Mijn nieuwe aanwinst...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
DDJ
Geregistreerd lid

Mijn nieuwe aanwinst...

Bericht door DDJ » zo 01 okt, 2006 17:44

Maar of ik hier nou blij mee moet zijn... :?

Afbeelding

Het beestje stond maar te staan en toen heb ik hem gekregen van een vriendin. Geen APK en de motor gaf geen sjoege. Gisteren de bougies eruit gehaald en schoongemaakt en ze loopt weer als een zonnetje.

Bijkomend voordeel was dat mijn vriendinnetje nu wel alleen MOEST rijden in de Saab en het ging haar erg goed af. Ziet er toch leuk uit, zo'n dame in een Saab... met een kerel ervoor in een Kever :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 01 okt, 2006 17:47

Leuk project erbij man!

Zitten er verder nog APK punten op? Of kun je `m wel weer goedgekeurd krijgen? Belastingvrij Kevertje is wel praktisch om erbij te hebben. Alleen 98 gelood tanken :(

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 01 okt, 2006 17:56

Geen idee, hij is wel crocant zullen we maar zeggen :lol:. Ik zat zelf al iets meer te denken aan een donorcarosserie. Ben bang dat ik het echt niet meer in orde krijg, maar die motor loopt zo heerlijk nog. Die mag niet verloren gaan met zijn 59k km.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 01 okt, 2006 18:02

DDJ schreef:Geen idee, hij is wel crocant zullen we maar zeggen :lol:. Ik zat zelf al iets meer te denken aan een donorcarosserie. Ben bang dat ik het echt niet meer in orde krijg, maar die motor loopt zo heerlijk nog. Die mag niet verloren gaan met zijn 59k km.
In principe kun je nog steeds aan onderdelen een hele Kever bouwen. Chassis e.d. is nog allemaal nieuw te leveren (al dan niet imitatie) Is wel leuk, maak je er een Buggy van :D

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » zo 01 okt, 2006 18:09

taaffert schreef:
DDJ schreef:Geen idee, hij is wel crocant zullen we maar zeggen :lol:. Ik zat zelf al iets meer te denken aan een donorcarosserie. Ben bang dat ik het echt niet meer in orde krijg, maar die motor loopt zo heerlijk nog. Die mag niet verloren gaan met zijn 59k km.
In principe kun je nog steeds aan onderdelen een hele Kever bouwen. Chassis e.d. is nog allemaal nieuw te leveren (al dan niet imitatie) Is wel leuk, maak je er een Buggy van :D
heb al een beetje zitten zoeken op speurders maar voor 500 euro krijg je de roest er gratis bij helaas...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 01 okt, 2006 19:49

DDJ schreef:
taaffert schreef:
heb al een beetje zitten zoeken op speurders maar voor 500 euro krijg je de roest er gratis bij helaas...
Pas maar op dan met je Saab er naast te parkeren. Voor je het weet slaat het over! :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 okt, 2006 19:53

Heb volstrekt niets met een kever, heb het qua weggedrag en veiligheidsvoorzieningen altijd levensgevaarlijke dingen gevonden.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 01 okt, 2006 19:59

Tja, wat wil je, de bedenker was een levensgevaarlijk en compleet gestoord persoon... :o

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 okt, 2006 20:03

sjoerdk schreef:Tja, wat wil je, de bedenker was een levensgevaarlijk en compleet gestoord persoon... :o
Dat was niet de bedenker (F. Porsche, die was wel een soort geniaal) maar de opdrachtgever had in zijn eerdere job mogelijk iets te lang met zijn hoofd boven de verfpot gehangen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 01 okt, 2006 20:09

verde900 schreef:
sjoerdk schreef:Tja, wat wil je, de bedenker was een levensgevaarlijk en compleet gestoord persoon... :o
Dat was niet de bedenker (F. Porsche, die was wel een soort geniaal) maar de opdrachtgever had in zijn eerdere job mogelijk iets te lang met zijn hoofd boven de verfpot gehangen.
Klopt, Ferdinand Porsche was inderdaad de bedenker, en hij was zeker een geniaal persoon, alleen jammer dat de 'heer' A. Hitler er mee te maken had...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 01 okt, 2006 20:47

Aan de andere kant wel goed, Hitler heeft het uiteindelijke ontwerp getekent, de originele was lelijk. Hilter kwam ook met het idee van de Kever.

Zo zie je maar dat niet alleen elk voordeel een nadeel heeft, maar ook andersom. :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 okt, 2006 20:50

H.E.N.K.I.E schreef:Aan de andere kant wel goed, Hitler heeft het uiteindelijke ontwerp getekent, de originele was lelijk. Hilter kwam ook met het idee van de Kever.
Dus met je hoofd boven een verfpot hangen kan dus iets "moois" opleveren? :shock:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 01 okt, 2006 21:04

H.E.N.K.I.E schreef:Aan de andere kant wel goed, Hitler heeft het uiteindelijke ontwerp getekent, de originele was lelijk. Hilter kwam ook met het idee van de Kever.
sinds de komst van de kever is de productie van personenwagens wel in een stroomversnelling geraakt en hitler was wel degene die de eerste snelwegen liet aanleggen, even daarna de Saab 001 etc. Kortom hitler heeft (in)direct gezorgd dat we ons op een betere manier kunnen verplaatsen :wink: . Was vooruitstrevend, dacht toen al aan een europa, is alleen niet gelukt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 okt, 2006 21:06

Wonderlijk wat je met een pot verf allemaal kunt bereiken... ga er meteen eentje openmaken...

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 01 okt, 2006 21:08

verde900 schreef:Wonderlijk wat je met een pot verf allemaal kunt bereiken... ga er meteen eentje openmaken...
En goed snuiven (inhaleren) verde :lol:

de ambitie om beroemd te worden :?:

Plaats reactie