motorritje

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
staggie
Geregistreerd lid

motorritje

Bericht door staggie » wo 29 nov, 2006 19:05

Hallo allemaal,

vandaag was ik vrij en vanmiddag nog even de YAMAHA FAZER 600 van mijn vrouwtje uitgelaten. :) Dit jaar hebben we niet veel gereden, omdat ik op 1 april ben gevallen met mijn motor(VFR 750 model '93, kent '94).
Mijn motor was een half jaar uit de all-risk dekking, dus balen. 2500 euro schade ex arbeid met originele onderdelen. Ik kon de motor met schade en al verkopen en heb dit maar gedaan. Zelf had ik pink uit de kom, wel bijna 6 wk gips om halve hand. :( De eerste tijd hierna was mijn pols en hand flink stijf en bovendien had ik weinig kracht om de koppelingshandle te bedienen. Eind juni met onze Triumph STAG op vakantie geweest. Juli vond ik te heet voor de motor, tenminste als je met goede kleding op de motor wil zitten. Augustus slecht weer en dan word het al najaar en ook besloten om geen andere motor meer te kopen dit jaar en de nieuwe modellen van 2007 af te wachten. Ik wil nu graag een motor met ABS, omdat ik denk dat in mijn geval dit een valpartij had kunnen voorkomen. Momenteel gaat mijn keus tussen de volgende modellen: KAWASAKI Z750 8)
HONDA CB600 HORNET
YAMAHA FZ6 met of zonder kuip

Het betreft allemaal de modellen voor 2007, de KAWA is momenteel mijn favoriet. Zijn er hier misschien ook motorrijders die me nog voor- en/of nadelen van de verschillende modellen kunnen geven? Hiervoor moet ik natuurlijk eigenlijk op een motorsite zijn, maar ik vond het leuk om hier mijn verhaal te doen. Ik bezoek deze site bijna dagelijks, omdat er in tegenstelling tot andere sites iedere dag wel weer iets nieuws te lezen is.

Groeten!!!!!!!!!!!

SAAB 9-3 COUPE SE 205PK(2000)
TRIUMPH STAG 3 LITER V8(1975)
YAMAHA FAZER 600(MODEL 2003)deze is van mijn vrouwtje, mag ik lenen als ik wil :D

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 29 nov, 2006 23:30

Als ik heeeeel eerlijk ben vind ik die Kawa ook het leukste. Mooie upside down, wave discs,750 ipv 600 dus sterker onderin, mooier, Kawa groen, bruter.

Hij blijft altijd exclusiever, niet 13 in een dozijn, het is een bewuste keuze.....net als Saab.........

Afbeelding

need I say more

sonron
Geregistreerd lid

Bericht door sonron » do 30 nov, 2006 0:55

He een Stag............... Ik heb ook een Stag Java groen uit 1976. Een orginele europeaan uit Zwitserland. En natuurlijk een SAAB.
Heb een aantal jaar geleden ook motor gereden en een ongeluk gehad.
Daarna geen motor meer gehad. Geniet van mijn Triumph en m'n SAAB.
:lol:

Yves
Geregistreerd lid

Bericht door Yves » do 30 nov, 2006 1:00

Hoewel ik zelf met een honda rijdt zou ik toch gaan voor de kawasaki 8)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 30 nov, 2006 1:17

Honda is betrouwbaar en 11 in een dozijn. Dus indeed de kawa. Mooie fighterlook en ze zijn ook gewoon goed.

