Goedkopere variant Tesla onthuld(180.000 orders /24 uur)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Goedkopere variant Tesla onthuld(180.000 orders /24 uur)

Bericht door nastydrive » vr 01 apr, 2016 8:26

http://www.nu.nl/economie/4239835/goedk ... thuld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... mncMvR-DYQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://electrek.co/2016/03/30/tesla-model-3-specs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Autofabrikant Tesla heeft donderdag (lokale tijd) haar eerste elektrische model onthuld dat betaalbaar is voor een grotere groep mensen.
Het eerste fabrieksmodel rolt naar verwachting eind 2017 van de band en kost naar verwachting 35.000 dollar (zo’n 31.000 euro).

De basisvariant van Model 3 kan met een volledig opgeladen accu ruim 345 kilometer afleggen en versnelt in zes seconden van nul tot een snelheid van bijna 97 kilometer per uur.

Volgens Elon Musk, directeur van Tesla, heeft zijn bedrijf binnen 24 uur tijd ongeveer 115.000 bestellingen ontvangen. Voorwaarde om op de wachtlijst te komen voor de nieuwe Tesla is een borg van 1.000 dollar (880 euro).

Het is voor het eerst dat het bedrijf uit Palo Alto, gelegen in het Californische Silicon Valley, met een auto voor de gewone man komt dat in grote aantallen zal worden vervaardigd. De eerdere Tesla-auto’s, de sedan Model S en de SUV Model X, behoorden tot de luxueuze klasse.

Door: ANP
Wordt wel interessant nu :D

ries-9-5
Donateur
Donateur

Re: Goedkopere variant Tesla onthuld

Bericht door ries-9-5 » vr 01 apr, 2016 8:38

Zekers. Laat maar komen die EVs.
Laatst heb ik proefgereden in de Nissan Leaf. Een leuke auto dat lekker rijdt, maar de range was het net niet voor mij (de looks trouwens ook niet). Ik wil toch fatsoenlijk Den Haag - Utrecht - Amsterdam - Den Haag kunnen rijden zonder te tanken. Model 3 lijkt dat te kunnen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 apr, 2016 8:51

yep... ik denk dat de introductie, acceptatie en verkoop van EV's met dezelfde kwadratische snelheid zal gaan zoals de computers 2 decennia geleden. Steeds sneller, steeds grotere range (of lichter) en steeds goedkoper

deze Tesla 3 (Musk wou m eigenlijk E noemen maar die rechten liggen bij Ford) is qua prijszetting heel interessant met onze nieuwe MRB en bijtellingswetgeving.

Kek modelletje maar weer duidelijk Mazda styling DNA erin

PS een EV met deze specs en prijs hoop ik ook ooit eens uit de poorten van de Trollhattan factory te zien komen. Teken ik blind op in

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 01 apr, 2016 9:08

Ik vind m gewoon mooi eigenlijk. Inderdaad veel Mazda Styling, maar ik hou ook van die styling eigenlijk. Vind de hele Mazda range eigenlijk heel mooi ontworpen op het moment.

Elektrisch rijden zou ik echt niet erg vinden, alleen die range....... Het is nu vergelijkbaar met de range van mijn LPi installatie, dus dat vind ik helemaal niet erg. Benieuwd naar de laadtijd of dat er sprake is van verwisselbare accupacks. Als dat laatste het geval is ben ik zo goed als om.

Stiekem hoop ik nog altijd op de brandstofcell-auto's, maar het blijft daaromtrent zo ontzettend stil....

[edit] leest dit topic onder het huidige ineens :-P+ :mrgreen: [/edit]

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 01 apr, 2016 18:36

voor duizend euro kun je intekenen op een auto waarvan de uiteindelijke prijs en spec nog niet bekend zijn en die er met een jaar of 2 misschien wel staat

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » vr 01 apr, 2016 19:32

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... dag__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

allemachtig Tesla harkt 180.000 orders binnen in een dag

verde900
Donateur
Donateur

Re: Goedkopere variant Tesla onthuld(180.00 orders /24 uur)

Bericht door verde900 » vr 01 apr, 2016 20:25

Volgens tesla met n gemiddelde verkoopprijs van 42.5k, maar nog nergens specs te bekennen…
Wel $ 180.000.000 rentevrij binnengeharkt, daar moet je zo'n ontwerp wel uit kunnen betalen

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Goedkopere variant Tesla onthuld(180.000 orders /24 uur)

Bericht door nastydrive » do 07 apr, 2016 21:00

Ik vind dit een gemiste kans voor saab

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2555 ... men__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestellingen voor nieuwe Tesla blijven binnenstromen
3 uur geleden
LOS ANGELES - Tesla heeft in een week ruim 325.000 orders ontvangen voor zijn nieuwe, nog te bouwen, elektrische auto, de Model 3. Daarmee overtreft het animo voor de relatief betaalbare auto, die pas over ruim een jaar op de weg komt, ruimschoots de verwachtingen van het bedrijf.

,,Dit is een enorme stap naar een duurzamere toekomst'', twitterde Tesla bij de presentatie van de tussenstand van de orders. Vorig weekeinde stond de teller al op ruim een kwart miljoen aanmeldingen. Topman Elon Musk zei toen dat die hoeveelheid al twee keer meer was dan waarop werd gerekend.

Musk onthulde de Model 3 vorige week donderdag. Vanaf dat moment konden geïnteresseerden tegen een aanbetaling van 1000 dollar een plek op de wachtlijst voor de auto krijgen. Met een prijskaartje van ongeveer 35.000 dollar wordt die auto aanzienlijk goedkoper dan de huidige modellen van Tesla.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 07 apr, 2016 21:06

nastydrive schreef:Ik vind dit een gemiste kans voor saab
zou Nevs hier ook al niet heel hard mee bezig zijn denk je?

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » do 07 apr, 2016 21:08

Ik mag het hopen daar ze al ergens te bestellen zijn :(

Plaats reactie