede vatbaar is?
door EEN gek die niet voor rede vatbaar is?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Het was toch allemaal zo slecht onder Paars volgens het Volk??
zeur dan ook niet zo...
De Nederlandse burger is zelf de weg kwijt in al zijn eigen gekte - alle hetzes van de laatste paar jaar zijn gewoon een gevolg van de enorme verwende kind houding van de burger en een ander het licht niet gunnen.
daar doet deze verschrikkelijke wandaad totaal geen afbreuk aan.
Deze zaak dient niemand, niet de goedbedoelende immigrant, niet de Nederlandse burger die de conclusies alweer klaar heeft liggen, en niet de slachtoffers van datgeen Van Gogh recentelijk samen met Hirsi Ali terecht onder de aandacht probeerde te brengen.
er zijn hier alleen maar verliezers mee, en het zou het land dan ook sieren om geen slechte sier te maken met dit. maar kom daar nog maar eens om bij de Burger...
zeur dan ook niet zo...
De Nederlandse burger is zelf de weg kwijt in al zijn eigen gekte - alle hetzes van de laatste paar jaar zijn gewoon een gevolg van de enorme verwende kind houding van de burger en een ander het licht niet gunnen.
daar doet deze verschrikkelijke wandaad totaal geen afbreuk aan.
Deze zaak dient niemand, niet de goedbedoelende immigrant, niet de Nederlandse burger die de conclusies alweer klaar heeft liggen, en niet de slachtoffers van datgeen Van Gogh recentelijk samen met Hirsi Ali terecht onder de aandacht probeerde te brengen.
er zijn hier alleen maar verliezers mee, en het zou het land dan ook sieren om geen slechte sier te maken met dit. maar kom daar nog maar eens om bij de Burger...