Sneeuwvaardigheidstraining bij de ANWB

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Sneeuwvaardigheidstraining bij de ANWB

Bericht door Tenfour » zo 28 jan, 2007 16:52

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... d-.nl.html

Misschien leuk om met een paar SF-ers te ondernemen eind februari in Lelystad. Een dag stoeien met eigen auto of met een huurauto (=15 euro extra) voor 139 euro ipv 179 euro.
Van 9 tot 5 doorloopt u het volgende trainingsprogramma:
Een gladde 8%-helling op- en afrijden. U oefent de juiste versnellingkeuze en remtechniek.
Met winter- en zomerbanden op een gedeeltelijk gladde en natte cirkel onder- en overstuur oefenen en de voordelen van de winterband ervaren.
Elandproef: het plotseling moeten uitwijken op een glad wegdek.
Achterwielslip: corrigeren van een achterwielslip en het ontwijken van objecten in de vorm van waterzuilen.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » zo 28 jan, 2007 18:45

Zoiets kan ook bij SEC, en raad eens waar ze zitten ??

Op het terrein bij het Autotron. Zondag 11-02-2007 kunnen we misschien even gaan kijken.
Zie voor prijzen en uitleg pagina 13 van het topic MEETING.

Maarten

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 28 jan, 2007 20:15

Ik had dat van SEC reeds meegekregen Maarten C :P . Nu was ik zelf de prijzen aan het vergelijken en het viel mij op dat de ANWB toch iets voordeliger is, vooral in de maand februari. SEC vraagt 99 euro excl voor een middagcursus van 1330u tot 1730u, ANWB vraagt 139 euro incl, van 9 tot 5 uur.

Daarnaast is Lelystad voor mij iets meer dichterbij vanuit Eemnes, en zag ik een uur geleden hiervan een uitgebreide reportage op RTL7 bij Gek op Wielen...

Zelf lijkt het mij leuk om mijn eigen Saab uit te proberen met nieuwe winterbanden, voordat ik naar Zwitserland afreis eind februari/begin maart...

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 28 jan, 2007 22:14

Aanvulling: die 139 is de prijs voor ANWB-leden. Niet leden betalen de volle mep.

Plaats reactie