Kop lek?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Oostland
Geregistreerd lid

Kop lek?

Bericht door Oostland » wo 11 jul, 2007 23:41

Oke, ehm vloeken in de kerk
BMW :P

K heb dus nogal last van een drap genaamd white sludge, dus koelwater en olie in een, zowel in het het koel als in het olie systeem

Dus nieuwe pakking op gehaald ,en de hele shit
Vandaag ding uit elkaar gesleuteld, was de pakking nog dik in orde, en de kop was ook niet krom.

Dus morgen de kop naar de perser, die gaat even kijken of er ok scheuren in zitten, maar....

Bij het kopen van de kopbouten, kwam ik er achter dat eigelijk vlak na de productie er een modalisering (ben even het juiste woord kwijt) kwam op de kopbouten, de rekbouten gingen er uit, en er kwamen bouten voor in de plaats die je tot 3 keer toe kunt gebruiken. (in weze ook rek)

Maar in mijn kop zaten de oude bouten nog, alleen leken ze iets uitgerekt te zijn, door het kleine lengte verschil
en er zat een zo goed als nieuwe pakking onder, kan het zijn dat die vervangen is, en dat door het hergebruik van de oude bouten de kop als het ware wat los komt te zitten???

Of had je bij Saab geen rekbouten :lol:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 11 jul, 2007 23:57

Modificatie :wink:

Heb je een 6 cyl. of een 518?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Kop lek?

Bericht door jwaterink » do 12 jul, 2007 0:07

Oostland schreef: Maar in mijn kop zaten de oude bouten nog, alleen leken ze iets uitgerekt te zijn, door het kleine lengte verschil
en er zat een zo goed als nieuwe pakking onder, kan het zijn dat die vervangen is, en dat door het hergebruik van de oude bouten de kop als het ware wat los komt te zitten???

Of had je bij Saab geen rekbouten :lol:
Als je oude eenmalig gebruik rekbouten opnieuw op de correcte methode natrekt dan breken die klotedingen af, omdat de rek eruit is. Gezien jij dus nu nog oude eenmalig gebruik bouten aantreft zal dit niet het geval zijn.

White sludge zoals jij het omschrijft (ik noem die zooi gewoon mayo) kan ook komen van weinig rijden of veel stadsverkeer. Dan is de condens niet goed uit het blok verdampt en slaat neer als witte smurrie.

Paul99
Geregistreerd lid

Re: Kop lek?

Bericht door Paul99 » do 12 jul, 2007 9:17

jwaterink schreef:White sludge zoals jij het omschrijft (ik noem die zooi gewoon mayo) kan ook komen van weinig rijden of veel stadsverkeer. Dan is de condens niet goed uit het blok verdampt en slaat neer als witte smurrie.
idd. Als je geen olie in het koelsysteem had, geen witte pluimen uit de uitlaat, borrels in het koelsysteem, temperatuurproblemen oid, en wel veel kleine stukjes in de stad rijdt. Dan ben ik bang dat je de kop voor niets er af hebt gehaald. Een mooi ritje op de snelweg was voldoende om de mayo te verhelpen. :?

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 12 jul, 2007 10:21

na nee pfuu k had ook echt olie in het koelsysteem, behoorlijk aan de kook ook, en veel verlies van de koelvloeistof, dat het olie en koel kanaal samen werken is wel vrij duidelijk, alleen nu moet ik er nog achter komen hoe.

En het is een 520, dus een kleine 6 cilinder

Nou ja ik ga hem nu sowieso afpersen, aangezien ik hier en elders reactie's krijg dat het niet aan de bouten kan liggen
weet toevallig iemand nog een goed(koop) adresje in de beurt van Grunn?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 12 jul, 2007 10:26

Probeer even Dijk Automaterialen en Motorrevisie - Struisvogelstr 13 9713BT Groningen - 0503141888

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » do 12 jul, 2007 10:56

Bekend euvel van de bmw 6 cilinders,kapotte koppen,koppakkingen.
Altijd wel wat.
Daarom rijd ik nu SAAB.
Loopt hij toevallig op LPG.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 12 jul, 2007 11:48

waxle schreef:Probeer even Dijk Automaterialen en Motorrevisie - Struisvogelstr 13 9713BT Groningen - 0503141888
idd

Gelijke prijzen (en verhalen, zelf geen ervaring) bij Ausma in Roden.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 12 jul, 2007 15:31

Ben net ff bij van Dijk geweest, die zijden, net als iedere andere man die ooit een 6 cilinder BMW heef gehad dat hij heel best gescheurd kon zijn, en mijn nokkenas zag er ook niet al te best uit, dus k haal een andere inclusief nokenas.

Ze wouden het wel afpersen, alleen ze zijden dat het zonde was van mij geld, toch wel heel eerlijk

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 12 jul, 2007 15:40

Eerlijke reactie inderdaad. Succes!

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » do 12 jul, 2007 16:44

Oostland schreef:Ben net ff bij van Dijk geweest, die zijden, net als iedere andere man die ooit een 6 cilinder BMW heef gehad dat hij heel best gescheurd kon zijn, en mijn nokkenas zag er ook niet al te best uit, dus k haal een andere inclusief nokenas.

Ze wouden het wel afpersen, alleen ze zijden dat het zonde was van mij geld, toch wel heel eerlijk
vaak met die 6 cylinder lijn motoren ergens bij 5e en 6e cilinder, kunnen bij ongelijk opwarmen (hard trappen koude motor) makkelijk scheuren...

Plaats reactie