Pagina 19 van 20

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: zo 03 mar, 2019 21:14
door Theun49
Deze is heel fraai. De Mark Zero, zeer toepasselijk.Afbeelding

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: vr 08 mar, 2019 12:28
door Theun49
Een volgende Tesla mijlpaal. De introductie van Supercharger versie drie.
250kW, te vertalen naar 1600km per uur bijladen bij alle modellen S, X, III.

https://insideevs.com/tesla-supercharger-v3-in-action/

Zelfs bij de allerkortste toiletpauze voldoende snel.
Oftewel meer dan 200 tot 300 km per plaspauze.

Kom op Mark, waar blijft mijn voordeeltje?
Mijn Tesla staat vanaf begin 2020 klaar voor me!

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: vr 08 mar, 2019 12:35
door 93Rookie
Welke actieradius?

Mag ik als Rookie een samenvattend antwoord geven: 500 tot 600 KM op 1 accu lading.
Kunnen we het daar MET Z'N ALLEN over eens worden ?
Dan kunnen we met z'n allen kijken naar de nieuwste ontwikkelingen.

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... partandhp

En nu een "out of the box" Saab EV luchtkasteel.
25.000 saabforumleden leggen € 1.000,-- per lid in een stichting = € 25 milj. voor aankoop van het VAG MEB -E onderstel en bouwen de SAAB NL -E 9-3 2020
Afbeelding
Helaas tussen de regels doorgelezen maar een actieradius van 250 |KM



Er zijn genoeg technische begaafde forummers die bijvoorbeeld op zaterdag en zondag tijd kunnen besteden aan de assemblage, er zijn genoeg andere begaafden die op hun terrein van marketing, fotografie, rechten, administratie etc. etc. hun bijdrage kunnen leveren. En voila een nieuwe kleine speler op de markt, zo zijn Fokker, Daf, en al die anderen toch ook ooit eens begonnen. Waarom dan nu ook niet.

De donaties krijgen dan wel een iets andere orde van grootte en alles zal gereglementeerd moeten worden en het moeilijkste van dit luchtkasteel is alle neuzen op een rij te krijgen, we kunnen altijd eens met Victor gaan praten, is het niet .

Van een Rookie in Luchtkastelen.


Juristen, probleem: 1. De naam Saab
Rookie oplossing : 1. Op de carrosserie op de bekende plaatsen vrije uitsparingen waar de individuele gebruiker zijn eigen Saab logo's na overdracht van de EV kan plaatsen.
Managers: probleem 2. De fabrieks locatie
Rookie oplossing: 2 . Centraal, Goed bereikbaar voor iedereen, Goedkoop, Energie neutraal, Modulair uit te breiden of in te krimpen, Geen langlopende verplichtingen.
Fiscalisten: probleem 3. De meest geschikte rechtsvorm:
Rookie oplossing: 3 Stichting met een commerciële onderneming bestaande uit Vennoten, meewerkende en stille vennoten.
Marketeers: probleem 4: De benodigde middelen 25.000 ( obligatie houders) a € 1.000,--
Rookie oplossing: 4 Hier beginnen, prospectus opstellen, rendement bepalen, realisteits zin vaststellen.
Administrateurs: probleem 5. Financieelplan, investeringsplan, liquiditeitsplan.
Rookie oplossing: 5 Koppen bij elkaar en brainstormen, fiscaal en financieel haalbare plannen maken.
Technici: probleem 6: Assemblage, benodigde gereedschappen, robotisering, modulair werken,
Rookie oplossing: 6 Eerst met de marketeers het meest gevraagde en tot succes leidende model bepalen Cabrio ? SUV ? on line enquête maken

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: vr 08 mar, 2019 14:03
door Theun49
Ja, je snapt het. Eindelijk, net als James May. Soms duurt het even. Geneva Auto Show 2019, die link van je, alleen nog EVs eigenlijk.

https://insideevs.com/tesla-model-s-ame ... st-muscle/

Maar we hoeven het niet eens te worden. 350km is voldoende.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: za 09 mar, 2019 9:59
door tanisha
Theun49 schreef:
vr 08 mar, 2019 14:03
Ja, je snapt het. Eindelijk, net als James May. Soms duurt het even. Geneva Auto Show 2019, die link van je, alleen nog EVs eigenlijk.

https://insideevs.com/tesla-model-s-ame ... st-muscle/

Maar we hoeven het niet eens te worden. 350km is voldoende.
Heb ik nieuws voor je als je maar 350km met een tank van een LPG auto komt is al ontzettend irritant laat staan daar je nog een tijd bij een laadpaal mag staan vervelen.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: za 09 mar, 2019 14:55
door Dabutcha76
Hangt wel af van je gebruikspatroon. Je moet met een EV wat anders omgaan met 'tanken', dus eigenlijk zorgen dat je elke dag op je werk of thuis bij het parkeren aan de lader hangt, en alleen voor 'nood' aan de (fast)charger onderweg. Daarnaast zorgen dat je voor een roadtrip/vakantie helemaal tot het randje oplaadt.

