Forse prijsverlaging bij Tesla
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Forse prijsverlaging bij Tesla
Halverwege vorig jaar leken Tesla en diverse Chinese autofabrikanten een einde aan de prijzenoorlog te maken.
Maar die wapenstilstand heeft Tesla inmiddels weer beëindigd.
Na Volkswagen heeft ook Tesla namelijk besloten tot een prijsverlaging.
En die prijsverlaging is in sommige gevallen zéér fors.
Voor Model S geldt een korting tot € 22.500 en voor Model X bedraagt de maximale korting € 22.000.
Betekent wellicht dat ook gebruikte Tesla's fors goedkoper worden.
Bron: https://www.ad.nl/auto/weer-forse-prijs ... ~a6aa47f0/
Maar die wapenstilstand heeft Tesla inmiddels weer beëindigd.
Na Volkswagen heeft ook Tesla namelijk besloten tot een prijsverlaging.
En die prijsverlaging is in sommige gevallen zéér fors.
Voor Model S geldt een korting tot € 22.500 en voor Model X bedraagt de maximale korting € 22.000.
Betekent wellicht dat ook gebruikte Tesla's fors goedkoper worden.
Bron: https://www.ad.nl/auto/weer-forse-prijs ... ~a6aa47f0/
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: Forse prijsverlaging bij Tesla
En dan nog voor de meeste mensen onbetaalbaar. Wie koopt nu zo,n ding? verreweg allemaal lease.
-
verde900
- Donateur

Heb je prive om het even welke tesla is het bij iedere prijsverlaging weer slikken.
Fopmerk
Fopmerk
-
verde900
- Donateur

Maakt niet uit, ik zie geen meerwaarde in het merk en eigenaren stilaan ook niet meer, prijsverlaging na prijsverlaging, matige bouw kwaliteit.. Klanten feitelijk schofferen.
Met oa belachelijk dure onderdelen, idem accupack en prijswijzigingen .
Geen merk ook met enige klassiekerwaarde.
-
phanot
- Donateur (2x)

Prijsverlaging of tot nu toe altijd veel te hoog geprijsd?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Geldt dat tegenwoordig niet voor meer automerken?verde900 schreef: ↑di 05 sep, 2023 17:06Maakt niet uit, ik zie geen meerwaarde in het merk en eigenaren stilaan ook niet meer, prijsverlaging na prijsverlaging, matige bouw kwaliteit.. Klanten feitelijk schofferen.
In het huidige autolandschap en het Nederlandse fiscale klimaat is een model 3 volgens mij een behoorlijk rationale keuze om elektrisch van a naar b te komen.
Als autoliefhebber zie ik inderdaad ook weinig in Tesla. Dat allereerste modelletje van Tesla (die roadster) schijnt overigens inmiddels best gewild te zijn bij liefhebbers.
-
verde900
- Donateur

Tesla heeft zelfs weinig met tesla, zo'n ding terug inruilen beginnen ze niet aan
-
aeensing
- Geregistreerd lid
Ja laat staan de cybertruck uitbrengen 
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Voordat ik besloot om voor het mobiliteitsbudget te kiezen in plaats van een nieuwe leaseauto heb ik proefgereden in een model 3.Wouter schreef: ↑di 05 sep, 2023 20:24Geldt dat tegenwoordig niet voor meer automerken?![]()
In het huidige autolandschap en het Nederlandse fiscale klimaat is een model 3 volgens mij een behoorlijk rationale keuze om elektrisch van a naar b te komen.
Als autoliefhebber zie ik inderdaad ook weinig in Tesla. Dat allereerste modelletje van Tesla (die roadster) schijnt overigens inmiddels best gewild te zijn bij liefhebbers.
Wat rijdt dat fantastisch!
Nu ga ik de Saab op kilometervergoeding rijden. Ok mooi!
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Je praat blijkbaar recensies van 4 jaar geleden na voor wat betreft de bouwkwaliteit. Ze zijn erg goed en degelijk gebouwd tegenwoordig.verde900 schreef: ↑di 05 sep, 2023 17:06Maakt niet uit, ik zie geen meerwaarde in het merk en eigenaren stilaan ook niet meer, prijsverlaging na prijsverlaging, matige bouw kwaliteit.. Klanten feitelijk schofferen.
Dat je iets tegen Tesla hebt is prima en je bent niet de enige. Maar probeer wel enigszins objectief te blijven.
-
verde900
- Donateur

Veilige keuze gemaakt..
Wil ik electrisch van punt A naar punt B overweeg ik de trein wel
Wil ik electrisch van punt A naar punt B overweeg ik de trein wel
-
jelger
- Geregistreerd lid
Tja, dat is wel goedkoper dan de Merc van 90k..die eh...net zo duur is als de Tesla
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik zou zeggen stap eens uit je comfort zone en ga een stukje rijden in een dikke tesla Ipv alle bekende tegenargumenten maar blijven herhalen.
Als je het een beetje slim doet met laden rij je iedereen het snot voor de ogen weg tegen een fractie van de kosten.
Actieradius is tegenwoordig (veel) meer dan de gemiddelde Saab op lpg en de onderhoudskosten lager.
En laten we vooral de storingsgevoeligheid niet op een weegschaal zetten
Als je het een beetje slim doet met laden rij je iedereen het snot voor de ogen weg tegen een fractie van de kosten.
Actieradius is tegenwoordig (veel) meer dan de gemiddelde Saab op lpg en de onderhoudskosten lager.
En laten we vooral de storingsgevoeligheid niet op een weegschaal zetten