staggie
Geregistreerd lid

Re: motorritje

Bericht door staggie » vr 01 dec, 2006 11:42

staggie schreef:Hallo allemaal,

vandaag was ik vrij en vanmiddag nog even de YAMAHA FAZER 600 van mijn vrouwtje uitgelaten. :) Dit jaar hebben we niet veel gereden, omdat ik op 1 april ben gevallen met mijn motor(VFR 750 model '93, kent '94).
Mijn motor was een half jaar uit de all-risk dekking, dus balen. 2500 euro schade ex arbeid met originele onderdelen. Ik kon de motor met schade en al verkopen en heb dit maar gedaan. Zelf had ik pink uit de kom, wel bijna 6 wk gips om halve hand. :( De eerste tijd hierna was mijn pols en hand flink stijf en bovendien had ik weinig kracht om de koppelingshandle te bedienen. Eind juni met onze Triumph STAG op vakantie geweest. Juli vond ik te heet voor de motor, tenminste als je met goede kleding op de motor wil zitten. Augustus slecht weer en dan word het al najaar en ook besloten om geen andere motor meer te kopen dit jaar en de nieuwe modellen van 2007 af te wachten. Ik wil nu graag een motor met ABS, omdat ik denk dat in mijn geval dit een valpartij had kunnen voorkomen. Momenteel gaat mijn keus tussen de volgende modellen: KAWASAKI Z750 8)
HONDA CB600 HORNET
YAMAHA FZ6 met of zonder kuip

Het betreft allemaal de modellen voor 2007, de KAWA is momenteel mijn favoriet. Zijn er hier misschien ook motorrijders die me nog voor- en/of nadelen van de verschillende modellen kunnen geven? Hiervoor moet ik natuurlijk eigenlijk op een motorsite zijn, maar ik vond het leuk om hier mijn verhaal te doen. Ik bezoek deze site bijna dagelijks, omdat er in tegenstelling tot andere sites iedere dag wel weer iets nieuws te lezen is.

Groeten!!!!!!!!!!!

SAAB 9-3 COUPE SE 205PK(2000)
TRIUMPH STAG 3 LITER V8(1975)
YAMAHA FAZER 600(MODEL 2003)deze is van mijn vrouwtje, mag ik lenen als ik wil :D
Mijn voorkeur gaat ook nog steeds naar de KAWA uit. Ik weet voor 90% zeker dat het deze word. Honda is wel ±20kg lichter, tenminste als gewicht KAWA hetzelfde is gebleven als model 2006.
Minpunt YAMAHA is geen upsidedown-voorvork. In de jaarbeurs de verschillende modellen bekeken, maar natuurlijk enkele details vergeten te bekijken, oa bij de KAWA of er nog een slot onder zadel kan en of er standaard een startonderbreker opzit.
Ik hoop ook snel eens een test te lezen van deze motoren, vooral vd KAWA :) , want deze zal het toch wel worden :D . Ik denk dat ik dan eens gek doe en voor een groene kies, in het echt mooier dan op de foto's. Verder alleen keus uit zwart en zilvergrijs.

marq101
Geregistreerd lid

Re: motorritje

Bericht door marq101 » vr 01 dec, 2006 18:57

staggie schreef: Mijn voorkeur gaat ook nog steeds naar de KAWA uit. Ik weet voor 90% zeker dat het deze word. Honda is wel ±20kg lichter, tenminste als gewicht KAWA hetzelfde is gebleven als model 2006.
Ander uitlaatje en je bent al 8 kg kwijt, die rare flap achter 1 kg, aluminium stuurtje, stalen remleidingen, wat carbon her en der. 10~11kg haal je zo en............Honda is notoir onbetrouwbaar met het opgeven van gewichten dus eerst maar eens die twee afgetankt op de weegschaal.

En als je wat geld stuk wilt slaan dan verkoopt OZ wielen hele fraaie exemplaren compleet met braking of Galfer schijven. Scheelt weer een paar kg onafgeveerde massa en je hebt brutere remmetjes.

doov
Geregistreerd lid

Bericht door doov » za 02 dec, 2006 14:44

Er is natuurlijk maar 1 echte motor: BMW.

In de prijsklasse waarin je zoekt zou je naar de nieuwe F 800 serie kunnen kijken.