Als je elke dag 400+ kilometer maakt zou ik nu (nog?) niet voor EV gaan. Als je dat dat soort afstanden eigenlijk alleen maakt voor vakantie(tjes), is 350+ kilometer beginrange met vlot bijladen onderweg (5 minuten laden voor 120 kilometer extra) eigenlijk prima. Om de twee uur 10-15 minuutjes pauze, zoals breed geadviseerd wordt, en dan kun je de twee uur daarna weer 240+ kilometer extra(!) vooruit. Knappe jongen (m/v) die in NL of zelfs omliggende landen structureel 120 kilometer per uur haalt. Zelfs bij onze oosterburen is dat al een uitdaging met al die Baustellen tegenwoordig.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: za 09 mar, 2019 22:08
door JoostG
tanisha schreef:
Theun49 schreef:
vr 08 mar, 2019 14:03
Ja, je snapt het. Eindelijk, net als James May. Soms duurt het even. Geneva Auto Show 2019, die link van je, alleen nog EVs eigenlijk.

https://insideevs.com/tesla-model-s-ame ... st-muscle/

Maar we hoeven het niet eens te worden. 350km is voldoende.
Heb ik nieuws voor je als je maar 350km met een tank van een LPG auto komt is al ontzettend irritant laat staan daar je nog een tijd bij een laadpaal mag staan vervelen.
Dat klopt, maar sta je er bij stil dat je een gas/benzine/dieseltank eerst leeg rijdt, en hem dan weer helemaal vult, terwijl je de accu iedere avond weer ‘bijvult’ tot 350km in dit theoretische geval? Alleen wanneer je verder dan 350km rijdt op een dag, dan zou je die ‘accu-stop’ moeten maken.
Bottomline: de meeste mensen zullen amper een andere laadpaal gebruiken dan die thuis.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: za 09 mar, 2019 22:53
door Funky Dude
JoostG schreef:
za 09 mar, 2019 22:08
Dat klopt, maar sta je er bij stil dat je een gas/benzine/dieseltank eerst leeg rijdt,
Als je de tank leeg rijdt sta je inderdaad stil (levert je op de snelweg in de UK trouwens ook nog een boete op, zal vast in meer landen gelden).
JoostG schreef:
za 09 mar, 2019 22:08
Bottomline: de meeste mensen zullen amper een andere laadpaal gebruiken dan die thuis.
Niet bij elk huis kun je een laadpaal of auto voor de deur kwijt. Als er genoeg laadpalen in het straatbeeld verschijnen gaan er in dit onverdraagzame landje zeker ook weer nietsnutten over lopen zeiken...

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: zo 10 mar, 2019 11:46
door Dabutcha76
Funky Dude schreef:
za 09 mar, 2019 22:53
Niet bij elk huis kun je een laadpaal of auto voor de deur kwijt. Als er genoeg laadpalen in het straatbeeld verschijnen gaan er in dit onverdraagzame landje zeker ook weer nietsnutten over lopen zeiken...
En ook nog wel mild terecht, die dingen zijn spuuglelijk over het algemeen. Er beginnen wel meer verteerbare oplossingen te ontstaan, maar dan moet de stoep nog steeds wel (ruim) breed genoeg zijn om er vervolgens nog met kinderwagens/rolstoelen langs te kunnen. Dat zie ik zeker in jaren '20/'30/'50-wijken nog wel een probleem worden.

Afbeelding

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: zo 10 mar, 2019 19:51
door Steve-O
In Duitsland en Nederland gelden ook boetes voor het stil komen te staan met een lege tank, dus ook met een lege accu.

Wat betreft de laadpalen, vergelijk dat met een stijgens aantal invalidenplekken, waar gewone auto's niet meer mogen staan. Gruwelijk.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: zo 10 mar, 2019 19:59
door verde900
In Amsterdam de Hemweg centrale dicht en ook nog eens min 10.000 parkeerplaatsen, dat wordt nog n soort wandelreservaat straks..

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: do 14 mar, 2019 16:36
door Theun49
Welnee, gaat in de mottenballen tot ie omgebouwd kan worden tot biomassa centrale voor als de zon niet schijnt en de wind niet waait.
Dat ombouwen kan vrij eenvoudig. Voor Tennet. Afbeelding

Wat heerlijk. Over een paar jaar gewoon thuis opladen. Wat een gemak.
Niet meer naar zo'n tankstation of nog erger 200km rijden naar ofwel Groningen ofwel Rotterdam voor waterstofAfbeelding.

