Opel/Vauxhall naar Peugeot?
-
sb129h
- Donateur (2x)

Opel/Vauxhall naar Peugeot?
http://www.autoweek.nl/nieuws/peugeot-a ... -vauxhall/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
-
verde900
- Donateur

Re: Opel/Vauxhall naar Peugeot?
het schijnt al behoorlijk ver te zijn zelfs
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

als dat doorgaat dan heeft GM geen op Europese leest geschoeide automerk meer maar alleen Amerikaans en Australisch. de nieuwe combinatie wordt dan wel een groot concern. Ben benieuwd of de electrische techniek van de Ampera en Volt bij de verkoop inbegrepen is of dat het bij Chevrolet blijft
Qua stijling vind ik Opel best goed bezig lately. Zou dit nog kansen bieden voor de merknaam Saab als 6e merk naast Peugeot, Citroen, DS, Open en Vauxhall? Wellicht dat ze dat in Zweden wel goedkeuren
Qua stijling vind ik Opel best goed bezig lately. Zou dit nog kansen bieden voor de merknaam Saab als 6e merk naast Peugeot, Citroen, DS, Open en Vauxhall? Wellicht dat ze dat in Zweden wel goedkeuren
-
PMLotgering
- Donateur (3x)

Hoe leuk dat ook zou zijn kan ik geen enkele reden bedenken voor PSA om iets met de merknaam SAAB te gaan doen.Style&Co schreef:... Zou dit nog kansen bieden voor de merknaam Saab als 6e merk naast Peugeot, Citroen, DS, Open en Vauxhall? Wellicht dat ze dat in Zweden wel goedkeuren
-
jelger
- Geregistreerd lid
PSA heeft in India ook de naam (merkrecht) Ambassador van Hindustan gekocht. Heeft daar ook plannen dus.
-
netraam
- Geregistreerd lid
Ik wel: in het topsegment kan PSA al járen geen potten meer breken. De C6 en 607 waren maar een matig succes, in ieder geval buiten het vaderland. Ze proberen het nu met 'DS' als duurder merk, maar ik denk dat de naam Saab toch meer tot de verbeelding spreekt, zeker internationaal!
-
verde900
- Donateur

Wat heeft PSA op dit moment voor "premium" modellen/merk?PMLotgering schreef:Hoe leuk dat ook zou zijn kan ik geen enkele reden bedenken voor PSA om iets met de merknaam SAAB te gaan doen.Style&Co schreef:... Zou dit nog kansen bieden voor de merknaam Saab als 6e merk naast Peugeot, Citroen, DS, Open en Vauxhall? Wellicht dat ze dat in Zweden wel goedkeuren
-
busy
- Donateur (4x)

PSA denkt zelf met het DS label premium in huis te hebben. SAAB was 6 jaar geleden nog actueel geweest nu gepasseerd station. . SAAB AB gaat de naam gebruiken als toeleverancier van software voor automotive industrie
-
PMLotgering
- Donateur (3x)

[/quote]
Wat heeft PSA op dit moment voor "premium" modellen/merk?[/quote]
Geen, maar het is wel iets anders dan Opel overnemen, wat een volledig draaiende business met compleet modellen gamma is. Begrijp me niet verkeerd, het lijkt mij fantastisch, maar zie het niet gebeuren.
Wat heeft PSA op dit moment voor "premium" modellen/merk?[/quote]
Geen, maar het is wel iets anders dan Opel overnemen, wat een volledig draaiende business met compleet modellen gamma is. Begrijp me niet verkeerd, het lijkt mij fantastisch, maar zie het niet gebeuren.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik zie hier wel een bevestiging in dat de VS zich aan het losweken is van Europa, iets dat al lichtelijk aan de gang was, maar nu in toenemende mate.
Prima, zolang Europa (en de bedrijven) zich maar wat meer wapent tegen de nieuwe wereld.
Vauxhall zou zich geen zorgen hoeven maken, juist een Brexit kan hun redding zijn in de situatie dat PSA de boel overneemt (immers, er is dan een economische incentive om in het VK te blijven voor de lokale verkoop)
Prima, zolang Europa (en de bedrijven) zich maar wat meer wapent tegen de nieuwe wereld.
Vauxhall zou zich geen zorgen hoeven maken, juist een Brexit kan hun redding zijn in de situatie dat PSA de boel overneemt (immers, er is dan een economische incentive om in het VK te blijven voor de lokale verkoop)
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
SAAB--> dood paard. wen er maar aan.
kansen zijn wel toegenomen dat het met Opel nog wèl wat wordt.
kansen zijn wel toegenomen dat het met Opel nog wèl wat wordt.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Jelger: ik denk niet dat Peugeot de redding wordt voor Vauxhall.
ik denk eerder dat Peugeot de nekslag wordt voor Vauxhall.
Zodra de Fransen de boel hebben overgenomen zullen de Britse fabrieken worden gesloten.
Op die manier kan productie worden overgeheveld naar Frankrijk.
En dat is hard nodig want er moet steeds meer volume worden gemaakt om als autofabriek rendabel te zijn.
Zodra de Fransen de boel hebben overgenomen zullen de Britse fabrieken worden gesloten.
En dat is hard nodig want er moet steeds meer volume worden gemaakt om als autofabriek rendabel te zijn.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Met een hoe dan ook nieuwe wind die er in Franrijk gaat waaien na de presidentsverkiezing zou het zo maar kunnen zijn dat onze Franse autobouwvrienden bang voor hun werkgelegenheid mogen zijn; loonkosten van de GrootBritten ligt een pak lager dan in Frankrijk.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Dat hangt helemaal af van hoe de Brexit verloopt en of het VK nog een ander handelsverdrag/ovreenkomst gaat sluiten dat de import/export barrières verlaagt.RoelandV schreef:@Jelger: ik denk niet dat Peugeot de redding wordt voor Vauxhall.
Vauxhall is dacht ik nog steeds een goedlopend merk in het VK, dat afserveren en dan Opels uit Duitsland (of Frankrijk) exporteren naar het VK zal in dat scenario dus hogere kosten met zich meebrengen aan de importzijde. En dus de productiemarge onder druk zetten. En dan is het juist een voordeel om in het VK productie te hebben die toch al exclusief voor de lokale markt bedoeld is.
Maar goed, ik ken de exacte cijfers niet, dus dat is een losse pols redenering.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Opel in Franse handen... dat wordt net zo'n succes als met KLM, of willekeurig ander Frans bedrijf. Laat maar zitten...