Auto in Duitsland zonder papieren

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Auto in Duitsland zonder papieren

Bericht door caspar » ma 08 jun, 2020 15:39

Ik heb interesse in een auto in Duitsland , alleen heeft deze geen papieren. Enig idee hoe ik deze gekeurd op kenteken kan krijgen?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Auto in Duitsland zonder papieren

Bericht door Vyv » ma 08 jun, 2020 15:44

Denk dat je het beste kan bellen met de RDW. Volgens mij kijken ze in het land van herkomst via de VIN of de auto gemeld is als gestolen (en een check bij de laatst bekende eigenaar?) . Als dat er geen complicaties zijn dan krijg je groen licht in NL voor nieuwe papieren.

EDIT. ik zit te denken, mijn rode Turbo_S uit de UK had ook geen papieren, dat is ook goed gekomen. Kan het niet meer goed herinneren... :drunksingers:

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 08 jun, 2020 16:20

Dat systeem dat RDW gebruikt heet EUCARIS.
Daarin kunnen ze alle gegevens van auto's die geregistreerd zijn in de EU aan de hand van het chassisnummer terugvinden.
Ook of het voertuig als gestolen is opgegeven.

Is er helemaal niets meer aan papieren bij de auto? Dat is vreemd.
In Duitsland kan de eigenaar bij vermissing van (een deel van) het kenteken gewoon een Zweitschrift (duplicaat) aanvragen.
Net als in Nederland.

Als je de gok wilt wagen zou ik bij vooraf bij de RDW te rade gaan.
Wanneer zij groen licht geven, kun je kijken of je nog wat van de prijs af kunt krijgen. :D
Kijk wel even of er wel op een normale manier een chassisnummer is ingeslagen op de plek waar je dat zou verwachten (bij net zo'n model) en zonder dat je denkt dat er mee gerommeld is.
Alleen het plaatje met chassisnummer dat ergens op de auto gepopnageld is, is natuurlijk niet voldoende.

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » ma 08 jun, 2020 16:50

Het beste is, om de huidige eigenaar te vragen om aangifte van vermissing te doen in Duitsland.
Dat accepteert de RDW, doet alleen dan een controle in Duitsland en dan kunnen ze verder met invoer.
Duurt in NL ongeveer een week langer en kost een paar tientjes meer.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 09 jun, 2020 9:24

Een auto kan uit een register zijn uitgeschreven. Dat geeft op zich niks. De RDW doet gewoon navraag bij de desbetreffende autoriteit. Ook als het niet in EUCARS te vinden is; wat dan het geval zou zijn. Er moet dan door de desbetreffende autoriteit in een oude database worden gekeken.
Bij de Zweedse RDW kan dat live terwijl je ze aan de lijn hebt, is mij onlangs gebleken. En ik kreeg de documenten na een paar dagen al in mijn brievenbus. Misschien kun je zelf de Duitse 'behörde' bellen en vragen of ze het chassisnummer willen opzoeken en vertellen wat er aan info beschikbaar is.

Plaats reactie