Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » do 02 feb, 2017 19:52
Zag voor nog geen €10 een doppen setje van werkmann bij de A-C tion
De Aansluitmaat is een Kruising tussen de kleine en de grote set
Geen idee of het wat is, maar het lijkt mij wel wat voor de hobbysleutelaars zonder volledig gereedschap

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » do 02 feb, 2017 21:58
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » do 02 feb, 2017 22:52
Die is completer voor €5 meer, verzenden niet meegerekend

-
a3426rage
- Geregistreerd lid
Bericht
door a3426rage » vr 03 feb, 2017 11:20
Heeft die van de AC tion diepe doppen voor bijvoorbeeld bougies?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 03 feb, 2017 12:26
Net een vergelijkbaar gedore setje ontvangen. Kost wel 100 euri. Ik hoop maar dat het kwaliteitsverschil het prijsverschil rechtvaardigt.
-
Japanese Power
- Geregistreerd lid
Bericht
door Japanese Power » vr 03 feb, 2017 13:37
Goedkoop is duurkoop, dat geldt zeker voor gereedschap van de Action.
De kwaliteit van het metaal is dermate slecht dat het bij een beetje druk al verbuigt of zelfs afbreekt, niet doen dus.
Spreek helaas uit ervaring. Ik geef liever wat meer geld uit aan goed spul.
Ervaringsvoorbeeld: houtboortje 8 mm buigt volledig in een krul tijdens het boren, schroevendraaier breekt spontaan een hoekje af tijdens het schroeven, een schuurmachine die maar niet op toeren lijkt te komen en loodzwaar aanvoelt...
-
jor
- Geregistreerd lid
Bericht
door jor » vr 03 feb, 2017 13:57
Ik heb zo n setje doppen gekocht en het ziet er goed uit .Maar niet gebruiken want bij de vervanging van een slang brak er een tand van de ratel af.Ik kocht het als hulp in nood en omdat het compact is maar .....!
-
hanske1
- Geregistreerd lid
Bericht
door hanske1 » vr 03 feb, 2017 13:59
Precies, gereedschap koop je voor het leven. Tijdens de kl#te klussen wordt het kaf van het koren gescheiden, dat is juist het moment dat je dat niet wil.
Voor een hobbyist is het absolute overkill om te investeren is Snap-On kwaliteit maar er zijn genoeg betaalbare alternatieven vandaag de dag. Ik heb liever een gebruikte Makita machine (Marktplaats.nl) in mijn handen dan een nieuwe van een (wegwerp)budget merk.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » vr 03 feb, 2017 21:01
Echt vast zittende bouten (zoals van de remklauw) draai ik nooit los met de ratel. Maar met de vaste ??? Al dan niet Voorzien van verlengpijp
-
Schippertje
- Donateur

Bericht
door Schippertje » za 04 feb, 2017 23:34
Vastzittende bouten/moeren moet je nooit los draaien met een ratel (als je lang van je gereedschap wil genieten). Altijd een wringijzer met passende dop of een luchtsleutel gebruiken.
Door zoveel kracht op je ratel te zetten slijt het tandwiel/ratel gedeelte heel snel. Of het nou een Action of Snap-on ratel is, ze gaan er op den duur allemaal aan.
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

Bericht
door Koppelbaas » zo 05 feb, 2017 8:41
Met de set van de Lidl; (en dan de grote koffer voor 90 euro) heb ik goede ervaringen.
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Bericht
door scancaep » zo 05 feb, 2017 12:54
Doorgaans zijn die goedkope setjes van "veredeld" pisbakkenstaal gemaakt.
Dan is 10 euris daarvoor nog te duur.
My 2cts!
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » zo 05 feb, 2017 13:08
Is pisbakkenstaal dan slecht staal? Lijkt mij goed bestand tegen zuren.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Bericht
door jaap noord » zo 05 feb, 2017 13:57
Dat je als hobbyisten lekker leeg kunt lopen op snap-on, is waar, maar kijk eens bij SP Tools. Ik ben overgestapt naar SP Tools, komt uit Australië, behoorlijk minder duur dan Snap-On, maar wel dezelfde garantievoorwaarden.
SP is bezig met een netwerk via lokale autoshops etc.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » zo 05 feb, 2017 14:36
J.vandermeulen schreef:Is pisbakkenstaal dan slecht staal? Lijkt mij goed bestand tegen zuren.
Yep, vandaar dat er veel koolstof in zit