Nog even over dat waterstof.
Waterstof heeft bij een "lage" kostprijs (de US$2,30 doelstelling van de Amerikaanse overheid voor 2020) een nog grotere footprint dan volledig elektrisch.
Het schema in dit bericht over een studie (typisch waterstof) naar het op korte termijn zo goedkoop mogelijk produceren van groen waterstof laat het zien.
Het is de absurditeit ten top: let op de accu in het schema.
Ja, accu, je leest het goed, de goedkoopste manier om nu groen waterstof te produceren kan niet zonder een forse accu!!!

https://www.greencarcongress.com/2019/0 ... larh2.html

Bij elektrisch houdt het tenminste nog bij de accu op.
Maar dat geldt niet voor waterstof: nog eens extra conversie stappen (rechter deel schema) en dus duidelijk een nog grotere footprint dan elektrisch.
Met die grote accu kan dan net (in theorie, het is in de studie fase) aan de prijs doelstelling (US$2,30 per kg) van de Amerikaanse overheid voor 2020 worden voldaan.
En dan zijn er nog de investeringen voor de extra waterstof hardware.

Daarom niet verwonderlijk: VW volgt koploper Tesla en gaat vol voor verantwoord volledig elektrisch rijden.
Een volgende stap van VW, de aanpak van de productieketen (CO2 neutraal, kobalt winning) :


https://www.greencarcongress.com/2019/0 ... genid.html

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: do 14 mar, 2019 18:16
door ReinO
vandaar dat ze nog druk aan het ontwikkelen zijn een conversie uit die waterstofcyclus te halen.
De universiteit Twente is daar druk mee bezig en Duitsland werkt daar ook hard aan.

Dus beste Theun: hou maar op met zwart /wit denken: alles wordt ontwikkeld, tegelijk en de vrije markt zorgt uiteindelijk wel voor
een wel betaalbaar alternatief voor de meeste mensen en niet alleen de happy few.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: do 14 mar, 2019 18:20
door 93Rookie
Teun49 Ja, je snapt het. Eindelijk, net als James May. Soms duurt het even.
Haakt Theun 49 nu af ? : Hierbij zijn quote: Alle aspecten komen zo'n beetje aan de orde, ook de schaarse grondstoffen, de effecten van de winning, productie en gebruik
Nu lees ik als Rookie verontrustende berichten over de effecten van de winning van schaarse grondstoffen:
En als laatste de productie van de motoren.
Daarin zitten permanente magneten in waar neodymium voor gebruikt wordt, waarvan winning en productie extreem vervuilend zijn.
Neodymium behoort tot de zeldzame aardmetalen en is een bijzonder materiaal.
In combinatie met ijzer en borium kunnen hiermee de momenteel sterkste permanente magneten ter wereld worden vervaardigd.
De Britse krant ‘Daily Mail’ veroorzaakte veel opschudding met een rapportage over de Chinese industriestad Baotou, de plek waar een groot deel van de wereldvoorraad van neodymium gewonnen wordt.
De rapportage bevatte schokkende foto’s over gifmeren en verhalen van bewoners over gezondheidsproblemen zoals kanker, huidproblemen en uitvallende tanden.
Met andere woorden, niet alleen de productie van de accu’s veroorzaakt vervuiling maar de productie van de magneten voor de motoren nog veel meer.
Overigens in windmolens worden deze grondstoffen ook gebruikt. Hoezo schone stroom?

Van een Rookie in delfstoffen en het geloven in ongeloof
Citaat uit een groot landelijk dagblad:
Wat er ook tegen hun motieven wordt ingebracht, voor dat soort volk (Pex Langenberg, D milieu milieu , wethouder Mobiliteit, Duurzaamheid en Cultuur van Rotterdam) is het milieu een religie.
Dat de productie aan de batterijen van één Tesla net zoveel CO2 uitstoot veroorzaakt als een benzine-auto in acht jaar, zoals deze week bekend werd, dat schuiven ze onder het arrogantie-kleed.
U weet bovendien hoe het gaat met religieuzen vooral als ze fundamentalistisch van aard zijn.

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Geplaatst: ma 18 mar, 2019 23:27
door RoelandV
Tesla heeft in de VS de Tesla Supercharger geïntroduceerd.
Het nieuwe V3 Supercharger-systeem van Tesla is een flink stuk sneller dan z’n voorganger.
Snelladen met 1.000 mijl – 1.600 kilometer – per uur is mogelijk volgens de Amerikanen.

Bron: http://www.carros.nl/nieuws/nieuwe-tesl ... er-per-uur