Ringratelsleutels
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ringratelsleutels
Denk er aan om een set ringratelsleutels te kopen.
Voor alle duidelijkheid : de ringsleutels die werken als een dop.
Wil wel een goede kwaliteit hebben.
Heeft iemand suggesties voor welke ik moet hebben (maten) en welk merk ik moet kopen?
Voor alle duidelijkheid : de ringsleutels die werken als een dop.
Wil wel een goede kwaliteit hebben.
Heeft iemand suggesties voor welke ik moet hebben (maten) en welk merk ik moet kopen?
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
sb153b
- Geregistreerd lid
Zelf geef ik de voorkeur aan Stahlwille, jarenlang intensief met allerlei soorten gereedschap voor m'n werk mee gesleuteld, schier onverwoestbaar
.
Ook Gedore is een absoluut A-merk.
Ook Beta en Elora zijn aanraders.
Snap-on voor de looks en als het echt mag kosten.
Ga je voor budget dan kan je kijken of Mannesmann (ook prima spul) of Proxxon en Sonic (wel een klasse minder) ze in het assortiment hebben.
Ga je voor echt een klein prijsje dan zou ik wachten op de Aldi aanbieding die geregeld voorbij komt (ongeveer een tientje). De kwaliteit voor Aldi gereedschap is doorgaans bepaald niet slecht (zoals bijvoorbeeld de prima tap/snijsetjes) al heb ik bij de ratelringsleutelset in de folder nog geen .. jaar garantie labeltje kunnen ontdekken. De laatste keer dat ze in de aanbieding waren wilde ik ze ook komen maar toen bleken ze niet geleverd te zijn
.
Inderdaad, goed gereedschap sleutelt zoooooooooooveel prettiger
.
Cornell
Ook Gedore is een absoluut A-merk.
Ook Beta en Elora zijn aanraders.
Snap-on voor de looks en als het echt mag kosten.
Ga je voor budget dan kan je kijken of Mannesmann (ook prima spul) of Proxxon en Sonic (wel een klasse minder) ze in het assortiment hebben.
Ga je voor echt een klein prijsje dan zou ik wachten op de Aldi aanbieding die geregeld voorbij komt (ongeveer een tientje). De kwaliteit voor Aldi gereedschap is doorgaans bepaald niet slecht (zoals bijvoorbeeld de prima tap/snijsetjes) al heb ik bij de ratelringsleutelset in de folder nog geen .. jaar garantie labeltje kunnen ontdekken. De laatste keer dat ze in de aanbieding waren wilde ik ze ook komen maar toen bleken ze niet geleverd te zijn
Inderdaad, goed gereedschap sleutelt zoooooooooooveel prettiger
Cornell
-
marq101
- Geregistreerd lid
Dan heb je ook nog Kraftwerk dat heel aardig is en Force is ook prima. Hazet ook niks mis mee.
Ik ben Beta fan. Kan uren spelen met een paar prachtig glimmende T-sleutels
Voor de rest is alles goed
Het Aldi setje is wat grof maar werkt als een tierelier. Alleen als er weinig ruimte is wil het palletje nog wel eens de andere kant op floepen waardoor je de boel weer vast zet (als je het los wil) en vice versa.
Ik ben Beta fan. Kan uren spelen met een paar prachtig glimmende T-sleutels
Het Aldi setje is wat grof maar werkt als een tierelier. Alleen als er weinig ruimte is wil het palletje nog wel eens de andere kant op floepen waardoor je de boel weer vast zet (als je het los wil) en vice versa.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Ik heb mezelf een maandje terug na de 4e gebroken b merk sleutel
Meer eens impulsief verwend met een setje gedore classic ring/ratel/steek sleutel 8 t/m 19, heb m,n doppendoos niet meer aangeraakt daarna
Geweldig slank design en geen palletje wat kan blijven haken in een keurige metalen hamerslag box. De Set was in de aanbieding voor E100,- ex. naar later bleek een koopje. Heb de set als aanbieding ook bij de Fugo in... Gouda! zien liggen zo rond die prijs, is al wel weer een 2wkn geleden dat wel.
