RDW keuring
-
Greg
- Geregistreerd lid
RDW keuring
Ik ben van plan om mijn 9000 van de week naar de RDW te brengen voor de keuring.
Nu heb ik gelezen dat ik voor het vervoer naar het keuringsstation een eendagskenteken aan kan vragen.
Op de site las ik dat je geen kentekenplaten hoeft laten maken, maar dat je ze ook zelf mag schrijven op bijvoorbeeld een stuk karton.
De verzekering moet dan voor een dag afgesloten worden, welke verzekeraar accepteerd zoiets? Of is daar een speciale verzekering voor?
Je kunt het aanvragen als je een afspraak maakt, waarschijnlijk krijg je dan ook een soort van bewijs toegestuurd, of krijg je alleen een kenteken doorgegeven?
Heeft iemand nog tips m.b.t het invoeren?
Alvast bedankt!
Nu heb ik gelezen dat ik voor het vervoer naar het keuringsstation een eendagskenteken aan kan vragen.
Op de site las ik dat je geen kentekenplaten hoeft laten maken, maar dat je ze ook zelf mag schrijven op bijvoorbeeld een stuk karton.
De verzekering moet dan voor een dag afgesloten worden, welke verzekeraar accepteerd zoiets? Of is daar een speciale verzekering voor?
Je kunt het aanvragen als je een afspraak maakt, waarschijnlijk krijg je dan ook een soort van bewijs toegestuurd, of krijg je alleen een kenteken doorgegeven?
Heeft iemand nog tips m.b.t het invoeren?
Alvast bedankt!
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
hoi
als je een afspraak maakt via internet kun je aangeven of je een eendagskenteken wilt (gratis) wordt je dan toegezonden en is alleen geldig op die dag en van woonadres/rdw visa/versa
je krijgt een echt kentekenbewijs voor een dag
wit karton met de maten van een kenteken plaat met zwarte cijfers
bij je eigen verzekeraar
mvg bert
ps ervan uitgaande dat je geen nl kenteken bij auto hebt anders hoef je hem alleen te verzekeren ( je mag voor de apk van en terug keuringstation rijden zonder apk)
als je een afspraak maakt via internet kun je aangeven of je een eendagskenteken wilt (gratis) wordt je dan toegezonden en is alleen geldig op die dag en van woonadres/rdw visa/versa
je krijgt een echt kentekenbewijs voor een dag
wit karton met de maten van een kenteken plaat met zwarte cijfers
bij je eigen verzekeraar
mvg bert
ps ervan uitgaande dat je geen nl kenteken bij auto hebt anders hoef je hem alleen te verzekeren ( je mag voor de apk van en terug keuringstation rijden zonder apk)
-
Titus
- Geregistreerd lid
Hoi Greg,
Je belt gewoon het RDW nummer en dan geven ze je telefonisch het kenteken door en dat kenteken kan je inderdaad op een stuk karton schrijven en eventueel met dubbelzijdig plakband op je auto plakken.
Je kan gewoon nog een dag van tevoren bellen naar RDD dus je hoeft niet speciaal op papieren via de post te wachten (kosten ééndag kenteken zijn €25) gewoon zeggen da tje dan de volgende dag een afpsraak al hebt staan.
Ik heb vorige maand mijn Saab uit België geïmporteerd.
Als je vroeg bent voor 8:30 kan je vlug een nummertje trekken zonder afspraak en dan ben je eind van de ochtend klaar.
Het ééndagkenteken kentekenbewijs kreeg ik toen ik al bij het keuringstation was
dus dat is geen probleem
Je belt gewoon het RDW nummer en dan geven ze je telefonisch het kenteken door en dat kenteken kan je inderdaad op een stuk karton schrijven en eventueel met dubbelzijdig plakband op je auto plakken.
Je kan gewoon nog een dag van tevoren bellen naar RDD dus je hoeft niet speciaal op papieren via de post te wachten (kosten ééndag kenteken zijn €25) gewoon zeggen da tje dan de volgende dag een afpsraak al hebt staan.
Als je vroeg bent voor 8:30 kan je vlug een nummertje trekken zonder afspraak en dan ben je eind van de ochtend klaar.
Het ééndagkenteken kentekenbewijs kreeg ik toen ik al bij het keuringstation was
-
Greg
- Geregistreerd lid
Bedankt! Een afspraak maken kan toch alleen telefonisch? Tenminste, zo begreep ik het op de site van de RDW...
Hoe zit het trouwens met de opties, die worden erbij getelt, en daarvover moet ook belasting betaal worden.
