MP3's afluisteren in de auto?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 07 okt, 2003 15:52

Enige tijd geleden heb ik een draagbare MP3 CD-speler gekocht. Toen bedacht ik me, wat zou het mooi zijn als je die MP3 bestanden ook in de auto zou kunnen afspelen en afluisteren. Op 1 CD passen al gauw 10 Audio CD's in MP3 formaat. Neem dus je hele muziekcollectie mee op enkele CD's.

Niet alle radio's en zeker de wat oudere hebben geen externe aansluiting om een apparaat op aan te sluiten.
Ook mijn radio kan dat niet. Ik ben naar een oplossing gaan zoeken.

Enige tijd geleden heb ik een apparaatje gevonden dat het geluid via de FM-frequentie kan verzenden naar je autoradio. Sluit het aan op de koptelefoonuitgang van de MP3-speler, stem de radio en AudiaX af op dezelfde frequentie en door de luidsprekers van de auto weerklinkt de muziek van je MP3-speler.

Afbeelding

Dit leek mij ideaal. Kleine navraag bij familie en vrienden gedaan. Uiteindelijk heb ik er 5 gekocht. Vorige week heb ik ze binnengekregen

Afbeelding

Voor het gebruik in de auto blijkt dit apparaatje goed geschikt. Bij een test kon zelfs de Saab van Hannes op 5 meter afstand het signaal nog goed en zonder ruis ontvangen. Mijn broer was ook onder de indruk en heeft mijn exemplaar gekocht.
Ik heb inmiddels een achttal frequenties gevonden waarop door heel NL het ontvangst op je autoradio goed is.

Afbeelding

Het apparaatje is in Canada te koop. De verzendkosten voor 1 exemplaar zijn nogal hoog. Als er meerdere exemplaren worden besteld zullen de verzendkosten per exemplaar dalen. Tevens wordt de stuksprijs lager (heb ik nagevraagd).
Ik wil graag weer zo'n aparaatje hebben, dus zoek ik nog meer personen (9) die ook geïnteresseerd zijn in dit apparaatje.

Inclusief verzendkosten en BTW kost (bij afname van 1 stuks) 1 exemplaar 75 euro (dit is inclusief verzendkosten in NL).
Inclusief verzendkosten en BTW kost (bij afname van 10 stuks) 1 exemplaar 55 euro (dit is inclusief verzendkosten in NL).

(prijs kan nog een klein beetje varieren door de dollarkoers)

Ook interesse? schrijf je dan hier onder in:

1. Sander
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Groeten,
Sander

Engelse produktinformatie:

Audi X - Digiana

The AudiaX represents the next generation portable FM transmitter.

Now you are able to connect your devices using this state of the art portable transmitter. Basically your own radio station. Unlike other transmitters using 1950’s tuning technology, our digital tuning will not drift, and will stay locked to your station with 0.0001% accuracy. This device fully mimics a FM radio station and does not compromise on audio quality, you get full frequency bandwidth and stereo separation second to none. Welcome to the new Millennium!

The Mind Factory’s AudiaX allows you to pick from 201 stations from 88.0 to 108.0 MHz in 0.1 increments. No guess work involved in tuning. Once the station is selected you can leave it and forget it. No need to tune it again in 30 minutes after it drifted off frequency, we guarantee it*! Gives you clear listening of your audio source.

Measuring in at no more than a little pager you can use the transmitter anywhere and running for one AAA battery makes it truly portable.

Tx Frequency Range
88.0 MHz ~ 108.0 MHz

Channel Spacing
100 KHz

Channel Capacity
201 Channels

Bandwidth
170 KHz

Modulation Type
F3E

RF Output Power
10 µW

Frequency Stability
25 ppm

Frequency Deviation
± 100 KHz

Transmitter Spurious Emission
25 dBµV/m @ 3m

Stereo Separation
40 dB

Range
10 m (Hangt af van de omgeving)

B235R
Lid van verdienste

Re: MP3's afluisteren in de auto?

Bericht door B235R » di 07 okt, 2003 23:17

grappig!! zoiets heb ik al heel lang geleden een keer uit amerika besteld voor op je telefoon CARMATE zelfde verhaal op je telefoon zetten, dingetje aanzetten, freq. instellen :lol:

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » za 11 okt, 2003 13:00

Hoi,

Volgens mij verkoopt Conrad die FM zenders ook.

www.conrad.nl

groeten,

René

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » za 11 okt, 2003 16:44

ik heb even gezocht bij Conrad, maar kon het niet vinden... weet jij waar ik moet zoeken (bijv. beschrijving naam van het apparaatje)?
Groet,
Sander

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » wo 22 okt, 2003 12:39

Hoi,

sorry voor de late reactie :oops: , ik zag hem volgens mij in de gids staan.
Ik zal vandaag even zoeken.

Groeten,

René

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » za 01 nov, 2003 13:32

Druk, druk, druk,

Maar dit is het conrad betsel nummer
04 05 68-59 (FM modulator)

http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... BASKET_B2C