Deze dus:
Deze dus:

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Gedore is prima spul. Ik heb zelf 2 gamma sleutelsetjes in de kofferbak liggen. Thuis gebruik ik de riante werkplaats van m'n pa. We hebben een boerderij en doen zelf onderhoud (kortom het wordt me opgedragen om zaterdagmiddag van alles te doen).
Onze Gedore set is al ruim 30 jaar oud (een van de laatste dingen die m'n opa kocht) en dat is gewoon goed spul. Het wordt regelmatig afgebeuld en ik heb recent het voor elkaar gekregen om een sleutel 12 te mollen door hem te verlengen met 50 cm buis
. Naja draag ik ook wat bij aan de vernieuwing.
Offtopic wat maakt MTD toch waardeloze tuin zitmaaiers. Elk jaar knalt er weer voor een paar honderd euro aan onderdelen defect aan onze frontmaaier en nu brak de aangedreven vooras doormidden (korte steekas aan de kettingzijde voor de kenners) en maandag als ik een nieuwe bestel zal de lokale mechanisatiechef wel weer zeggen "dat hebben we nog nooit eerder gezien!"
Onze Gedore set is al ruim 30 jaar oud (een van de laatste dingen die m'n opa kocht) en dat is gewoon goed spul. Het wordt regelmatig afgebeuld en ik heb recent het voor elkaar gekregen om een sleutel 12 te mollen door hem te verlengen met 50 cm buis
Offtopic wat maakt MTD toch waardeloze tuin zitmaaiers. Elk jaar knalt er weer voor een paar honderd euro aan onderdelen defect aan onze frontmaaier en nu brak de aangedreven vooras doormidden (korte steekas aan de kettingzijde voor de kenners) en maandag als ik een nieuwe bestel zal de lokale mechanisatiechef wel weer zeggen "dat hebben we nog nooit eerder gezien!"
-
Wouter
- Donateur (2x)

Er worden hier allemaal fantastische merken opgenoemd, maar vroeg Robbert niet specifiek naar 'ringratelsleutels'? Da's natuurlijk iets anders dan een gewone steeksleutel. Ik heb toevallig twee maatjes ringratel van Lux (=Gamma) in m'n kist rondzwerven en dat zijn voor moeilijk bereikbare plekken handige dingetjes. Wat dat betreft zal ik daarvan wel meer maten willen hebben. Maar goedkoop is anders. Echte A-merk ringratelsleutels ben ik nog niet tegengekomen. 'T blijven gewoon kwetsbare dingetjes.
Nog niet voorbij gekomen in de opgenoemde merken hier: Rahsol, de budget variant van Gedore. Daarvan heb ik een 1" 12-kanten doppenset + ratel voor het zwaarde werk en is meteen compatible met de momentsleutel (50-210 Nm).
Nog niet voorbij gekomen in de opgenoemde merken hier: Rahsol, de budget variant van Gedore. Daarvan heb ik een 1" 12-kanten doppenset + ratel voor het zwaarde werk en is meteen compatible met de momentsleutel (50-210 Nm).
-
Testa-Rossa
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf een setje van de Lidl, gewoon met TUV/GS keur, grote set met veel maten (ik meen dat ik alleen 1 gangbare maat mis), tegen een redelijke prijs. Ziet er ook allemaal keurig uit, enige nadeel is als je het mij vraagt de wat onpraktische opbergkoffer. Tsja e en de topmerken als je dat kan spelen via een kennis met garagekorting zijn die ook best te doen.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Inderdaad en daarom noemen we allemaal goede merken die dat spul in hun programma hebben.Wouter schreef:Er worden hier allemaal fantastische merken opgenoemd, maar vroeg Robbert niet specifiek naar 'ringratelsleutels'? Echte A-merk ringratelsleutels ben ik nog niet tegengekomen. 'T blijven gewoon kwetsbare dingetjes.
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
9000H
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
marq101
- Geregistreerd lid
Misschien kunnen we gedrieën een keer een gemaskerde overval op zo'n snap-on autootje doen?9000HENGEVELD schreef:Ben ook bezig met verzamelenjonatas 900s schreef:Wij hebben alles van Snap-onMooier spul bestaat er niet. Was op de autovakrai (nog bedank willem
) nog even de contacten met mijn "dealer" aan het aanhalen.......
daarna toch nog maar 1 sleuteltje besteld.....
-
sb153b
- Geregistreerd lid