Ik heb er bijvoorbeeld een lederen interieur inzitten, zal het veel schelen als ik dat vervang voor een stoffen tijdens de keuring?
Hoe zit het trouwens met de opties, die worden erbij getelt, en daarvover moet ook belasting betaal worden.
Ik heb er bijvoorbeeld een lederen interieur inzitten, zal het veel schelen als ik dat vervang voor een stoffen tijdens de keuring?
-
Titus
- Geregistreerd lid
Ja alleen via dat 0900 nummer
Mijn 900NG S is ook met leder en uit 1996 de BPM was €709
ABS Airbag Electrische opties zijn af fabriek.
Airco / Cruise C. en leder en zelfs metallic lak zijn extra opties.
Ik had van tevoren al mijn autogegevens ingevuld via www.autotelex.nl
Kost wel eenmalig 14.95 maar dan weet je de waarde en je standaard fabrieks opties.
Leeroptie was nieuw 1345 euro (1996) en dan BPM 45% en dan weer meer als 90% korting erover. Dus voor die paar tientjes is het de moeite niet.
Ik overhandigde dat autotelex printje en dat was goed.
Wel wazige taferelen bij RDW Roosendaal
maar goed dat hoort erbij een portie geduld hebben en wachten
Kost wel eenmalig 14.95 maar dan weet je de waarde en je standaard fabrieks opties.
Leeroptie was nieuw 1345 euro (1996) en dan BPM 45% en dan weer meer als 90% korting erover. Dus voor die paar tientjes is het de moeite niet.
Wel wazige taferelen bij RDW Roosendaal
-
Greg
- Geregistreerd lid
Een eendagskenteken is toch gratis? Alleen de verzekering kost je wat.Hoi Greg,
Nu sluit geloof ik niet iedere verzekeraar voor een dag een verzekering af?
-
Titus
- Geregistreerd lid
Ik moest €25 betalen voor het eendagskenteken. (admin. kosten + het éendagskentekenbewijs).
APK keuring + Kenteken onderzoek was €145
Verzekering was geen probleem.
Meestal als je een auto dan voor die ene dag verzekerd bij een verzekeraar dan willen ze dat je erna ook bij hun blijft verzekerd.
Voor wat hoort wat denken ze dan voor hun service.
APK keuring + Kenteken onderzoek was €145
Verzekering was geen probleem.
Meestal als je een auto dan voor die ene dag verzekerd bij een verzekeraar dan willen ze dat je erna ook bij hun blijft verzekerd.
Voor wat hoort wat denken ze dan voor hun service.
-
Greg
- Geregistreerd lid
Ik zit denk ik ook rond de 700 euro aan BPM, ben benieuwd of het bij mij in Roosendaal ook zo vreemd gaat...Ja alleen via dat 0900 nummer
Wel wazige taferelen bij RDW Roosendaal maar goed dat hoort erbij een portie geduld hebben en wachten
Ik hoop van niet.
-
Titus
- Geregistreerd lid
-
Titus
- Geregistreerd lid
Iemand had per ongeluk verkeerd nummertje getrokken (je kan kiezen met of zonder afspraak) dus die was beetje opgelaten. Die wilde het nummertje van mij (en me pa).
Maar de hele toon van die meneer was al fout... beetje ochtends vroeg stennis maken
maar hij kreeg geen poot aan de grond.
De spanning was te snijden in dat wachtlokaaltje
Maar de hele toon van die meneer was al fout... beetje ochtends vroeg stennis maken
maar hij kreeg geen poot aan de grond.
De spanning was te snijden in dat wachtlokaaltje
-
bertus06
- Geregistreerd lid
hallo
mocht het druk zijn neem dan meerdere nummertjes van de div soorten ( 4 stuks) stotter een beetje en je bent zeker een halve dag eerder klaar
en vraag nou maar gewoon via internet een gratis kentekenbewijs enz, dan weet je zeker dat je voor al die polen en andere rand deb. aan de beurt bent
suc6
bert
mocht het druk zijn neem dan meerdere nummertjes van de div soorten ( 4 stuks) stotter een beetje en je bent zeker een halve dag eerder klaar
en vraag nou maar gewoon via internet een gratis kentekenbewijs enz, dan weet je zeker dat je voor al die polen en andere rand deb. aan de beurt bent
suc6
bert
-
Titus
- Geregistreerd lid
bertus06 schreef:hallo
suc6
bert
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Da's vreemd... Volgens de RDW site is een ééndagskenteken gratis, b.v. bij invoer. Een uitvoerkenteken kost € 11,50Titus schreef:Ik moest €25 betalen voor het eendagskenteken.
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid