Youngtimer Rally

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
martinphili
Geregistreerd lid

Youngtimer Rally

Bericht door martinphili » di 25 aug, 2020 18:52

Heel veel ritjes van de SCN en andere clubs gingen niet door dit jaar. Voor wie dat ontzettend jammer vindt en zijn youngtimer Saab toch graag een keer de sporen wil geven tijdens een goed georganiseerde rally is er de Youngtimer Rally op zondag 20 september.
Bij de prijs inbegrepen: lunch en de afsluitende, uitgebreide barbecue, een routeboek, vragenkaart, meetlatje en voor het juiste gevoel een rallyschild en deurnummers.
Het geheel gaat onder auspiciën van het blad Youngtimer Magazine. Ik heb daar geen belangen :) maar het lijkt heel erg leuk te gaan worden.

Meer info: http://youngtimer-magazine.nl/?page_id=755

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Youngtimer Rally

Bericht door Ewout » di 25 aug, 2020 20:45

Zou wel leuk zijn als iemand de eer hoog houdt tijdens de tweede editie. :O:

Afbeelding

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » do 27 aug, 2020 10:39

Ewout schreef:
di 25 aug, 2020 20:45
Zou wel leuk zijn als iemand de eer hoog houdt tijdens de tweede editie. :O:
Wat is de opzet van de rally? Welke klasses worden er aangeboden of is het een grote poule? Hoe waren jouw ervaringen vorige keer?

CBA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door CBA » do 27 aug, 2020 13:27

Dit is geen rally, het is zelfs geen kaartleesrit, het is gewoon een toertocht
en startnummers en rallyschilden wekken alleen maar irritatie bij het publiek op
Ze noemen alles tegenwoordig een rally ;-|+
beetje off-topic:
Een rally is een evenement waar bepaalde stukken (klassementsproeven) op afgesloten wegen of terreinen puur op snelheid wordt gereden
met auto,s die minimaal een FIA paspoort moeten hebben, de deelnemers moeten ook een licentie hebben

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 27 aug, 2020 14:05

CBA schreef:
do 27 aug, 2020 13:27
Dit is geen rally, het is zelfs geen kaartleesrit, het is gewoon een toertocht
en startnummers en rallyschilden wekken alleen maar irritatie bij het publiek op
Ze noemen alles tegenwoordig een rally ;-|+
beetje off-topic:
Een rally is een evenement waar bepaalde stukken (klassementsproeven) op afgesloten wegen of terreinen puur op snelheid wordt gereden
met auto,s die minimaal een FIA paspoort moeten hebben, de deelnemers moeten ook een licentie hebben
Ik weet niet waar jij deze kennis (ik heb je vorig jaar niet gezien) en enge en diskwalificerende definitie vandaan haalt, maar de genoemde Youngtimer Rally is in feite een puzzelrit met een aantal klassementsproeven op basis van tijd en punten (niet op snelheid). De organisatie vonden we matig vorig jaar, zeker voor een professionele organisatie. De organisator was van het stugge type... De entreeprijs was ook stevig, dus qua totaalplaatje ontbrak er nog wel wat aan.

CBA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door CBA » do 27 aug, 2020 14:28

Beste Ewout
het risico bestaat dat onderstaand een vrij hoog "opa verteld " gehalte heeft:
Vanaf 1974, als snotneus die net zijn rijbewijs had, ben ik actief geweest in de rally wereld
in 1974 reed ik mijn eerste WRC rally tw de echte Tulpenrally zie: https://www.ewrc-results.com/final/1258 ... llye-1974/ startnummer 50
dit was 70 uur gaan als de brandweer met totaal 6 uur slapen /rusten, niets barbecue of bourgondisch tafelen
gezien de moeite en kosten van deelname aan rally,s, ook al in die tijd, irriteert het mij dat ze alles tegenwoordig maar een Rally noemen
alleen de deelname aan de tulpenrally in 1974 was al 3000,-- gulden, zonder de auto, banden, serviceploeg etc.
Benoem het wat het is: gaat het puur op snelheid: een Rally, op kaartlezen of routebeschrijving: Kaartlees rit, op routebeschrijving of bolletje/pijltje: toertocht
alles waar de auto geen FIA homologatie hoeft te hebben, en de deelnemers geen licentie en medische keuring is geen rally
Afbeelding
Afbeelding

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » vr 28 aug, 2020 9:41

CBA schreef:
do 27 aug, 2020 14:28
Beste Ewout
het risico bestaat dat onderstaand een vrij hoog "opa verteld " gehalte heeft:
Vanaf 1974, als snotneus die net zijn rijbewijs had, ben ik actief geweest in de rally wereld
in 1974 reed ik mijn eerste WRC rally tw de echte Tulpenrally zie: https://www.ewrc-results.com/final/1258 ... llye-1974/ startnummer 50
dit was 70 uur gaan als de brandweer met totaal 6 uur slapen /rusten, niets barbecue of bourgondisch tafelen
gezien de moeite en kosten van deelname aan rally,s, ook al in die tijd, irriteert het mij dat ze alles tegenwoordig maar een Rally noemen
alleen de deelname aan de tulpenrally in 1974 was al 3000,-- gulden, zonder de auto, banden, serviceploeg etc.
Benoem het wat het is: gaat het puur op snelheid: een Rally, op kaartlezen of routebeschrijving: Kaartlees rit, op routebeschrijving of bolletje/pijltje: toertocht
alles waar de auto geen FIA homologatie hoeft te hebben, en de deelnemers geen licentie en medische keuring is geen rally
Afbeelding
Afbeelding
geef mij zo'n opa :O: :-P+

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » vr 28 aug, 2020 9:44

Ewout schreef:
do 27 aug, 2020 14:05
..... genoemde Youngtimer Rally is in feite een puzzelrit met een aantal klassementsproeven op basis van tijd en punten (niet op snelheid). De organisatie vonden we matig vorig jaar, zeker voor een professionele organisatie. De organisator was van het stugge type... De entreeprijs was ook stevig, dus qua totaalplaatje ontbrak er nog wel wat aan.
Dank voor het delen van je ervaring, precies waar ik naar op zoek was, iets meer info voor de beslissing wel of niet in te schrijven. De info die ik online vond was te summier en van wat ik van jou begrijp is het niet het type evenement waar ik naar op zoek ben. Wel mooi dat je het deelt, want samen dingen met auto's doen is op zich een prima tijdverdrijf

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 28 aug, 2020 10:21

Vanzelfsprekend kan de opzet en de kwaliteit dit jaar anders zijn...

pianoman
Geregistreerd lid

Bericht door pianoman » zo 30 aug, 2020 19:50

CBA schreef:
do 27 aug, 2020 14:28
alleen de deelname aan de tulpenrally in 1974 was al 3000,-- gulden
Echt waar? :shock:
Niet per ongeluk een nulletje teveel getikt?

CBA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door CBA » zo 30 aug, 2020 20:02

Helaas niet, ik heb de oude inschrijving nog "ergens" liggen inschrijving was alleen al, zo uit m,n hoofd 1000 gulden, licentie en medische keuring rond 500 gulden
overnachtingen regelen, waar we niet eens gebruik van hebben gemaakt !! extra service via het zgn "stripteam" staat voor Stichting Rally International Promotions
het was 50,-- gulden hier 100,-- gulden daar

Plaats reactie