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » za 02 dec, 2006 15:40

doov schreef:Er is natuurlijk maar 1 echte motor: BMW.
Dat er maar 1 echte motor is ben ik met je eens, maar dan is dan toch wel Ducati.

groet,
Wouter

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 03 dec, 2006 1:39

Getver....en waarom dan wel :P

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 03 dec, 2006 1:41

WMB schreef:
Dat er maar 1 echte motor is ben ik met je eens, maar dan is dan toch wel Ducati.

groet,
Wouter
Errug mooi. Ben heel benieuwd naar de 1098 en de hypermotard. Zijn ook errug duur (ook in onderhoud) en ik ben altijd bang dat ik ze kapot maak terwijl een japanner bomproef is.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 03 dec, 2006 2:04

In de prijsklasse waarin je zoekt zou je naar de nieuwe F 800 serie kunnen kijken.
Dan ben je wel heel erg besloten op 1 merk, ik kom van japans en denk sterk om weer terug te gaan naar de jappen.

OK BMW stuurt beter en is luxer, maar is altijd naar de kloten. Kost mij tot nu toe 1500 euro aan extra onderhoud buiten de beurten om en dan doe ik het werk zelf!

Tis dat de inruilwaarde helemaal klote is en ik niet van plan ben om in 1 jaar een paar duizend euro af te schrijven anders was dat onding allang opgedonderd.

Maar goed, ding gaat nu doormidden voor een nieuwe koppeling, drukgroep, krukaskering en bakkering en dan proberen we het nog 1 seizoen. Als dat kloteding zich dan niet bewijst als enigzins betrouwbaar mag hij alsnog oplazeren.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 03 dec, 2006 2:14

jwaterink schreef:

Dan ben je wel heel erg besloten op 1 merk, ik kom van japans en denk sterk om weer terug te gaan naar de jappen.

OK BMW stuurt beter en is luxer, maar is altijd naar de kloten. Kost mij tot nu toe 1500 euro aan extra onderhoud buiten de beurten om en dan doe ik het werk zelf!

Tis dat de inruilwaarde helemaal klote is en ik niet van plan ben om in 1 jaar een paar duizend euro af te schrijven anders was dat onding allang opgedonderd.

Maar goed, ding gaat nu doormidden voor een nieuwe koppeling, drukgroep, krukaskering en bakkering en dan proberen we het nog 1 seizoen. Als dat kloteding zich dan niet bewijst als enigzins betrouwbaar mag hij alsnog oplazeren.
Ligt gevoelig hè :P
Trouwens, beter sturen? :donot: ech nie.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 03 dec, 2006 2:31

Laat ik het zo zeggen, ding heeft inderdaad nogal zware iritaties opgewekt het afgelopen motorseizoen ;-|+ . Ding heeft me een ritje naar de Eifel vergalt een paar weken voor vertrek. Zo ook vorig jaar een aantal ritten.

Wat ik bedoel qua stuurgedrag in deze gewichtsklasse. Kijk dat ding van mij kan niet op tegen een duc of een moderne GSXR, maar vergelijk dat ding met zn concurenten de Kawa GTR1000 en de 1e Pan european dan stuurt zo'n ding uitstekend! Ik heb op alle 3 proefgereden. De Kawa GTR kon mij meer bekoren dan een pan, maar dat enkel op motorvermogen. (dat fzr blokkie werkt zeer verslavend :roll: )

Ach ja, dit is een Saab forum dus ik zal me erover stil houden verder.

Shit, zoek mn nest eens op :bluesleep:

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » zo 03 dec, 2006 10:45

marq101 schreef:Errug mooi. Ben heel benieuwd naar de 1098 en de hypermotard. Zijn ook errug duur (ook in onderhoud) en ik ben altijd bang dat ik ze kapot maak terwijl een japanner bomproef is.
Onderhoud bij Duc is idd erg duur. Grote beurt kostte me afgelopen zomer rond de 800 euri's (ze bouwen dan zo ongeveer je halve blok opnieuw op). En eenmaal warm gereden kan je met een Duc net zo gooien en smijten als met een jappaner.

@jwaterink: Herken je BMW perikelen een beetje. Begin dit voorjaar: Ducati starten lopen. BMW van vriendin: nada noppes niets...

groet,
Wouter
<font size=1> Ducati 1000DS Multistrada | voorheen: Yamaha Diversion 900, Honda Magna 750, Suzuki GSX750</font>

Plaats reactie