Moe van...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
ArjenH
Geregistreerd lid

Moe van...

Bericht door ArjenH » za 07 apr, 2007 8:57

Worden jullie ook zo moe van die benzine prijzen, heb @$#$ gisteren voor 1.50 per liter getankt. Zit tegenwoordig overal op de pompen te loeren waar het het goedkoopst is maar het blijft een prijzig goedje. Zag nu ook wel ergens weer Super 98 voor 1.45 maar ja helaas geen BP Ultimate.... :(

cpulles
Geregistreerd lid

Bericht door cpulles » za 07 apr, 2007 9:21

Ja, en de prijzen zullen weer hoger worden doordat bio-ethanol (bio-fuels) wordt toegevoegd, meer betalen maar wel wat groener rijden. Tank zelf altijd Shell V-Power, rijdt "super" 8)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 07 apr, 2007 9:26

heb ook V-power geprobeerd, maar heb het gevoel dat Ultimate (met RON100) toch nog net weer iets beter de turbo opjaagd...Maar gaan we in de gewone benzine dan ook bio-ethanol krijgen, kunnen alle schaapjes dat wel aan ?

pistolp71
Geregistreerd lid

Bericht door pistolp71 » za 07 apr, 2007 9:26

Dat LPG bij ons nog onder de 50 cent zit.... :D
Zoooo prettig! :D

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 07 apr, 2007 9:42

Ja maar das natuurlijk afhankelijk van de km's die je rijdt per jaar :-)

cpulles
Geregistreerd lid

Bericht door cpulles » za 07 apr, 2007 9:42

Ja, biobrandstof wordt ook bij benzine gemengd maar het verschil is zo klein dat elke motor dit slikt.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 07 apr, 2007 9:49

en dan nog duurder bah!

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 07 apr, 2007 9:58

Onze Aero rijdt heerlijk op gas (inderdaad minder dan 50ct per liter), en de turbo bouwt nog sneller op dan op die dure benzine! :twisted:

Maar voor mezelf is het wel heel naar, als ik met de 9000 moet tanken. Het liefste rijdt ik ook op BP Ultimate maar het zit nu al vaak (ruim) over de 1,40 euro per liter en dat bij een verbruik van 1 op 9,5... :?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » za 07 apr, 2007 10:23

Ik word er helemaal niet moe van.
Het wordt tijd dat de benzine een eurotje of 4 per liter kost. Zijn we van een hoop files af.......

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 07 apr, 2007 10:26

John schreef:Ik word er helemaal niet moe van.
Het wordt tijd dat de benzine een eurotje of 4 per liter kost. Zijn we van een hoop files af.......
:shock: ..... 4 pleuro de liter ..... :shock: doe maar niet.... Je hebt vast een dikker salaris als ik.....

Accijns..We spekken het rijk goed met z'n allen....
Ik verwacht ook telkens Balkenende om me te bedanken als ik de shell uitkom met een volle tank v-power en een slof sigaretten..Maar hij staat er nooit :(

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 07 apr, 2007 12:33

Begreep op de RAI dat er plannen zijn om E-85 naar een prijs van 0.95ct de liter te gaan laten zakken. Maat van me heeft in de nieuwe Volvo C30 Bioethanol gereden en dat was ook geen straf...

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » za 07 apr, 2007 12:57

E-85 ??

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 07 apr, 2007 13:08

Kom gelukkig vrij frequent in duitsland en zorg dan dat als de tank ver leeg is dat ik daar tank voor 1.35 voor een liter euro-95, dat scheelt toch 15 €ct de liter, lees 0,35 Hfl.
En da's veel leuker tanken :-P+ want het verschil dat een poosje weg is geweest in de benzineprijs tussen hier en Duitsland is weer terug. En dan nog te bedenken dat bij de Duitse benzineprijs ook nog een percentage wegenbelasting in zit wat dan dus de eigenlijke benzineprijs nog goedkoper maakt. En waarom hier zo duur, wij zitten immers veel dichter bij de raffinaderijen en hier hoeft dus de prijs niet zo hoog te zijn ivm minder vervoerskosten :wink: , We worden gewoon bestolen met die hoge prijzen.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 07 apr, 2007 13:09

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » za 07 apr, 2007 13:13

pistolp71 schreef:Dat LPG bij ons nog onder de 50 cent zit.... :D
Zoooo prettig! :D
0.50€ :o

Ik tank aan 0.379€/l :D

en dan nog ee korting van 0.045€/l dus dat maakt:

0.334€/l :D