Alle 98 benzine wel zo'n beetje verstookt. Conclusies: een + voor BP Ultimate, een - voor Total en -- voor V-power (da's louter omdat ik Shell een *&#@# bedrijf vind) de rest 'neutraal'.
Afgelopen week maar eens een paar keer achter elkaar Tinq 98 getankt. (Om de hoek, goedkoop (relatief dan) en er staat nooit een hond te tanken, dus lekker snel klaar.) En nou kan m'n verbeelding me parten spelen ... maar mn T16 rijdt erop als een tierelier. Motor draait mooi soepel, trekt als een lier. Aangenaam verrast.
Iemand soortgelijk ervaringen .. ?
Tinq
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: Tinq
Ligt aan het weer....Marknett schreef:Alle 98 benzine wel zo'n beetje verstookt. Conclusies: een + voor BP Ultimate, een - voor Total en -- voor V-power (da's louter omdat ik Shell een *&#@# bedrijf vind) de rest 'neutraal'.
Afgelopen week maar eens een paar keer achter elkaar Tinq 98 getankt. (Om de hoek, goedkoop (relatief dan) en er staat nooit een hond te tanken, dus lekker snel klaar.) En nou kan m'n verbeelding me parten spelen ... maar mn T16 rijdt erop als een tierelier. Motor draait mooi soepel, trekt als een lier. Aangenaam verrast.
-
Oosthoek
- Donateur

Of wellicht aan haar humeur. De mijne doet het naar willekeur goed of slecht. Ik schaar het inmiddels onder 'karakter'.marq101 schreef:Ligt aan het weer....Marknett schreef:Alle 98 benzine wel zo'n beetje verstookt. Conclusies: een + voor BP Ultimate, een - voor Total en -- voor V-power (da's louter omdat ik Shell een *&#@# bedrijf vind) de rest 'neutraal'.
Ik tank overigens hoofdzakelijk 95. Wilde vorige keer 98 tanken, deed die pomp het niet. Toen maar weer 95 ingegoten. Misschien was het een voorteken
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Dat heb ik ook! Als ik in mijn 99 (met 90-blok, dus mag euro95) 98 gooi dan rij ik 1-10/11. Op euro95 rij ik 1/11,5. Afhankelijk van de pomp wel last van nadieselenjosephine schreef:ik tank in Duitsland wel eens 91 octaan voor de 2.1 en hij lijkt daar op één of andere maffe manier zuiniger op te lopen dan op 95 octaan
-
Marknett
- Lid van verdienste
Juist, waarheid als een koe.marq101 schreef:Ligt aan het weer....
Toch ... afgelopen week zowel met fris/vochtig ent warm/droog weer gereden en in beide omstandigheden had ze er veel zin in. (natte-vinger-wetenschap, ik geef het toe)
Humeur / karakter zijn inderdaad gekende prestatie factoren ...Oosthoek schreef:Of wellicht aan haar humeur. De mijne doet het naar willekeur goed of slecht. Ik schaar het inmiddels onder 'karakter'.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Alleen kan je er niet maandelijks de klok op gelijk zettenmarq101 schreef:Het zijn net w**ven....excusez le motMarknett schreef:Humeur / karakter zijn inderdaad gekende prestatie factoren ...Oosthoek schreef:Of wellicht aan haar humeur. De mijne doet het naar willekeur goed of slecht. Ik schaar het inmiddels onder 'karakter'.