Saab Aero of Volvo T5R??

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Amazon
Geregistreerd lid

Saab Aero of Volvo T5R??

Bericht door Amazon » ma 30 jul, 2007 22:50

Ik ben weer eens wat om me heen aan het kijken.

Op zich doet mijn 9-5 het prima, dus ik hoef niet.

In het verleden heb ik een Volvo 850 estate gehad en een V70, beide 2.5 10 klepper met 140 PK, beide op LPG.

Destijds, maar nu nog steeds ben ik helemaal weg van de T5R. De V70R vind ik toch wat minder mooi geloof ik.

Voor een T5R moet ik terug naar een auto uit 1995. De andere optie is t.z.t. een 9-5 Aero. Dan heb ik het over een auto uit minimaal 2001 (heb ik nu ook).

Het lijkt een gekke vergelijking, maar wat ik eigenlijk wil is een moderne auto die toch al een beetje een klassieker status heeft.

Wat vinden jullie?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 30 jul, 2007 22:55

Tja, ik ben een Saab liefhebber in hart en nieren, maar een Volvo 850 T5-R of R kan mij ook heel erg bekoren, de vijfcilinder Turbo's zijn onverwoestbaar en rete snel, de 9-5 Aero is wat mij betreft naast de 9000 Aero de ultieme Saab, hij ziet er fantastisch uit (zeker een MY2001 Estate met dakspoiler), super prestaties, goed gebouwd, toch weer een stuk moderner dan de 850, tja; ondanks de charmes van de Volvo zou ik persoonlijk voor de Saab gaan.

In iedergeval succes met de overweging, het lijkt mij een hele leuke!

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » di 31 jul, 2007 9:42

ik zou vanwege de leeftijd van de auto voor de Saab gaan, als je echter een V70 R op de kop zou kunnen tikken, zou ik het moeilijker vinden...

Caspar

Bericht door Caspar » di 31 jul, 2007 9:52

heb destijds ook naar een 850 t5-r gekeken..super auto's alleen vind ik het verbruik erg hoog...zeker binnen de bebouwde kom..Maar zo'n t5-r blijft een gruwelijk mooie auto..Een v70- r kan mij al veel minder bekoren..geen turbo meter en vind het minder spectaculair..Zou gaan kijken voor een 9.5 aero en die leuk aankleden met mooie hirsch velgen..

9000H
Geregistreerd lid

Re: Saab Aero of Volvo T5R??

Bericht door 9000H » di 31 jul, 2007 10:24

Amazon schreef:.....een moderne auto die toch al een beetje een klassieker status heeft.
Ik vind deze Volvo veel meer klassieker dan welke 9-5 aero dan ook, er stond er vroeger een bij een Volvo dealer in Luik, elke keer als we op vakantie gingen was het even kwijlen daar in dat straatje met al die autodealers....

Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 31 jul, 2007 10:26

maar zoooo gevoelig voor zonafbraak dat geel.

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » di 31 jul, 2007 10:27

Prachtige bak doe Volvo, en naar mijn persoonlijke mening mooier dan een 9-5.

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » di 31 jul, 2007 16:38

Grappig dat er ook hier best wel liefhebbers voor de T5R zijn.

Die Cream Yellow is wel apart, maar zou niet mijn eerste keus zijn.

Liefst een zwarte, maar een Dark Olive Pearl is ook best mooi en dan heb je gelijk alle kleuren gehad.

De 850R is wat minder sportief qua onderstel en uitrusting, maakt verder niet zoveel uit. De V70R oogt wat gewoner, maar is ook zeker een beest en mét turbo en eventueel AWD.

Ik moet er nog maar es goed over nadenken. De vraag is dan ook of dit i.p.v. de Cabrio of de 9-5 moet komen. Omdat de 9-5 op LPG loopt en ik toch bijn 30K per jaar rijd, lijkt me dat geen goed plan.

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » za 06 okt, 2007 20:35

De kogel is door de kerk, het is een Volvo 850 T-5R geworden! 8)

Afbeelding

Ik ben toch voor een gele gegaan, omdat ik dat eigenlijk dé kleur vind voor een T-5R.

Dat betekent dat ik voorlopiog ook afscheid neem van het forum, omdat ik zowel mijn 900 Cabrio als mijn 9.5 Estate verkocht heb. :cry:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 06 okt, 2007 20:38

Gefeliciteerd! :D Ziet er erg fraai uit op de foto, heb je meer informatie?
En is het een automaat?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 06 okt, 2007 21:06

hele mooie bak! met die 850 heeft Volvo destijds het fundament voor haar huidige succes gelegd

(9000 aero is wel de snellere vd 2 maar dit geheel terzijde)

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » za 06 okt, 2007 21:10

Dankje!

Ik heb hem nog niet, dit is exact dezelfde.

Helemaal origineel, niks aan verprutst of veranderd.

Van de tweede eigenaar, 244K, automaat.

Die automaat maakt hem nog wat minder snel :wink: .

Misschien ooit nog een andere chip. 8)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 07 okt, 2007 0:41

vette bak! 8) nu nog even op zoek naar V70 achterlichten! :wink:

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » zo 07 okt, 2007 0:59

(9000 aero is wel de snellere vd 2 maar dit geheel terzijde)
Niet als je een sedan hebt, die is beter vergelijkbaar met een 9000. 8)

Blijft overigens ook mijn favo Volvo, cream yellow estate. 8)

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » zo 07 okt, 2007 12:03

Tja, V70 achterlichten....

En daarna andere pinkers, andere koplampen?

Ik vind dat juist de T-5R origineel moet blijven. Heb ze ook al gezien met Black-chrome en chrome lichten voor en achter, jammer.

V70 achterlichten en zijpinkertjes in smoke vind ik inderdaad wel wat mooier dus is een overweging.

Plaats reactie