Bron: https://www.ad.nl/auto/leaseauto-in-hui ... ~ae7a3ad5/Zakelijke rijders vrezen dat ze geen nieuwe leaseauto meer krijgen als het contract afloopt.
Met thuiswerken en digitaal vergaderen is de noodzaak tot reizen immers veel minder.
"Er zijn al bedrijven die de leaseauto’s de deur uit doen."
Gaat de leaseauto in zijn huidige vorm verdwijnen?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Gaat de leaseauto in zijn huidige vorm verdwijnen?
De Vereniging van Zakelijke Rijders verwacht dat de leaseauto in zijn huidige vorm zal verdwijnen.
-
verde900
- Donateur

Re: Gaat de leaseauto in zijn huidige vorm verdwijnen?
Zou idd zomaar kunnen..
Langlopende contracten zijn uit..
Langlopende contracten zijn uit..
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Het artikel verwijst vooral naar veranderingen in het werk.
Door alle moderne technologie raken dingen als thuiswerken en vanuit huis vergaderen steeds meer ingeburgerd.
De vraag is of het traditionele woon/werkeer en dienstreizen met de lease-auto straks komen te vervallen.
Door alle moderne technologie raken dingen als thuiswerken en vanuit huis vergaderen steeds meer ingeburgerd.
De vraag is of het traditionele woon/werkeer en dienstreizen met de lease-auto straks komen te vervallen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... juist-dip/De leasemarkt wordt redelijk opgeschud door de coronacrisis. Dat blijkt althans uit nieuwe cijfers van de
Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen.
Het afgelopen halfjaar groeide het leasewagenpark met een half procent dankzij enerzijds een afname onder
zakelijke leasers, maar anderzijds juist een opvallende groei bij private lease.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Leasemij. gaan flink onder water als het zo door gaat. Het aantal zakelijke km daalt flink en ik vraag mij af of ze die diesels nog kwijt raken. Het verdienmodel is sterk gebaseerd op opvolgende bestellingen en dat stokt ook.
-
verde900
- Donateur

Zou me om leasemaatschappijen weinig zorgen maken..
Voor hen veranderd het speelveld gewoon wat..
Voor hen veranderd het speelveld gewoon wat..
-
J.vandermeulen
- Donateur

De hele grote leasemij hebben een bankvergunning en kunnen bij de ECB gratis geld lenen heb ik begrepen. Daar heb ik geen medelijden mee. Bij de kleinere zit dat anders.
-
verde900
- Donateur

Oneerlijke concurrentie heeft de grote lease maatschappijen groot gemaakt, deze situatie doet 'n beroep op de vindingrijkheid van alle partijen.. Sommigen voorzien ook niet meer in de behoefte van dit moment.
-
ReinO
- Donateur (2x)

- de behoefte aan kantoorruimte
- autoherstelbedrijven
- bedrijfsdiefstal
- schoonmaakpersoneel
- kantoorinventaris
- stroom
wordt allemaal minder: idem voor de co 2 uitstoot. Daar horen we niets meer over, of zijn de doelen al gehaald inmiddels?
- autoherstelbedrijven
- bedrijfsdiefstal
- schoonmaakpersoneel
- kantoorinventaris
- stroom
wordt allemaal minder: idem voor de co 2 uitstoot. Daar horen we niets meer over, of zijn de doelen al gehaald inmiddels?