Bron: https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla-mo ... reik-23770
Tesla S Plaid haalt 320 km/u
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Tesla S Plaid haalt 320 km/u
De nieuwe Tesla S Plaid heeft een topsnelheid van 320 km/u en een actieradius van 840 km:

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Tesla S Plaid haalt 320 km/u
Nou ja, de gemiddelde auto die 320 km/u kan kost denk ik ook wel 140.000 euro. Maar of dit is waar de markt om schreeuwt... Wellicht elders.
-
verde900
- Donateur

Verplassen voor jongetjes met kleine pikkies
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ik heb geprobeerd om voor mezelf een beeld te vormen van wat je beleeft bij 320 km/u in deze Tesla.
Bij een Porsche, Ferrari of Lamborghini hoor je dan een brullende motor.
Maar wat hoor je bij die snelheid in zo'n Tesla?
Alleen maar windgeruis en bandengeluid?
Bij een Porsche, Ferrari of Lamborghini hoor je dan een brullende motor.
Maar wat hoor je bij die snelheid in zo'n Tesla?
Alleen maar windgeruis en bandengeluid?
-
jansen
- Donateur (7x)

Het is alleen de vraag hoelang ie die 320 per uur vast houd.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Tot de eerste Opel Agila met Twinny Load
-
verde900
- Donateur

'n nonstatement, voegt niets toe, heeft geen meerwaarde en slaat derhalve nergens op.
-
MVE
- Geregistreerd lid
[]
Dat bepalen wij niet, dat bepalen de kopers/leasers.
Dat bepalen wij niet, dat bepalen de kopers/leasers.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
ReinO
- Donateur (2x)

in de opec landen zit interesse zat neem ik aan: liever zo n auto dan de syriers helpen.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Wie noemt een auto nou "plaid"? Dat schaart deze Tesla automatisch in het rijtje van de Toyota Picnic 
-
Oosthoek
- Donateur

Heh, als dit een Saab zou zijn, zou het topic vol staan met kwijlers 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Waarschijnlijk niet lang, maar met geen enkele auto ga je dat lang kunnen volhouden, al was het maar omdat nergens het verkeer dat toelaat.jansen schreef: ↑vr 25 sep, 2020 7:09Het is alleen de vraag hoelang ie die 320 per uur vast houd.
Ik denk dat Tesla met dit ding vooral wil laten zien dat ze op geen enkel vlak onderdoen voor andere sportwagens. En qua prestaties lukt dat aardig, al weet ik niet hoe de wegligging is. Een ding is zeker: ze zullen NOOIT kunnen tippen aan het prachtige geluid van een dikke V10/V12 etc.
-
Henk-Jan
- Donateur

Om aan te haken op Sapphire hierboven ...
Zo is ook de Plaid te zien, als overtreffende trap van een ingezette strategie. Misschien een laatste topmodel voor deze generatie Model S. Onzinnig als auto? Vast. Maar wel een handig marketingstuntje om weer even in het nieuws te zijn tegenover waarschijnlijk zeer beperkte R&D kosten.
Komt er eigenlijk wel een opvolger van de Model S? Eén sedan in het portfolio is toch eigenlijk wel voldoende in een wereld waar iedereen droomt van SUVs, Crossovers en pick-up trucks? Een hatchback naast de Model 3 and Y lijkt me eigenlijk zinvoller dan een nieuwe Model S en waarschijnlijk is het qua ontwikkeling en productie ook gemakkelijker zo'n hatchback te ontwerpen dan een nieuwe Model S.
... ik ben, zoals je misschien weet, geen fanboy van Tesla in het bijzonder of elektrische auto's in het algemeen. Desalnittemin vind ik het een bijzonder slimme gedachte geweest van Elon om met lange termijn visie en durf(kapitaal) eerst elektrische auto's van het suffe imago af te helpen en pas dan de echte volumemodellen te introduceren. Met relatief weinig kosten heeft hij eerst naam gemaakt met een middelmatige, maar flitsende elektrische sportauto, gevolgd door een zeer mooi gelijnde SportSedan/Liftback. Persoonlijk vind ik de Tesla Model S te breed en het interieur spreekt mij ook niet zo aan, maar het is wel de juiste strategie geweest om elektrische auto's bij een grotere doelgroep gewild te maken. Het beeld van een elektrische auto is in tien/vijftien jaar tijd bij het grote publiek omgeslagen van suffe truttenschudders voor hippies tot snelle, sportieve bolides. Natuurlijk valt er nog genoeg op elektrische auto's aan te merken en ik ben het er ook niet mee eens dat de elektrische auto in nog eens tien/vijftien jaar tijd de standaad wordt / zou worden, maar de marketingstrategie is een hele slimme geweest en zonder Elon Musk zou het nog een hele tijd geduurd hebben voordat de bestaande automerken hetzelfde hadden bereikt.verde900 schreef: ↑vr 25 sep, 2020 7:45'n nonstatement, voegt niets toe, heeft geen meerwaarde en slaat derhalve nergens op.
Zo is ook de Plaid te zien, als overtreffende trap van een ingezette strategie. Misschien een laatste topmodel voor deze generatie Model S. Onzinnig als auto? Vast. Maar wel een handig marketingstuntje om weer even in het nieuws te zijn tegenover waarschijnlijk zeer beperkte R&D kosten.
Komt er eigenlijk wel een opvolger van de Model S? Eén sedan in het portfolio is toch eigenlijk wel voldoende in een wereld waar iedereen droomt van SUVs, Crossovers en pick-up trucks? Een hatchback naast de Model 3 and Y lijkt me eigenlijk zinvoller dan een nieuwe Model S en waarschijnlijk is het qua ontwikkeling en productie ook gemakkelijker zo'n hatchback te ontwerpen dan een nieuwe Model S.